Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fejl med Canon 20D...
Fra : Magnus

Dato : 30-09-06 08:28

Har haft et Canon 20D i snart 2 år og har brugt det meget til fodboldkampe
og sport min. en gang om ugen med et sigma 70-200 mm objektiv.

Jeg har to batterier at skifte imellem men nu er kameraet begyndt at lukke
ned fordi der ikke er strøm nok på batteriet efter man kun har taget ca.
10-20 billeder. Den gør det ved begge batterier fuldt opladet og det ene er
samme alder som kameraet mens det andet er lige lidt over et år og ikke ret
brugt.

Har nogen en idee til hvad det kan være for en fejl.... ellers har kameraet
bare fungeret indtil nu?

/Magnus

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 30-09-06 08:33

Magnus wrote:
> [...]
> brugt.
>
> Har nogen en idee til hvad det kan være for en fejl.... ellers har kameraet

Måske er polerne beskidte/ridsede i selve huset eller på batterierne?
Hvis du tænder kameraet igen når det har lukket ned, kan du så skyde
igen eller?

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : HCS [4000]

Dato : 30-09-06 08:58

Det tyder på at batterierne er færdige. Prøv at købe et nyt!

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

Fra : Magnus

Dato : 30-09-06 09:03

Hejsa

Jeg har to hvor det ene er meget brugt og det andet har mest ligget som
backup og er laddet op engang imellem.

Kan de begge to være blevet træt selv om de har været brugt meget
forskelligt og ikke er lige gamle det virker lidt underligt på mig.

/Magnus

Fra : HCS [4000]

Dato : 30-09-06 09:15

Det er meget normalt batteriet kun holder to år. Det andet du kan have været
af ringere kvalitet, eller at du ikke jævnligt har fået det oplader, hvilket
også gør levetiden kortere.

Hilsen Hans.

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 30-09-06 12:44

Det kan jo altså også være din lader, der driller, så dine batterier aldrig
bliver helt opladet.Det kan endda være ledningen!
Jeg har også tænkt på, om det kan være det lille backup-batteri der
konflikter eller laver ravage. Du ved det lille lithium-batteri der sikrer
indstillinger m.v., mens kameraet får skiftet batteri eller er helt uden.
Jeg synes at du skulle se om du kender én der også har Canon, og hhv. prøve
hans batteri og lader i stedet for dine egne, og derigennem finde problemet.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Is

Dato : 30-09-06 14:18

> [...]
ret
> brugt.
>
> Har nogen en idee til hvad det kan være for en fejl.... ellers har

Hej emnet har jeg set før ! bare for en D350

Klip fra dengang:
Hej...
Har også et 350D... med den samme "fejl", men jeg har opdaget en
løsning. Mit batteri kan melde tomt på underlige tidspunkter - det være
efter 20-30 eller 200 billeder.

Jeg åbner batterilågen, og trykker den orange knap så batteriet kommer
ca. 10 mm ud (væk fra kontakterne) i 2 sek. Monterer det igen, så kører
det gerne 500 billeder...

Vil du se hele tråden ? er den fra denne gr ! startet d. 11-6-06 under
emnet:

Canon 350d og 2 batterier til 200 billeder?

søg her : http://groups.google.dk/group/dk.fritid.foto

Erik Isager