Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Gammel kamera Diax - kender nogle noget ?
Fra : Leif

Dato : 24-09-06 12:00

Efter 2. Verdenskrig til op mod 1960 blev der i Ulm lavet kamera med
navnet DIAX, nogle små solide kamera.

Typer var:
Diax
Diax Ia, Diax IIa
Diax Ib, Diax IIb
Diaxette
samt enkelte sjældne.

Jeg købte selv et Diax Ia i 1955 som blev brugt indtil super 8(børn)
blev aktuel. Jeg har aldrig mødt en dansker med et Diax kun en svensker
omkring 1956.

Apparatet blev købte i Odense ved en fotoforretning overfor teatret.
Hvis jeg husker ret hed forretningen Proki.

Jeg er interesseret i alle informationer ( kontakt til tysk diax
historiker Peter Geissler http://mitglied.lycos.de/fotopete/wsite.html
)og skulle nogle ligge med kamera/tilbehør, som kun samler støv vil jeg
gerne give et tilbud på køb, men forvent ikke astronomisk beløb, der er
hele tiden billige Diax til salg i Tyskland.

mvh
Leif Johansen

Fra : Claus Larsen

Dato : 08-10-06 13:14

Hil...

Jeg har et Diax Ia, jeg ikke bruger mere....
Kontakt mig på c.l@FJERNDETTEcool.dk

Med venlig hilsen

Claus Larsen, Pandrup

Fra : Leif

Dato : 09-10-06 13:09

Leif skrev:
> [...]
> gerne give et tilbud på køb, men forvent ikke astronomisk beløb, der er
> hele tiden billige Diax til salg i Tyskland.

Tilføjelse se starten på en dansk beskrivelse:

http://www.dagnyleif-johansen.dk/diaxkamera.html

Leif