Kan katte have "høfeber" ??
Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 24-06-01 13:53

Hejsa !!

Jeg har lagt mærke til, at Bimmer snøfter og nyser om foråret / sommeren.
Kan han have en form for "høfeber" eller allergi på en anden måde ?? Han er
i forvejen temmelig sart, har fx. loppeallergi, og kradser sig hår-løs i
samme sekund der er en eneste loppe i huset !!

Hvis svaret er Ja - katte kan have høfeber.. Så er næste spørgsmål : hvad
kan man gøre ved det ??? Findes der natur produkter eller ?? For jeg kan jo
nok ikke få ham til at tage ventoline-spray, som mennesker gør..
Er der nogle som har erfaringer ???

Knus fra Pia og misserne ..

--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 24-06-01 14:41

"Pia Lihme Petersen" <Pia@Lihme.com> skrev i en meddelelse news:9h4nhl$i9k$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> kan man gøre ved det ??? Findes der natur produkter eller ?? For jeg kan jo
> nok ikke få ham til at tage ventoline-spray, som mennesker gør..

Nu tages ventoline spray altså mod astma og ikke mod høfeber . Ved høfeber tages en tablet og der findes garanteret også forskellige naturpræparater, men jeg synes helt sikkert ikke man skal begynde at eksperimentere med naturpræparater eller anden medicin på sine dyr ... og da slet ikke katte der på mange områder er meget sarte ... en halv codymagnyl kan slå din kat ihjel ...

Hvis du har mistanke og at din kat lider af allergi synes jeg du skal tage turen til dyrlægen og der få stillet en diagnose og i samråd med dyrlægen starte en behandling ...

MVH Ami

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 24-06-01 18:56

<
<Nu tages ventoline spray altså mod astma og ikke mod høfeber .
<

Nårh, ja.. Kan katte have astma ???

<
[...]

Nej, jeg havde skam ikke tænkt mig at eksperimentere, men hvis der var andre
i samme situation, som havde nogle erfaringer, så kunne jeg jo bruge dem !!

Knus fra Pia

--

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 24-06-01 19:54

"Pia Lihme Petersen" <Pia@Lihme.com> skrev i en meddelelse news:9h598v$fj3$1@news.inet.tele.dk...

> Nårh, ja.. Kan katte have astma ???
<> ja se det skal jeg da ikke kunne sige med sikkerhed men hvorfor ikke? hunde kan i al fald og katte kan vel lige som mennesker og hunde få allergiske reaktioner der giver sig udslag via astma ...

> Nej, jeg havde skam ikke tænkt mig at eksperimentere, men hvis der var andre
> i samme situation, som havde nogle erfaringer, så kunne jeg jo bruge dem !!

Ja se det kunne man jo måske fristes til men jeg synes bare det kan være utroligt farligt at drage paraleller mellem andres og egne situationer ... er man i tvivl om hvorvidt ens dyr er syg bør man få den undersøgt af dyrlægen og lade ham stille diagnosen samt i gang sætte behandling ... og ikke selv begynde at stille diagnose og i gangsætte behandling på baggrund af andres erfaringer ..... det kan være alt for farligt ....

MVH Ami