Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Software til Canon S40 (viewer via USB)
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 12-09-06 09:17

Hej

Jeg har fået fortalt at der findes software til S40 som gør det muligt at se
billeder "live" direkte på pc-skærmen, i stedet for bag på kameraet.
Kameraet sidder på toppen af et mikroskop, så det er rimeligt upraktisk at
skulle kigge på skærmen bag på kameraet. Er der nogen som ved hvor den
software findes (om den findes)?

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er ved svar på mail

Fra : Asle Bjerva

Dato : 12-09-06 15:00

Henrik Nielsen wrote:
> [...]
> rimeligt upraktisk at skulle kigge på skærmen bag på kameraet. Er der
> nogen som ved hvor den software findes (om den findes)?

Remote Capture for Canon Powershot S40 finnes hos Canon, og kan lastes ned
derfra.
http://software.canon-europe.com/Cameras/Digital_Cameras/PowerShot_S40587.asp
AsleB;Oslo

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 12-09-06 19:28

"Remote Capture for Canon Powershot "

Mange tak. Det vil jeg straks prøve...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : N/A

Dato : 13-09-06 18:51

Fra : Asle Bjerva

Dato : 13-09-06 18:51

Henrik Nielsen wrote:
> Hej igen
>
> Det var ikke helt "live" billedet kommer først på skærmen, efter det
> er taget. Jeg ville gerne om man kunne flytte billede fra LCD-skærmen
> på kameraet, over til PC'en. Som kameraet sidder i dag, kan jeg ikke
> se LCD-skærmen..

Jeg har to Powershot S kameraer, et S50 og et S70.samt et 350d,
I Remote Capture Task programmet, For å få "live" bilde på PCen:
1) Klikk og velg " Show Viewfinder"
2) Aktive ved å klikke på Start Viewfinder knappen på høyre side under zoom
kontrollen.
Dette fungerer på begge powershot kameraene mine.

Jeg har Remote capture ver 1.2.0.9 installert.

Om ikke det nytter kan kanskje muligheten å sende søkerbildet til en TV
monitor være en mulighet ?

AsleB;Oslo