Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D200 tilslutte til pc
Fra : Bo Hellum

Dato : 12-10-06 09:44

Hej alle

Jeg skal ud til en foto session hvor der skal tages en 2000-3000 billeder af
forskellige varer. De bliver banket op mod en hvid baggrund og så knipser
kameraet, og varen bliver udskiftet. Så kameraet skal stå på fod,
trådudløser, SB-600 og så kører vi. Men er det ikke bedst at knalde D200 til
sin pc så billederne kommer direkte derind på?

Hvis svaret er ja, hvad skal man så bruge af program. Skal det være capture
one fra nikon.

Bo

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 12-10-06 14:04

Bo Hellum wrote:
> Hvis svaret er ja, hvad skal man så bruge af program. Skal det være capture
> one fra nikon.

Nikon har intet med Capture One at gøre. Det er Phaseone der laver
Capture One.

Hvor skyder ikke bare på CF kort, og tømmer dem i løbet af din arbejdsdag?

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Bo Hellum

Dato : 12-10-06 14:12

"Thomas Schreiber" <fornavn-efternavn@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> One.
>

> Hvor skyder ikke bare på CF kort, og tømmer dem i løbet af din arbejdsdag?

Nåh nej, det var selvfølgelig Nikon Capture jeg mente. Naj jeg tænkte bare
med så mange billeder, var det måske smart at få det direkte ind på ens
blærbar.

Takker

Bo

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-10-06 14:12

Bo Hellum skrev i 452e005d$0$12597$edfadb0f@dread14.news.tele.dk dette:
> [...]
> derind på?
> Hvis svaret er ja, hvad skal man så bruge af program. Skal det være

Du kan ikke bruge den nye Capture NX, da funktionaliteten er flyttet over i
et (i øvrigt ganske billigt) program Nikon Capture Control (kan downloades i
trialversion).
Har du derimod en Nikon Capture 4 (Capture One er fra Phase One) kan du godt
bruge den.

vh
Jan

Fra : ksk

Dato : 12-10-06 14:57

> Du kan ikke bruge den nye Capture NX, da funktionaliteten er flyttet over
> i et (i øvrigt ganske billigt) program Nikon Capture Control (kan
> downloades i trialversion).
ja og hvis man komme til at slett 2 bilbloteker tilhørene NX camera
control så kan den ikke husk hvormang gang man ha brugt den ..

KsK

Fra : Lars Hjortø

Dato : 13-10-06 09:18

"ksk" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse

> ja og hvis man komme til at slett 2 bilbloteker tilhørene NX camera
> control så kan den ikke husk hvormang gang man ha brugt den ..

Hvilke to bibilioteker er det? Bare så man ikke kommer til det ved et
uheld....
--
Venlig hilsen Lars Hjortø
Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : ksk

Dato : 13-10-06 18:32

"Lars Hjortø" <lars.hjortoe@nospam.post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
> Venlig hilsen Lars Hjortø
> Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Øjeblikke skal lige find det igen vend tilbage i aften
KsK

Fra : Per Falkjær

Dato : 14-10-06 15:35

> "Lars Hjortø" <lars.hjortoe@nospam.post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan ikke bruge den nye Capture NX, da funktionaliteten er flyttet
> over i et (i øvrigt ganske billigt) program Nikon Capture Control

Jeg har lige købt Nikon Camera Control Pro for små kr. 500 hos Hother.
Jeg skal bruge det til portrætfotografering, hvor jeg tager 4-5 billeder
af gangen og har så behov for at se "om de sidder i kassen".
Når jeg tager billeder styrer jeg dem over i en mappe på PCen.
Her bruger jeg Irfanview til at se dem. Når billederne er ovre taster
jeg F5 for at refreshe og så kan jeg med pil ned, gå fra nr. 1 til 2 til
3 - og så klar til at tage næste sekvens.
Gør nogen det på en anden måde?
mvh - Per

Fra : ksk

Dato : 13-10-06 19:48

> [...]
> "ksk" <61678029@mobil.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke to bibilioteker er det? Bare så man ikke kommer til det ved et

dem her må du aldrig røre

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Ultima_T15

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\EnterNHelp

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\PKP_DLea.DAT (this file
might have different last few letters)

KsK

Fra : Lars Hjortø

Dato : 14-10-06 16:40

> [...]
>
> C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\PKP_DLea.DAT (this
> file might have different last few letters)

Tak for det...

Fra : Bo Hellum

Dato : 16-10-06 06:59

Jeg takker for svarene.

Hygge

Bo

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-10-06 14:43

"Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trådudløser, SB-600 og så kører vi. Men er det ikke bedst at knalde D200
> til sin pc så billederne kommer direkte derind på?

I mine ører lyder det absolut ikke som opskriften på en succes!
Er du sikker på at kunne løfte opgavn til kundens tilfredsstillelse?

Jeg vil foreslå, at du bruger tid på at få lavet eller fremskaffet en
neutral grå baggrund, der toner i sort.
Hvid vil gi dig alt for mange problemer..
Du skal også ha blødgjort dit flashlys. Optimalt er nok et lystelt, der gir
meget bløde skygger.
Du bør også få rykket flashen væk fra kameraet for at få tegning i
motiverne. Et forlængerkabel er næsten et must. Og et stativ til flashen.

Har du ingen af de ovenstående muligheder, så lav et "betterbouncercard" af
et stykke inkjetpapir og prøv dig frem.

Bor du i nærheden af Djursland, så send mig en mail og lån mit lystelt -
forudsat du afleverer det i samme stand igen.
Hvis du vil gi mig 40 Euro til et nyt flashrør - 4000 eksp. er altså en
del - kan du også låne min studioflash (350 W/s Walimex med tilhørende
stativ og softboks og diverse paraplyer.) Der er også lidt baggrunde, men
ikke alle er lige velegnede.

Baggrunden kan være et stort stykke gråt karton eller filtstof. Jeg kan nok
godt skaffe et stykke gråt karton i A2 størrelse.
Vær opmærksom på, at når du bruger stof, at det absolut ingen folder har´.
Enhver fold ses kritisk tydeligt, og photoshoppe det væk på 2-3-4000
billeder er omsonst.

En ting er i hvert fald sikkert! Med den opstilling, du beskriver, blir
resultatet derefter. Tænk dig godt om!
Din Kunde skulle jo nødig blive sur.

Jesper Nielsen
aka