Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS 400D
Fra : Peter Nielsen

Dato : 17-10-06 10:43

Hej Alle

Jeg har lige købt mit første Spejlreflekskamera.
og er meget glad for den..

Jeg kunne godt bruge et ekstra optik med lidt mere Zoom.

Jeg har kig på Canon's 55-200 til ca 1500 dkr.
den er billig og ser ud til at være ok til all-around brug.
(jeg er jo begynder, så jeg vil ikke ofre 3-6k på et optik... endnu :) )

Men igår var jeg forbi Japan foto for at købe en taske.
og jeg så de havde et Tamron optik med samme specs (55-200)
som var sat ned til under havlpris. (den stod til 799).

nu til spørgsmålet.. kan Tamron optikket "matche" canon's optik ?

nogen der har erfaringer med Tamron ?

jeg har selv søgt lidt på Tamron, og efter hvad jeg kan finde er det OK,
bare den er lavet i Japan og ikke i China...

MVH

Peter

Fra : tarikaksu16@gmail.co~

Dato : 17-10-06 15:00

www.toplist.mynet.pro sitelerinizi ekleyin

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-10-06 15:05

Peter Nielsen wrote:

> [...]
>
> jeg har selv søgt lidt på Tamron, og efter hvad jeg kan finde er det OK,
> bare den er lavet i Japan og ikke i China...

Prøv at spørge i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : condrup.eu

Dato : 20-10-06 08:27

> Prøv at spørge i news:dk.fritid.foto.indkoeb

LUK NU KASSEN MESTER!

Du er fandme altid på nakken med dit FUT FUT.. Manden spurgte jo ikke om
INDKØB men om ERFARINGER!!! Kæft du er træls !ARGH!

Fra : Brian Lund

Dato : 20-10-06 18:37

> LUK NU KASSEN MESTER!
>
> Du er fandme altid på nakken med dit FUT FUT.. Manden spurgte jo ikke om
> INDKØB men om ERFARINGER!!! Kæft du er træls !ARGH!

Mente helt bestemt jeg allerede havde gjort dette en gang... men!

Killfiltered! (Igen vistnok)

Brian

Fra : ksk

Dato : 20-10-06 20:34

"condrup.eu" <kontakt@FJERNCAPScondrup.eu> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du er fandme altid på nakken med dit FUT FUT.. Manden spurgte jo ikke om
> INDKØB men om ERFARINGER!!! Kæft du er træls !ARGH!

det værste er nu han selv post som han ha lyst til ot eller EJ ..
iøvrigt så utalere han sig på det fast brugeres vejen i admin gruppe ..
jeg ved ikke om han ha fået mandat til at udtaler sig på andrs vejene men
ikke på mine !!!

KsK

Fra : Hans

Dato : 20-10-06 23:21

"ksk" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> iøvrigt så utalere han sig på det fast brugeres vejen i admin gruppe ..
> jeg ved ikke om han ha fået mandat til at udtaler sig på andrs vejene men

Hvad mener du?

Fra : jesper outzen

Dato : 17-10-06 16:40

Peter Nielsen wrote:

> [...]
>
> Jeg har kig på Canon's 55-200 til ca 1500 dkr.
> den er billig og ser ud til at være ok til all-around brug.

Det skal du ikke købe Det er et rigtigt dårligt objektiv som du vil
blive træt af ret hurtigt Det er kvaliteten på optikken som betyder
noget på et SLR.kamera.
> (jeg er jo begynder, så jeg vil ikke ofre 3-6k på et optik... endnu :) )
Men du vil godt 5k på på huset.
jesper o

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-10-06 19:03

jesper outzen <jesper@spamhulfoto.dk> wrote:

> Men du vil godt 5k på på huset.
> jesper o

nemlig ... huset er i den henseende ret ligegyldigt, det er linsen lyser
skal igennem ... huset er bare "final destination"

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Brian Lund

Dato : 17-10-06 17:19

> [...]
> den er billig og ser ud til at være ok til all-around brug.
> (jeg er jo begynder, så jeg vil ikke ofre 3-6k på et optik... endnu :) )

Som sagt bør du spørge i indkøbsgruppen..!
Men jeg vil godt råde dig til at købe entens Sigmas 70-300 APO objektiv
eller Canons i samme område... Sigmas koster omtrent 1500 kr, kan ikke lige
Canons priser i hovedet, men de er nok generelt lidt dyrere... MEN, de er
allesammen bedre end Canons 55-200 (kender ikke Tamrons)!

Brian

Fra : Peter Nielsen

Dato : 17-10-06 19:20

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Canons priser i hovedet, men de er nok generelt lidt dyrere... MEN, de er
> allesammen bedre end Canons 55-200 (kender ikke Tamrons)!

ups.. sorry havde ikke set at der også er en indkøbsgruppe.

men ja må jo indrømme jeg jeg sagtens kan forholde mig til at det ikke er så
smart at give 5k for et hus, og spare på optikken...
men det er bare lidt nemmere at skifte optik efterhånden som bliver bedre og
mere krævende...

tak for svar.. vil fortsætte i indkøb...