Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Visning af digitale billeder uden brug af ~
Fra : Tom

Dato : 28-09-06 20:34

Min far har i mange år fotograferet og anvendt analoge Konica apparater med
udskiftelig objektiv, og taget mange lysbilleder.
Men jeg ville gerne have ham lidt ind i den digitale tidsalder, og købte et
Konica A200 til ham, da det minder meget om de analoge apparater, han var
vant til at bruge.
Han er ikke nogen computer ørn, og problemet opstår når han skal vise
billederne.
Han foretrækker at tilslutte kameraet til TV'et og vise billederne der, men
resultatet er ikke godt.
Billedet flimre lidt og farverne er matte og kedelige.
Skal han købe et specielt TV for at det bliver godt, eller evt. en projektor
og et lærred, eller en helt tredje løsning.
Forslag modtages.

/Tom

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-09-06 19:59

"Tom" <rsunderscorefilex@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> projektor
> og et lærred, eller en helt tredje løsning.

Selvom han køber et HDTV, er kameraets tv-udgang slet ikke i stand til at
vise høj opløsning. TV-udgangen på et digitalkamera er en compositeudgang
hvilket er temmelig svær at få et flot billede ud af (umuligt). Det eneste
rigtige er en computer, eller måske en printer der kan printe direkte fra
kameraet.

- Martin

Fra : Kim B

Dato : 01-10-06 20:28

On Sat, 30 Sep 2006 20:58:52 +0200, "Martin Petersen"
<usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> wrote:

> [...]
>rigtige er en computer, eller måske en printer der kan printe direkte fra

.... og på mine kameraer (C3040Z/D200) virker TV udgangen blot som en
kopi ad LCD-skærmen, dvs. opløsning 320*240 eller mindre ... ikke
brugbart til noget som helst

Kim

Fra : Christopher Stein

Dato : 04-10-06 11:05

Tom skrev:
> [...]
> Skal han købe et specielt TV for at det bliver godt, eller evt. en projektor
> og et lærred, eller en helt tredje løsning.

Hvis han alligevel skal have et nyt TV, findes de med indbyggede
kortlæsere til de mest gængse kort.

Sandisk har også lavet en picture viewer med fjernbetjening til ca en
plovmand - jeg ved ikke hvordan man forbinder den med tv'et.

jeg har ikke erfaringer med disse to, men det er blot en oplysning,
såfremt du vil holde dørene åbne..

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-06 13:05

"Tom" <rsunderscorefilex@post9.tele.dk> wrote in message

> Skal han købe et specielt TV for at det bliver godt, eller evt. en
> projektor
> og et lærred, eller en helt tredje løsning.
> Forslag modtages.

Han bør alliere sig med en person der har en PC med brænder (dig , som
kan tømme hans kort og brænde billederne på CD.
Så kan han vise dem på TV med en DVD-afspiller, og han får også slettet lidt
ud i billederne på kortet, så han ikke løber tør for plads.

/Alex