Gearolie til Mondeo.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-10-06 19:51

Et hurtigt spørgsmål.
Hvilken gearolie dækker Fords specifikation ESD-M2C 186-A over?
Da jeg skifter venstre trækaksel komplet,
så regner jeg også med at skulle skifte olien i gearkassen, da den løber ud.
Ny pakdåse er også på listen

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-10-06 21:27

Uffe Bærentsen skrev:

> Da jeg skifter venstre trækaksel komplet,
> så regner jeg også med at skulle skifte olien i gearkassen

Har aldrig spilt olie af betydning på Kadetten når jeg pillede akslen ud -
ved ikke hvordan det er med Fort!?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : JD

Dato : 02-10-06 21:41

Fik også skiftet drivakseler på min mondeo efter 360tkm - her kom heller
ikke olie ud - de var lige til at trække ud, og "proppe" de nye i.

Såfremt du kører med MTX75 gearkassen og vil skifte olien skal du have
automatgearolie på - købes ved Ford og har er bestemt nummer jeg ikke kan
huske - det er rødt/orange farvet - mener der skal 3-3,5 liter på - koster
ca. 100,- literen. Almindelig gearkasse olie gør den bliver ufattelig
træg.

/D

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Christopher Stein

Dato : 03-10-06 07:55

JD skrev:
> [...]
> huske - det er rødt/orange farvet - mener der skal 3-3,5 liter på - koster
> ca. 100,- literen. Almindelig gearkasse olie gør den bliver ufattelig

Her er det lidt anderledes - jeg har lige fået skiftet koblingen og
udrykkerleje - og så pissede olien ud af den.. Du kan nøjes med at købe
1 liter hvis du vil efterfylde, men hvis du vil skifte skal der 3,5
liter på kassen..

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-10-06 21:11

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> liter hvis du vil efterfylde, men hvis du vil skifte skal der 3,5 liter på

Det blev en efterfyldning og der skulle 1 liter på

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-06 21:38

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det blev en efterfyldning og der skulle 1 liter på

øv min mondeo kører stadig med samme gearolie selv efter 320.000 Km

--
Tom