Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
blanke hunde øjne
Fra : Hm

Dato : 28-09-06 14:32

Hej
når jeg tager billeder af min schæferhund tæt på så får den gule/hvide
"spejl" øjne kan jeg rette dette ?, jeg har picasa fotoprogram som jeg har
fået anbefalet her i gruppen, som er et godt gratis program og så på dansk,
men jeg er ikke helt god til det endnu.
Er der nogle der kan hjælpe
hilsen
Hanne

Fra : emj

Dato : 28-09-06 17:51

Hm skrev:

>når jeg tager billeder af min schæferhund tæt på så får den gule/hvide
>"spejl" øjne kan jeg rette dette ?

Ja, du kan lade være med at bruge blitz.
Hilsen emj

Fra : Hm

Dato : 28-09-06 19:05

> Ja, du kan lade være med at bruge blitz.
> Hilsen emj

Ja, men nu er skaden sket og mit spørgsmål er kan jeg redde det ??
hvis der ikke bruges blitz så er der nok heller ingen hund.
Hanne

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 28-09-06 20:28

Hm skrev:

> Ja, men nu er skaden sket og mit spørgsmål er kan jeg redde det ??
> hvis der ikke bruges blitz så er der nok heller ingen hund.

Guuud - var det en blitz ham Pavlov brugte??

mvh

Jesper Brunholm

Fra : emj

Dato : 28-09-06 21:51

Hm skrev:

>hvis der ikke bruges blitz så er der nok heller ingen hund.

Det må da være en noget speciel hund du så har.
Hilsen emj

Fra : Hm

Dato : 29-09-06 07:44

> Det må da være en noget speciel hund du så har.
> Hilsen emj

ja, det er det helt bestemt, det er bl.a. derfor jeg også har taget nogle
billeder om aftenen .
Hanne

Fra : Eivind

Dato : 28-09-06 22:24

>Ja, men nu er skaden sket og mit spørgsmål er kan jeg redde det ??
>hvis der ikke bruges blitz så er der nok heller ingen hund.
>Hanne

Hvis hele øjet er spejl så er der ikke noget at gøre. Ellers så prøv
med rødøje funktion hvis det kun er midten der er spejl.

Fra : Hm

Dato : 29-09-06 07:46

Ellers så prøv
> med rødøje funktion hvis det kun er midten der er spejl.

Det har jeg forsøgt, men der var ingen ændring, men tak for dit svar.
hilsen
Hanne

Fra : s.v.nielsen

Dato : 28-09-06 23:15

Hm wrote:

> Ja, men nu er skaden sket og mit spørgsmål er kan jeg redde det ??
> hvis der ikke bruges blitz så er der nok heller ingen hund.

Mennesker får røde øjne men hundeøjne og katteøjne får andre farver når
lyset fra blitzen rflekteres fra øjets nethinde. I Picasa er der kun
mulighed for at fjerne røde øjne men i andre redigerings programmer er
det forholdsvis nemt at retuchere også dyrs 'blitz-øjne' Jeg tænker på
Photoshop og PaintShopPro.

Der er sikkert også en der vil gøre det for dig hvis du lægger billedet
ud på nettet og spørger i: dk.fritid.foto.billedsnak gruppen

Søren Videbæk Nielsen

Fra : Hm

Dato : 29-09-06 07:41

> Der er sikkert også en der vil gøre det for dig hvis du lægger billedet
> ud på nettet og spørger i: dk.fritid.foto.billedsnak gruppen

Hej Søren
tusinde tak for svarret, jeg prøver om jeg kan finde en der har et af de
nævnte programmer, eller også prøver jeg den sidste mulighed.
Tak fordi du tog mit spørgsmål alvorligt.
Hilsen
Hanne

Fra : Kim S

Dato : 29-09-06 12:59

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Søren
> tusinde tak for svarret, jeg prøver om jeg kan finde en der har et af de
> nævnte programmer, eller også prøver jeg den sidste mulighed.
> Tak fordi du tog mit spørgsmål alvorligt.

Du kan prøve at sende billedet til mig, så skal jeg se hvad jeg kan gøre ved
det.

Mvh, Kim Bahnsen
Mail: Efternavnet med a'et udskiftet med @ og .dk tilsidst

Fra : Hm

Dato : 30-09-06 19:01

"> Du kan prøve at sende billedet til mig, så skal jeg se hvad jeg kan gøre
ved
> det.
>
> Mvh, Kim Bahnsen

Jeg sendte et billede til Kim og resultatet blev rigtig godt, så det kan
altså lade sig gøre, men er ikke klar over hvor lang tid det tog at få det
gode resultat
så endnu engang tak til Kim
Hanne

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-10-06 13:21

"Hm" <mishama@hongnet.dk> wrote in message

> Jeg sendte et billede til Kim og resultatet blev rigtig godt, så det
> kan altså lade sig gøre, men er ikke klar over hvor lang tid det tog
> at få det gode resultat

Et slag på tasken: 11,785 sekunder.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Hm

Dato : 03-10-06 17:15

> Et slag på tasken: 11,785 sekunder.

Åh, det var godt, men det var et flot resultat.
Hanne