Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Optisk zoom contra digital zoom
Fra : Henning

Dato : 24-06-01 14:09

I en tidligere tråd ang. soom på digital.kameraer har der været
diskussion om det ene contra det andet.
Jeg har haft lånt mit Olympus C900 ud, men har nu fået det hjem igen,
og har leget lidt med det.

Se og bedøm selv resultaterne her - de er lynskudt ud af vinduet på 3.
sal
Ligger i dk.binaer under Message-ID:
<h7pbjtkbugc1ogjmhhvnjc7bb1umh8iki1@4ax.com>

1) Uden zoom

2) Fuld optisk zoom

3) Digital zoom

4) Fuld optisk & digital zoom

En pudsig ting jeg opdagede var, at vælger jeg højere opløsning når
jeg vil tage et billede, går den ned på laveste (640*480), når der
anvendes digital zoom

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Henning

Dato : 24-06-01 14:33

On Sun, 24 Jun 2001 15:08:43 +0200, Henning <ingen@email.tx> wrote:

>I en tidligere tråd ang. soom på digital.kameraer har der været
>diskussion om det ene contra det andet.

Eh - jeg så ikke at Aagard for tre timer siden fik samme ide!

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Karsten Olesen

Dato : 24-06-01 17:35

"Henning" <ingen@email.tx> skrev i en meddelelse

> En pudsig ting jeg opdagede var, at vælger jeg højere opløsning når
> jeg vil tage et billede, går den ned på laveste (640*480), når der
> anvendes digital zoom
_______________________

Det gør min C-830L også når jeg bruger DIGITAL zoom..
Den udnytter dermed de overskydende pixels i apparatet
til at lave et digital forstørrelse, som har samme
kvalitet, som et normalt billede..
cirka..

MVH

Fra : Niels J Larsen

Dato : 25-06-01 11:25

Henning wrote:

snip

> En pudsig ting jeg opdagede var, at vælger jeg højere opløsning når
> jeg vil tage et billede, går den ned på laveste (640*480), når der
> anvendes digital zoom

Er det ikke præcis det der er definitionen på en digital zoom? at man
får et billede der kommer fra den midterste del af chip'en, som så
gemmes i det antal pixels der vil være til rådighed? Derfor vil enhver
sammenligning af billeder være nyttesløs, med mindre man kigger på en
stor printet forstørrelse af billederne?

Jeg har brugt spørgsmålstegn fordi jeg ikke *ved* disse ting, bl.a.
fordi jeg ikke har et digi-kamera.
--

Niels Jørgen