Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Video kamera???
Fra : Disney

Dato : 09-10-06 13:34

Hej

Hvor spørg man om video kamera henne???
Er det her eller i en anden newsgroup???

MVH
Jens

Fra : Kim S

Dato : 09-10-06 16:02

"Disney" <disney__dkfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvor spørg man om video kamera henne???
> Er det her eller i en anden newsgroup???

Der er garanteret nogen der brokker sig, men prøv her
i gruppen. Et alternativ kunne være dk.teknik.tv+video
men der er ingen respons. Video passer osse fint i denne
gruppe, hvis man ellers er lidt tolerant.

Mvh, Kim

Fra : Kim S

Dato : 09-10-06 16:20

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse

> Der er garanteret nogen der brokker sig, men prøv her
> i gruppen. Et alternativ kunne være dk.teknik.tv+video
> men der er ingen respons. Video passer osse fint i denne
> gruppe, hvis man ellers er lidt tolerant.

Lige en extra kommentar: Hvis det drejer sig om råd til
indkøb af d.o., skal du selvfølgelig i dk.fritid.foto.indkoeb.
Ellers bliver du slagtet enkelte brugere

Mvh, Kim

Fra : Disney

Dato : 09-10-06 18:01

Ok jeg prøver her.
Hvilken fordele/ulemper er der ved bånd vs. dvd som medie i et video
kamera??
Og skal man give 1000kr mere for at få 14bit-DXP i kameraet??

MVH
Jens

Fra : Leif

Dato : 09-10-06 20:04

Disney skrev:
> [...]
> kamera??
> Og skal man give 1000kr mere for at få 14bit-DXP i kameraet??

Dette har været diskuteret grundigt i newsgruppen om
dk.edb.videoredigering, jeg tror nok jeg vil anbefale dig at kikke
nærmere der.

Men et svar fra mig kan du få, båndet giver avi file, disk på kamera
giver MPEG. avi svarer til denne gruppes RAW fil dvs uden komprimering.
MPEG er komprimeret dvs der vil altid være tab.

Hvis du vil lave film og redigere, så er det bånd, hvis du vil filme
løs uden redigering, så kan disklagring bruges.

De 14 bit ... aner jeg intet om, men det kan du sikkert få svar om i den
nøvnet gruppe.

mvh
Leif