Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp - reperatur af jpg filer!!
Fra : Leif

Dato : 04-10-06 08:50

Jeg står med en DVD skive fuldt med jpg filer, som ingen programmer kan
læse ( de kender ikke formatet).

Da filerne er kopieret/overflyttet fra harddisken, har de oprindelig
været OK. Der må ved brænding eller hvor ??? sket et eller andet ( RAW
filerne er intakte).

Findes der program, der kan "reparere jpg" eller gå uden om hovedet. Jeg
kan så eventuelt så rettet farve e.c. til senere.

Har nogle mødt samme problem, de er brændt fra et lille program knytte
til TotalCommander, som ikke tidligere har givet problemer.

mvh
Leif

Fra : John Larsson

Dato : 04-10-06 09:36

Leif <leif@dagnyleif-johansen.dk> writes:
> [...]
>
>Har nogle mødt samme problem, de er brændt fra et lille program knytte
>til TotalCommander, som ikke tidligere har givet problemer.

Jeg har ikke oplevt det ved brænding, men forleden kopierede jeg 60
jpg-billeder fra harddisken til en usb-nøgle (med eget batteri). Ifølge XT
kom de fint over, men alle programmer jeg prøvede at åbne billederne med,
meddelte at headeren var beskadigt på en eller anden måde. Det viste sig
at usb-nøglens batteri var helt dødt. Der var ikke andet at gøre end at
slette og kopiere igen, efter at usb-nøglen havde fået nyt batteri!

John

Fra : Bo Bjerre

Dato : 04-10-06 10:26

John Larsson wrote:

> [...]
> at usb-nøglens batteri var helt dødt. Der var ikke andet at gøre end at
> slette og kopiere igen, efter at usb-nøglen havde fået nyt batteri!

Har aldrig hørt om at en USB memory bruger batterier. Hvad er det for en ?

Bo //

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-06 10:11

"Leif" <leif@dagnyleif-johansen.dk> wrote in message

> Findes der program, der kan "reparere jpg" eller gå uden om hovedet. Jeg
> kan så eventuelt så rettet farve e.c. til senere.

Prøv et af de utallige programmer til at redde slettede RAM-kort med. En del
af dem kan scanne andet end kort, og finde billeder uden om
filallokeringssystemet.

/Alex

Fra : Leif

Dato : 04-10-06 13:22

Leif skrev:
> [...]
>
> Har nogle mødt samme problem, de er brændt fra et lille program knytte
> til TotalCommander, som ikke tidligere har givet problemer.

I kan spare jer alle de gode råd, efter at have prøvet dem alle og
hentet nye redningsprogrammer hjem, måtte jeg erkende, at intet virkede.

Derefter tog jeg en problemfil og lukkede den op i en hex editor,
hvorefter jeg måtte opgive alt håb.

Alle jpg filerne indehold kun 00 byten altå total tom. Men der er præcis
det antal bytes, som en fyldt fil, hvorfra den var blevet kopieret.
Altså filstruktur og størrelse var kopieret over, men filerne var tomme.

Ved den samme kopiering gik alle NEF (Nikon RAW) over med alle data.

Forklaring ????

Tak for jeres indsats heldigvis mangler jeg kun nogle få måneder og kun
fra et HP apparat, der jo går direkte til jpg.

Råd: slet ikke dine oprindelige filer før du har set at den brændte
skive indeholder det ønskede. ;(

mvh
Leif

Fra : Christopher Stein

Dato : 04-10-06 13:40

> Råd: slet ikke dine oprindelige filer før du har set at den brændte
> skive indeholder det ønskede. ;(

Desværre lærer man det kun på den hårde måde.. :(

Fra : John Larsson

Dato : 04-10-06 14:43

Bo Bjerre <post@fjernes-sidebanen.dk> writes:

>XT
>med,
>
>Har aldrig hørt om at en USB memory bruger batterier. Hvad er det for en ?

Det er en af dem der kan lidt mere, med mp3-musik og den slags!

John

Fra : Bo Bjerre

Dato : 04-10-06 15:24

John Larsson wrote:

> Det er en af dem der kan lidt mere, med mp3-musik og den slags!

men stadig er det ikke batteriets skyld, at data kan opbevares i den, da
det er flash memory, data ligger i.

Bo //

Fra : John Larsson

Dato : 04-10-06 17:11

>en ?

>men stadig er det ikke batteriets skyld, at data kan opbevares i den, da
>det er flash memory, data ligger i.

Nej, men konklusionen var at det først lykkedes at lagre skidtet ordentlig
efter batteriskift. Jeg prøvede faktisk tre gange med samme negative
resultat, netop fordi det jo ikke *kunne* være batteriets fejl!

John

Fra : Bo Bjerre

Dato : 04-10-06 18:41

John Larsson wrote:

> Nej, men konklusionen var at det først lykkedes at lagre skidtet ordentlig
> efter batteriskift. Jeg prøvede faktisk tre gange med samme negative
> resultat, netop fordi det jo ikke *kunne* være batteriets fejl!

konklusion: Smid Lor**t væk og brug noget mere almindeligt.

Bo //