Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse af FILM!?
Fra : Brian Lund

Dato : 17-10-06 17:49

Ja jeg har ikke den store erfaring med film, men jeg har da fået taget nogen
billeder med et gammelt analog hus i ferien... Men jeg er rimelig sikker på
at nogle af billederne er helt eller delvist "ødelagte" ved fejleksponering
pga. klistret lukker!

Hvis jeg sender filmene ind til et af de der hurtige/billige steder, klipper
de så den del af min film væk som de ikke synes er iorden?
Jeg vil jo gerne have hele filmen, også den som måske ikke er blevet
perfekt, for at se om jeg kan redde dem via. filmscanner+photoshop!

Eller skal jeg ned til en fotohandler for at sørge for at få hele filmen
tilbage?

Brian

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-10-06 18:38

Brian Lund wrote:
> [...]
> perfekt, for at se om jeg kan redde dem via. filmscanner+photoshop!
>
> Eller skal jeg ned til en fotohandler for at sørge for at få hele

De fleste steder fremkalder blot hele filmen, fremkalder de billeder der er
(og lader helt fejleksponerede (helt sorte) billeder være), så klipper de
dem til og lægger de dem i negativposer.

Der er højst sandsynligt ingen forskel mellem supermarkedets billigste og
din lokale fotohandlers billige fremkaldelses, hverken i kvalitet eller
pris.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 17-10-06 21:14

> [...]
>
> Der er højst sandsynligt ingen forskel mellem supermarkedets billigste og
> din lokale fotohandlers billige fremkaldelses, hverken i kvalitet eller

Okay, så benytter jeg bare den lokale købmand og ser hvad det bliver til! :)

Brian

Fra : Dan Andersen

Dato : 17-10-06 19:03

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> aflever en CD i din nærmeste Kvickly/Superbrugsen butik. Fremkaldelse på
> proff. FUJI papir ... 0,95 for 10x15 og 20 kr. i startgebyr.
Virkelig kvalitetsprint. Afhent i en COOP butik efter ønske..

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : analog fotografen

Dato : 17-10-06 19:17

Jeg kan varmt anbefale www.digitalshoppen.com : Upload på nettet eller
> Virkelig kvalitetsprint. Afhent i en COOP butik efter ønske..
>

> --
> Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk

Æhhhhhhhh film du ved sådan nogle rigtige film, der giver billeder af en
meget højere kvalitet end et digicam i samme prislag.

Per

Fra : Brian Lund

Dato : 17-10-06 21:13

> [...]
> proff. FUJI papir ... 0,95 for 10x15 og 20 kr. i startgebyr.
> Virkelig kvalitetsprint. Afhent i en COOP butik efter ønske..

Hvordan uploader man en negativfilm til COOP? ;)
(eller brænder den på CD)

Brian

Fra : MW

Dato : 17-10-06 21:35

> Hvordan uploader man en negativfilm til COOP? ;)
> (eller brænder den på CD)

Det sidste er nemt, du lægger filmen oven på en CD, stryger en tændstik osv.

Nej, du går selvfølgelig hen i den nærmeste fotoforretning og beder om at få
filmen(e) fremkaldt, uden kopiering. Du skal nok få hele filmen retur

mvh/mw

Fra : analog fotografen

Dato : 17-10-06 21:44

> Nej, du går selvfølgelig hen i den nærmeste fotoforretning og beder om at

> filmen(e) fremkaldt, uden kopiering. Du skal nok få hele filmen retur
>
> mvh/mw

Mon så ikke kvalitetet bliver bedre, ved at få dem kopieret med det samme, i
stedet for at få dem smidt på en cd-rom endda måske i en ringe jpg kvalitet
og derefter printet dem ud via en upload og bestilling via en hjemmeside?

Per

Fra : Brian Lund

Dato : 17-10-06 21:54

> [...]
kvalitet
> og derefter printet dem ud via en upload og bestilling via en hjemmeside?

Min plan var selv at scanne dem efterfølgende på en filmscanner! - MEN jeg
vil nu også gerne have dem på papir samtidigt, såh...

Brian

Fra : MW

Dato : 17-10-06 22:08

"analog fotografen" <denrigtigefotograf@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kvalitet
> og derefter printet dem ud via en upload og bestilling via en hjemmeside?

Hvis du havde læst Hr. Lunds indlæg så fremgår det tydeligt at han råder
over en skanner

mvh/mw

Fra : Ole Christiansen

Dato : 18-10-06 07:29

> [...]
> på
> at nogle af billederne er helt eller delvist "ødelagte" ved

Klistret lukker??. Mener du den "tap" du trykker på for at eksponere.?
Inden I kameraet er der ikke noget "klistret".

Mvh Ole

Fra : Brian Lund

Dato : 18-10-06 13:31

> Klistret lukker??. Mener du den "tap" du trykker på for at eksponere.?
> Inden I kameraet er der ikke noget "klistret".

Nej, lukker! Og jo den er klistret!
EOS 1000 - så behøver jeg vel ikke sige mere? :)

Brian