/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Du skal se - det er mig eller hunden kl 20
Fra : Anette


Dato : 24-10-06 18:12

Jeg skal i hvertfald se den danske version af " Det er mig eller hunden"
med Irene Jarnved,
på tv2 kl 20 i aften.

Der er også kommet en ny hundeside hund.tv2.dk, med debatforum

/ Anette
www.philana.dk




 
 
Tove Krieger (24-10-2006)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 24-10-06 19:44

Anette <abc@def.es> wrote:
> Jeg skal i hvertfald se den danske version af " Det er mig eller
> hunden" med Irene Jarnved,
> på tv2 kl 20 i aften.
>
> Der er også kommet en ny hundeside hund.tv2.dk, med debatforum

Har lige set udsendelsen. Det var en pragtfuld hund, og nogle ikke
særlig smarte ejere. Det blev der så gudskelov rettet op på. Gåtur én
gang om måneden, det var simpelthen for dårligt.

Det var forbløffende at se, hvor hurtigt den fangede det med fløjten,
der var heller ikke noget i vejen med intelligensen. Man kunne også
ligefrem se, hvor dejligt det var at blive klippet. Jeg glæder mig til
at se næste udsendelse.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats
(Irish proverb)


Jesper HVL (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Jesper HVL


Dato : 25-10-06 12:34

Hey

Tove Krieger wrote:
> Anette <abc@def.es> wrote:
>
>> Jeg skal i hvertfald se den danske version af " Det er mig eller
>> hunden" med Irene Jarnved,
>> på tv2 kl 20 i aften.
>>
>> Der er også kommet en ny hundeside hund.tv2.dk, med debatforum
>
>
> Har lige set udsendelsen. Det var en pragtfuld hund, og nogle ikke
> særlig smarte ejere. Det blev der så gudskelov rettet op på. Gåtur én
> gang om måneden, det var simpelthen for dårligt.

En svært dejlig hund - specielt da den blev klippet.

Men ejerne .... *christ* de skulle da selv spærres inde og kun komme ud
én gang om måneden! Hvad pokker tænker sådan nogle folk på.

> Det var forbløffende at se, hvor hurtigt den fangede det med fløjten,
> der var heller ikke noget i vejen med intelligensen. Man kunne også
> ligefrem se, hvor dejligt det var at blive klippet. Jeg glæder mig til
> at se næste udsendelse.

Positiv forstærkning - virker hver gang! (specielt med madglade hunde)

Synes også det var en god udsendelse.

/j.

Kim H. (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Kim H.


Dato : 25-10-06 21:48


"Jesper HVL" <jhvl@_NOSPAM_mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:453f4bb4$0$831$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Men ejerne .... *christ* de skulle da selv spærres inde og kun komme ud én
> gang om måneden! Hvad pokker tænker sådan nogle folk på.

Hvornår har vi sidst set et hundeprogram hvor hunden rent faktisk var
problemet, og ikke ejerne?
Jeg har efterhånden fået det sådan, at jeg ikke gider se de hundeprogrammer,
for det er altid ejeren/ejerne der er problemet, og jeg er mæt af uduelige
hundeejere, der udstiller sig selv og deres uvidenhed på tv.

Bare det at i siger de kun gik tur med hunden 1 gang om måneden, gør at jeg
vil påstå de aldrig skulle ha' haft en hund, for de har jo slet ikke gidet
sætte sig ind i hvad de har haft med at gøre, det er fuldstændig sindsygt,
det samme gælder at de (efter hvad jeg hørte fra konen) bandt hunden under
en trappe i kort snor, når den skulle være alene hjemme. Den slags er
simpelthen svineri, og de skulle fratages retten til at holde dyr, og så er
jeg ligeglad med, om de blev rettet af af Irene Jarnved.


Kim



Jesper HVL (26-10-2006)
Kommentar
Fra : Jesper HVL


Dato : 26-10-06 10:52

Kim H. wrote:
> "Jesper HVL" <jhvl@_NOSPAM_mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:453f4bb4$0$831$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>
>>Men ejerne .... *christ* de skulle da selv spærres inde og kun komme ud én
>>gang om måneden! Hvad pokker tænker sådan nogle folk på.
>
>
> Hvornår har vi sidst set et hundeprogram hvor hunden rent faktisk var
> problemet, og ikke ejerne?
> Jeg har efterhånden fået det sådan, at jeg ikke gider se de hundeprogrammer,
> for det er altid ejeren/ejerne der er problemet, og jeg er mæt af uduelige
> hundeejere, der udstiller sig selv og deres uvidenhed på tv.
>
> Bare det at i siger de kun gik tur med hunden 1 gang om måneden, gør at jeg
> vil påstå de aldrig skulle ha' haft en hund, for de har jo slet ikke gidet
> sætte sig ind i hvad de har haft med at gøre, det er fuldstændig sindsygt,
> det samme gælder at de (efter hvad jeg hørte fra konen) bandt hunden under
> en trappe i kort snor, når den skulle være alene hjemme. Den slags er
> simpelthen svineri, og de skulle fratages retten til at holde dyr, og så er
> jeg ligeglad med, om de blev rettet af af Irene Jarnved.

Jeg kan kun erklære mig helt enig.

Men... det gode er at den ikke endte som en aflivet "problemhund". Man
kan så bare håbe at ejerne har lært noget af at få deres demonstrative
inkompetance udstillet på landsdækkende TV. Men igen... hvem har
nogensinde lært noget af det.

/j.

Kim Christensen (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Kim Christensen


Dato : 25-10-06 09:32


Tove Krieger wrote:

>
> Har lige set udsendelsen. Det var en pragtfuld hund, og nogle ikke
> særlig smarte ejere. Det blev der så gudskelov rettet op på. Gåtur én
> gang om måneden, det var simpelthen for dårligt.
>

En gåtur om måneden er stadig en gåtur mere end mange andre hunde
får.

Jeg frygtede det værste med den udsendelse, lige fra en gang solid DKK
reklame til noget RTL inspireret doku soap, men udsendelsen var faktisk
god.

Nu må vi bare håbe at den ikke bliver skubbet ud på et sideepor af
en gang "Vild med Dans" eller sådan noget.

Hilsen Kim


Battlefield´s (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Battlefield´s


Dato : 25-10-06 10:24


"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:1161765148.510303.279890@f16g2000cwb.googlegroups.com...

>En gåtur om måneden er stadig en gåtur mere end mange andre hunde
>får.

>Jeg frygtede det værste med den udsendelse, lige fra en gang solid DKK
>reklame til noget RTL inspireret doku soap, men udsendelsen var faktisk
>god.

>Nu må vi bare håbe at den ikke bliver skubbet ud på et sideepor af
>en gang "Vild med Dans" eller sådan noget.

>Hilsen Kim

hej
Ja, jeg tror at 99% af alle problemer (med hunde) kunne undgåes, hvis bare
folk lærte at en hund skal ud at gå hver eneste dag. Man skulle næsten tro
at folk havde lært af udseendelsen, for aldrig har vi da mødt så mange
hundeluftere på vores morgentur, men nu var vejret jo også fint
Hilsen Vibeke, og de to Labradors Aron (8½ år) og Cato, som bliver 5 år i
dag!!!!!



jytte (25-10-2006)
Kommentar
Fra : jytte


Dato : 25-10-06 11:02



> Hilsen Vibeke, og de to Labradors Aron (8½ år) og Cato, som bliver 5 år i
> dag!!!!!

Tillykke med hundefødselsdagen.

Øv øv, jeg fik ikke set programmet, er der nogle der ved om det
bliver genudsendt

Jytte


Trine Kornum Christi~ (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 25-10-06 11:30

"jytte" <mollie-mor@hotmail.com> writes:

> Øv øv, jeg fik ikke set programmet, er der nogle der ved om det
> bliver genudsendt

Det ved jeg ikke, men jeg ved at Sputnik er gratis i hele oktober, så
du kan se det på din computer. Det kræver IE.

http://sputnik.dk

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

makkerlone (25-10-2006)
Kommentar
Fra : makkerlone


Dato : 25-10-06 11:16

ENIG, det var en kanon god udsendelse.

Eneste ting der dog undrede mig var, hvorfor der skulle fløjtes
nøjagtig 4 (fire) gange i fløjten, og ikke bare en eller 2 ... måske
nogle kloge hoveder her i gruppen har et svar på det.


Torben og Marie-loui~ (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Torben og Marie-loui~


Dato : 25-10-06 12:08


"makkerlone" <panik@makker.dk> skrev i en meddelelse
news:1161771383.015415.69460@b28g2000cwb.googlegroups.com...
ENIG, det var en kanon god udsendelse.

Eneste ting der dog undrede mig var, hvorfor der skulle fløjtes
nøjagtig 4 (fire) gange i fløjten, og ikke bare en eller 2 ... måske
nogle kloge hoveder her i gruppen har et svar på det.
--------

det undrede også mig, ingen tvivl om at fløjten er et fint redskab til at
aflede og skabe kontakt med, men 4 fløjt.. 1 eller to kunne gøre det..

mvh. marie
www.photopassion.dk



0h-paradis (25-10-2006)
Kommentar
Fra : 0h-paradis


Dato : 25-10-06 12:25

makkerlone skrev:
> ENIG, det var en kanon god udsendelse.
>
> Eneste ting der dog undrede mig var, hvorfor der skulle fløjtes
> nøjagtig 4 (fire) gange i fløjten, og ikke bare en eller 2 ... måske
> nogle kloge hoveder her i gruppen har et svar på det.
>
Det er uden tvivl noget Irene har fundet på som et "varemærke".
Man bruger det samme med klikker metoden, her klikker man en gang og
foder så hunden indtil den har lært betydningen af klikket, her fløjten.
Man burde nok kun fløjte een gang, da man jo heller ikke vil lære hunden
at man skal kalde 4 gange inden den skal komme.

--
Mvh
fra
Jørgen



jytte (25-10-2006)
Kommentar
Fra : jytte


Dato : 25-10-06 11:42


Trine Kornum Christiansen skrev:
> "jytte" <mollie-mor@hotmail.com> writes:
>
> > Øv øv, jeg fik ikke set programmet, er der nogle der ved om det
> > bliver genudsendt
>
> Det ved jeg ikke, men jeg ved at Sputnik er gratis i hele oktober, så
> du kan se det på din computer. Det kræver IE.
>
> http://sputnik.dk
>
> Mvh Trine
>
Ej hvor dejligt, TAK skal du have. Det vil jeg se med det samme

Jytte


Leyna (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Leyna


Dato : 25-10-06 14:33


Så fik jeg osse set programmet (på sputnik) og det var da en
livsbekræftende udsendelse. Jeg så ikke en problemhund, men nogle
uoplyste ejere, som dog elskede deres hund inderligt. At de så af
misforstået kærlighed begik nogle fatale fejl, blev der jo lynhurtigt
rettet op på.

Selvom man har hus og have SKAL hunden altså ud at gå/opleve HVER dag.
Så ka' de lære det!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk
Foreningen for den brede del af befolkningen

joke (25-10-2006)
Kommentar
Fra : joke


Dato : 25-10-06 21:23


"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
news:pmpuj2de60cnip0v8cemcun9bfgjdqb9i9@4ax.com...
>
> Selvom man har hus og have SKAL hunden altså ud at gå/opleve HVER dag.
> Så ka' de lære det!

SKAL er vidst noget man giver høsene, vi havde en dejlig skt. bernhard som
desværre efter 9 gode år måtte aflives på grund af kræft, men i mange mange
år ville den faktisk ikke ud at gå den nåede lige ud for lågen så satte den
sig og ville ind igen, så det er ikke altid hun selv vil.

Vi snakkede med dyrlægen om problemet og hun mente at så længe hun var som
den var glad og rar og ikke selv mente den skulle bruge andet end sin have
ja så skulle vi ikke tænke på det.

Og nej hunden havde ikke haft en traumatisk oplevelse med at gå.

Hilsen

Johnny




dpl (25-10-2006)
Kommentar
Fra : dpl


Dato : 25-10-06 23:14

joke skrev:
> "Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
> news:pmpuj2de60cnip0v8cemcun9bfgjdqb9i9@4ax.com...
>
>>Selvom man har hus og have SKAL hunden altså ud at gå/opleve HVER dag.
>>Så ka' de lære det!
>
>
> SKAL er vidst noget man giver høsene, vi havde en dejlig skt. bernhard som
> desværre efter 9 gode år måtte aflives på grund af kræft, men i mange mange
> år ville den faktisk ikke ud at gå den nåede lige ud for lågen så satte den
> sig og ville ind igen, så det er ikke altid hun selv vil.
>
> Vi snakkede med dyrlægen om problemet og hun mente at så længe hun var som
> den var glad og rar og ikke selv mente den skulle bruge andet end sin have
> ja så skulle vi ikke tænke på det.
>
> Og nej hunden havde ikke haft en traumatisk oplevelse med at gå.
>
> Hilsen
>
> Johnny


Hæhæhæ, mon det ligger til racen?
Vores skt. bernhard er nu 5 år, og en daglig gåtur ville han nok mene er
i overkanten. Han trisser gerne med rundt på grunden, der da også er et
par tønder land stor. Men efter en god gåtur på 5-6 km som vi nogen
gange tager, ham i frit løb uden snor, ja så er han forsynet for nogle
dage i hvert fald.
Hilsen Dorthe
http://www.kishka.dk/images/galleri2.jpg





Trine Kornum Christi~ (26-10-2006)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 26-10-06 10:48

Leyna <leyna@leyna.dk> writes:

> Selvom man har hus og have SKAL hunden altså ud at gå/opleve HVER dag.
> Så ka' de lære det!

Så længe du ikke sætter lighedstegn mellem gå og opleve, så er jeg
helt enig.

Det er rigtigt, at langt de fleste hunde skal have gåture hver dag,
men der er undtagelser.

Mine forældre har en gammel dansk hønsehund, som går tur en gang om
året eller noget i den retning. Han har en kæmpe grund (16tdr) som han
render rundt på evigt og altid og det er altså nok til at han går
meget træt i seng hver dag.

Nu har han også fundet ud af at man ikke skal jagte fasaner og
agerhøns, de er nemlig for hurtige. Men duer! Langsomme dyr, og så
basker de så sjovt, når man fanger dem. :) Og så må far ud og knække
nakken, så duerne ikke lider mere, og så går hunden stolt rundt med
den i munden.

Vores egen hund, som kun har 60 kvm have kommer ud at gå 2-4 gange om
dagen. Og det vil hun også skulle selvom der var 16tdr, for hun gider
sgu ikke bevæge sige af sig selv. :)

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

jytte (25-10-2006)
Kommentar
Fra : jytte


Dato : 25-10-06 12:23


Tove Krieger skrev:
> Anette <abc@def.es> wrote:
> > Jeg skal i hvertfald se den danske version af " Det er mig eller
> > hunden" med Irene Jarnved,
> > på tv2 kl 20 i aften.
> >
> > Der er også kommet en ny hundeside hund.tv2.dk, med debatforum
>
> Har lige set udsendelsen. Det var en pragtfuld hund, og nogle ikke
> særlig smarte ejere. Det blev der så gudskelov rettet op på. Gåtur én
> gang om måneden, det var simpelthen for dårligt.

Mærkeligt at de ikke selv fandt på at beskæftige sig mere med
hunden.
Den kunne sagtens være blevet en af de hunde, som bliver aflivet pga
adfærdsvanskeligheder.

> Det var forbløffende at se, hvor hurtigt den fangede det med fløjten,
> der var heller ikke noget i vejen med intelligensen. Man kunne også
> ligefrem se, hvor dejligt det var at blive klippet. Jeg glæder mig til
> at se næste udsendelse.

Det gør jeg også
> --
> Venlig hilsen Tove

Jytte


Positivhundetræning (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Positivhundetræning


Dato : 25-10-06 17:32


0h-paradis skrev:
> makkerlone skrev:
> > ENIG, det var en kanon god udsendelse.
> >
> > Eneste ting der dog undrede mig var, hvorfor der skulle fløjtes
> > nøjagtig 4 (fire) gange i fløjten, og ikke bare en eller 2 ... måske
> > nogle kloge hoveder her i gruppen har et svar på det.
> >
> Det er uden tvivl noget Irene har fundet på som et "varemærke".
> Man bruger det samme med klikker metoden, her klikker man en gang og
> foder så hunden indtil den har lært betydningen af klikket, her fløjten.
> Man burde nok kun fløjte een gang, da man jo heller ikke vil lære hunden
> at man skal kalde 4 gange inden den skal komme.
>
> --
> Mvh
> fra
> Jørgen

Nej, det er ikke noget som Irene har fundet på som "varemærke"
Hun fortalte i udsendelsen at hunde bedst opfanger opstarten af lyden,
derfor er det smart at fløjte meget korte fløjt frem for et længere.
Der er forresten et helt kapitel om dette emne i hendes bog "Helhjertet
hundetræning".

Venlig hilsen
FH


Kim Christensen (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Kim Christensen


Dato : 25-10-06 18:57


Positivhundetræning wrote:


> Hun fortalte i udsendelsen at hunde bedst opfanger opstarten af lyden,
> derfor er det smart at fløjte meget korte fløjt frem for et længere.

Det er ikke engang løgn. Mine hunde letter ½ meter når den frøste
tone i TV2's vejrjingle lyder, for så skal vi ud at gå. De letter
mærkelig nok ku anden gang jinglen spiles, altså efter vejrudsigten.

Hilsen Kim


0h-paradis (26-10-2006)
Kommentar
Fra : 0h-paradis


Dato : 26-10-06 11:46

Kim Christensen skrev:
> Positivhundetræning wrote:
>
>
>> Hun fortalte i udsendelsen at hunde bedst opfanger opstarten af lyden,
>> derfor er det smart at fløjte meget korte fløjt frem for et længere.
>
> Det er ikke engang løgn. Mine hunde letter ½ meter når den frøste
> tone i TV2's vejrjingle lyder, for så skal vi ud at gå. De letter
> mærkelig nok ku anden gang jinglen spiles, altså efter vejrudsigten.
>
> Hilsen Kim
>
Ja det har den jo lært

--
Mvh
fra
Jørgen



Kim Christensen (25-10-2006)
Kommentar
Fra : Kim Christensen


Dato : 25-10-06 22:01


jytte wrote:

> Mærkeligt at de ikke selv fandt på at beskæftige sig mere med
> hunden.
> Den kunne sagtens være blevet en af de hunde, som bliver aflivet pga
> adfærdsvanskeligheder.

Mon ikke Deejay (?) er en af de hunde der er blevet anskaffet som en
ååh så sød hvalp, og siden er interessen gået fløjten? Det sker
desværre ofte.
Hundens adfærd, i form af selvbeskæftigelse fortalte tydeligt at der
ikke blev brugt til på den. Nåja, og pelsen sagde resten.
Gad nok vide hvordan det går hos dem om et år.

Hilsen Kim


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste