Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Stativ og blitz til Olympus C-8080WZ?
Fra : Klaus G.

Dato : 11-09-06 21:42

Hej.

Jeg har mig et Olympus C-8080WZ kamera, men jeg altid gået med tanken om at
købe en bedre blitz, og ikke mindst et stativ til det ellers udemærkede
kamera.

Mht. stativer er jeg på herrens mark. Jeg ved dog hvad jeg kommer til at
tage billeder af når stativet skal bruges, og det bliver primært biler. Så
stativet skal kunne gå ned i en ret lav højde, da billeder af biler helst
skal tages i dørhåndtags højde, eller deromkring. Skal der tages billeder af
fælgene f.eks., ja så skal vi endnu længere ned. Faktisk noget der mindre om
jordhøjde Jeg tager kun billeder for sjov, så noget superduper proff udstyr
er ikke det jeg har brug for.

Så kan der købes et godt stativ for 1000kr? Kan der ikke findes et stativ
som kan gå helt ned i fælg/jordhøjde, så kan der jo nok findes en løsning på
dette i form at noget man kan støtte sig op ad, ikke optimalt, men igen, det
er kun til fritidsbilleder det her.

Mht til blitz, så laver Olympus en blitz der hedder FL-36, og som koster
omkring 1600kr. som er det alle højeste jeg vil betale for en blitz. Er der
ellers andre blitz som i kan anbefale?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Henrik Høy

Dato : 11-09-06 22:20

In article <4505ca26$0$75037$14726298@news.sunsite.dk>,
klaus_godt@hotmail.com says...
> Hej.
[cut]

> Mht til blitz, så laver Olympus en blitz der hedder FL-36, og som koster
> omkring 1600kr. som er det alle højeste jeg vil betale for en blitz. Er der
> ellers andre blitz som i kan anbefale?

Jeg kan kun sige at jeg har en FL-36, og den er jeg glad for.

--
-

Henrik Høy

-
Fjern filter hvis du svarer pr mail

Fra : Klaus G.

Dato : 12-09-06 05:29

> Jeg kan kun sige at jeg har en FL-36, og den er jeg glad for.
Javel ja. Det var da et skridt i den positive retning :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : HpeA

Dato : 12-09-06 03:59

"Klaus G." skrev i en meddelelse >
> Mht til blitz, så laver Olympus en blitz der hedder FL-36, og som koster
> omkring 1600kr. som er det alle højeste jeg vil betale for en blitz. Er
> [...]

En brugt FL 40 går man hellerikke galt i byen med. Er ihvertfald glad for
den jeg købte til mit C4040Z .

Der er nyheds gruppe til dette topic news://dk.fritid.foto.indkoeb

MvH & G´morn...

Hp

Fra : Klaus G.

Dato : 12-09-06 05:28

> En brugt FL 40 går man hellerikke galt i byen med. Er ihvertfald glad
for
> den jeg købte til mit C4040Z .
Noteret....

> Der er nyheds gruppe til dette topic news://dk.fritid.foto.indkoeb
Havde jeg ikke lige set, der prøver jeg så :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : emj

Dato : 12-09-06 23:18

Klaus G. skrev:

>for

Jeg synes, det er et rigtig dårligt råd at give til en mand med C-8080
..
FL-40 dur ikke til C-8080, idet man ikke kan bruge både den interne
blitz og FL-40 samtidig. Det er så ærgerligt.
FL20 og FL50 passer til C-8080. Jeg kender ikke FL-36 og ved ikke, om
den spærrer for den interne blitz på en C-8080.

Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 12-09-06 23:18

HpeA skrev:

> En brugt FL 40 går man hellerikke galt i byen med. Er ihvertfald glad for
>den jeg købte til mit C4040Z .

Jo, den dur ikke til C-8080. Den spærrer for den interne blitz.

Hilsen emj

Fra : HpeA

Dato : 13-09-06 04:00

"emj" <lamaguf@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo, den dur ikke til C-8080. Den spærrer for den interne blitz.
>
> Hilsen emj

Av, det vidste jeg ikke , så det må være en ændring i 8080´eren for
begge flash fyre på mit om man husker at ændre det i menuen.

Hp

Fra : emj

Dato : 13-09-06 05:52

HpeA skrev:

> Av, det vidste jeg ikke , så det må være en ændring i 8080´eren for
>begge flash fyre på mit om man husker at ændre det i menuen.

På C-8080 skal man jo vilppe den eksterne Blitz op og det kan man
ikke, hvis FL40 sidder i blitzskoen.

Hilsen emj

Fra : KsK

Dato : 18-09-06 14:17

"HpeA" <hpea@finvalid.dk> skrev i en meddelelse

> Av, det vidste jeg ikke , så det må være en ændring i 8080´eren for
> begge flash fyre på mit om man husker at ændre det i menuen.
>
> Hp

LOL ikke først gang hun svare på noget med et svar hun ikke ha forstå ..
jeg tror hun gætte sig til svare engang i mellen !!!

KsK

Fra : Klaus G.

Dato : 15-09-06 16:34

Hej.