Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Software til digitalt diasshow
Fra : jan@fmts.dk

Dato : 28-09-06 22:41

Jeg har en masse digitale billeder, som jeg gerne vil bruge til et
diasshow via en projektor op på et lærred. Jeg mangler et program med
overblænding, lydspor etc., men hvor der også er mulighed for manuel
fremføring af billederne. De programmer jeg har set, er der ikke
manuel fremføring og Powerpoint synes jeg er besværligt at bruge til
billeder. Kender du et godt program??

Fra : Leif

Dato : 03-10-06 21:17

jan@fmts.dk skrev:
> [...]
> fremføring af billederne. De programmer jeg har set, er der ikke
> manuel fremføring og Powerpoint synes jeg er besværligt at bruge til

Jeg har brugt flere programmer men er tilslut endt med at bruge ArcSoft
PhotoBase 4.5. Men det er bare at lede, der et et utal af programmer

Her er flere muligheder. Et normalt diasshow med en Run time enhed. Et
et webshow med tilhørende hjemmesider ( der er fejl så en LINUX server
kan melder fejl ved fleree sider pga store/små bogstaver, det kan
rettes, hvis du er trænet i at skrive HTML koder direkte. Der er Album
mm. Det kan overføres til VCD eller DVD så det kan afspilles til TV. Man
kan lægge lyd på. Der er såvel manuel som automatisk afspilning.

Corel har overtaget Photo Album fra JASC ( PaintShopPro) det kan også
det samme som PhotoBase. Det følger nu med ved købet af PaintShop Pro
ver. 10 eller 11.

Og så er der sagtens flere som jeg aldrig har haft fingre i.

mvh
Leif