Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS 400D/ Flash RAM
Fra : M Larsen

Dato : 25-09-06 16:40

kan et Canon EOS 400D bruge SanDisk Extreme III CF 8GB eller er det spild
af penge og man kan nøjes med SanDisk Extreme II CF 8GB

Michael

Fra : Mogens Hansen

Dato : 25-09-06 16:44

"M Larsen" <coat@coat.dk> wrote in message
> kan et Canon EOS 400D bruge SanDisk Extreme III CF 8GB eller er det spild
> af penge og man kan nøjes med SanDisk Extreme II CF 8GB

Dit spørgsmål hører hjemme i gruppen dk.fritid.foto.indkoeb, hvor der er
bedre mulighed for at få et godt svar (og spare en god del penge)

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Rene LArsen

Dato : 26-09-06 17:03

> Dit spørgsmål hører hjemme i gruppen dk.fritid.foto.indkoeb, hvor der er
> bedre mulighed for at få et godt svar (og spare en god del penge)

Se der er jeg dig imod jeg synes spørgsmålet retter sig mere til den her
gruppe....

1. Han er intresseret i hvilket kort teknisk er bedst på kameraet.
Derved bliver det et teknisk spørgsmål hvilket kort som er bedst egnet
til kamerat.

Min mening.

Mvh

Rene

Fra : Brian Lund

Dato : 26-09-06 17:51

> [...]
>
> 1. Han er intresseret i hvilket kort teknisk er bedst på kameraet.
> Derved bliver det et teknisk spørgsmål hvilket kort som er bedst egnet

Så hvis jeg spørger om et givent objektiv er bedre end et andet med henblik
på indkøb, så hører spørgsmålet til her? Nej! ;)
Ellers ville alle indkøbsspørgsmål jo høre til her;

"Jeg har 2500 kr, hvilket kamera er BEDST?"

Brian

Fra : Rene LArsen

Dato : 26-09-06 20:22

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på indkøb, så hører spørgsmålet til her? Nej! ;)
> Ellers ville alle indkøbsspørgsmål jo høre til her;
>
> "Jeg har 2500 kr, hvilket kamera er BEDST?"

Nu skrev han jo at han godt vidste prisforskellen så din kommentar er helt
hen i vejret.....

Prøv igen mester

Fra : Rene LArsen

Dato : 26-09-06 20:24

> [...]
> på indkøb, så hører spørgsmålet til her? Nej! ;)
> Ellers ville alle indkøbsspørgsmål jo høre til her;
>
> "Jeg har 2500 kr, hvilket kamera er BEDST?"

Og han spørger ikke sådan som du beskriver han så se om du kan læse det hele
om igen.

Sådan som du formulerer det ja så hører det under indkøb men sådan formulere
han jo slet ikke så tag dig nu sammen

Fra : Rene LArsen

Dato : 26-09-06 21:13

Sidste note det er sjovt som folk er smålige herinde...

Vi skal bevare vores gruppe kæmp kæmp for alle sejl

Grow up.... sorry... hvis jeg skaber splid trist indkøb ikke blev
nedlagt.... dengang der blev stemt... men ok thats life ...

Lige som ytringsfrihed....

Yes......

Fra : Brian Lund

Dato : 26-09-06 21:26

> [...]
hele
> om igen.
>
> Sådan som du formulerer det ja så hører det under indkøb men sådan

Nu vil jeg lige sige at jeg selv var imod oprettelsen af nye undergrupper...
Men nu ER de her altså!

Ok lad mig omformulere, hvis nu spørgsmålet havde lydet "hvad er det bedste
200mm objektiv jeg kan få til mit kamera?" - Så hører det altså til hér
efter din mening, men så snart der er tilføjet et ord og et beløb som f.eks.
"til 6000 kr" så hører det til i *.indkoeb?
Jeg må nu nok mene at begge dele handler om indkøb, forskellen er blot at
den ene har et budget, den anden vil bare have det bedste, men begge er ude
på at gøre et indkøb! - Altså hører begge typer indlæg til i *.indkoebs
gruppen sådan som jeg ser det...

EOD herfra, inden vi støjer for meget!

Brian

Fra : Rene LArsen

Dato : 27-09-06 10:47

> EOD herfra, inden vi støjer for meget!

Men du ville have det sidste ord

Jeg mener stadigvæk du er gal på den da han ville have svar på noget
teknisk....

anyways JDD svarede høfligt på hvad du ikke kunne

Hygge

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-09-06 21:19

Rene LArsen wrote:

> [...]
>
> 1. Han er intresseret i hvilket kort teknisk er bedst på kameraet.
> Derved bliver det et teknisk spørgsmål hvilket kort som er bedst egnet

Denne diskution er absurt, det er helt åbenlyst, at mange af de såkaldte
tekniske spørgsmål som postes i denne gruppe, er indledende overvejelser
i forbindelse med et indkøb, og meget ofte udvikler disse tråde sig til
off-topic indkøbstråde, fordi snakken også begynder at handle om priser
og mulige leverandører.

Hvis man sammenligner to biler, f.eks. en Skoda og Mercedes, så er det jo
temmelig relevant, at den ene koster 110.000 og den anden over en halv
million, men på den anden side, så er priserne irrelvante for en teknisk
analyse og sammenligning af de to biler, og i praksis har prisen på en
vare kun betydning i forbindelse med et køb eller et salg.

Og derfor er det mig ubegribeligt, at folk insisterer på at starte den
slags tråde i denne gruppe, når hele tråden kunne køre uforstyret i

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : JDD

Dato : 26-09-06 17:32

SanDisk Extreme III er nok for hurtigt til kameraet, men når du så sætter
kortet i en kortlæser i PCen er det jo altid rart, at man hurtigt kan læse
dem ind på harddisken.