Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon digital spejlrefleks - forskelle ml.~
Fra : moestrup@gmail.com

Dato : 19-10-06 13:58

Hej

Jeg er på vej ud og købe et Nikon digital spejlrefleks. Overvejer
enten d50 eller d70, men hvad er forskellen egentlig imellem de to
kameraer?

Jeg er amatørfotograf men vil gerne til at dyrke fotografiet lidt
mere. Desuden skal kameraet bruges til at tage billeder til at supplere
artikler til almindelig tryk i avis eller magasin.

- Er de 6.1 megapixel som D50 og D70 har tilstrækkeligt til dette
formål eller bør man gå op i 10 MP, eks. med et Nikon D80?

Umiddelbart vil jeg helst ikke op i D80, da jeg synes, den er
forholdsvis dyr ift. til hvad man får sammenlignet med D50 eller D70,
men jeg har måske ikke helt sat man nok ind i forskellene mellem de
tre kameraer??

Mange hilsener
Steffen

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 19-10-06 14:06

Se på dpreview.com under buying guide, side by side.

Jeg har et D70 og er godt tilfreds, lever op til de fleste af mine krav. Af
ulemper er lille monitor og lille søger. Samme som på D50. D80 har forbedret
dette væsentligt. D70 har bulb det har D50 ikke.

Jeg har købt en DK-M21 søger forsats til mit D70 det afhjælper problemet med
den lille søger, men er stadig lysår fra D80/D200 søgeren og informationerne
som præsenteres i denne.

Skulle jeg købe idag ville pengepunge bestemme imellem D80 og D200. Optimalt
ville jeg gå efter D200 med 17-55 og 70-200, men banken siger at gælden
først skal nedbringes

/Henrik

Fra : Brian Lund

Dato : 19-10-06 14:49

> [...]
forbedret
> dette væsentligt. D70 har bulb det har D50 ikke.

Jeg prøvede netop D80 i søndags, og jeg var ganske overrasket over hvor stor
søgeren var!
Væsentligt større end mit eget Canon 350D og en andens 30D... (Og også D70,
men det er længe siden jeg har haft sådan en i hånden)

Brian

Fra : MW

Dato : 20-10-06 19:02

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> D70,
> men det er længe siden jeg har haft sådan en i hånden)

Søgerforstørrelsen i 30D er 0,9x og D80 0,94x (v/50mm), begge viser ca. 95%
af "negativformatet"

mvh/MW

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-10-06 15:15

moestrup@gmail.com wrote:

> Jeg er på vej ud og købe et Nikon digital spejlrefleks.

Prøv at spørge i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen