Hvilken 4x4 skal jeg købe?
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-10-06 19:23

Jeg mangler en bil...

Men hvilken skal jeg købe...

Krav:
4x4
HK nok, dvs. min 150 hk. Gerne flere.
Ikke Rav4, Grand Vitara o. lign.
Jeg vil have noget for mine penge => ikke nyt pga. afskrivning!

Ønsker:
Brændstofforbrug > 5 km/l
Være til at holde kørende

Gerne:
Sikkert import fra Tyskland.
Aut. gear
Klima/AC
Komfort

Pris:
30.000=>250.000 kr.

Hvad skal jeg lede efter?
BMW X5?
Mitsubishi Pajero fra 1995 til 30.000 kr.?

Fra : Mogens...

Dato : 02-10-06 19:26

meddelelse news:452158f9$0$75037$14726298@news.sunsite.dk...

> Men hvilken skal jeg købe...

Gule eller hvide plader? - benzin eller diesel?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-10-06 19:50

Mogens... wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:452158f9$0$75037$14726298@news.sunsite.dk...

> Gule eller hvide plader?

Gule.
Jeg har vores Grand Cherokee til famile kørsel...

> - benzin eller diesel?

Tja.

Fra : Bruno

Dato : 02-10-06 19:53

Morten Fruergaard wrote:

> Gule.
> Jeg har vores Grand Cherokee til famile kørsel...

!? Bor du afsides på Island eller noget i den stil?

Jeg kan måske tilnød forstå dem der må havde en 4x4 for at føle sig
mandige, men to?

Hvad med at tage bare lidt hensyn til miljøet, det gør altså ikke ondt
og er endda godt for pengepungen.

Mvh

Bruno

Fra : John Sahl

Dato : 02-10-06 20:03

Bruno wrote:
> Hvad med at tage bare lidt hensyn til miljøet, det gør altså ikke ondt
> og er endda godt for pengepungen.

For fanden mand, er du klar over hvor meget af ozonlaget du har ødelagt med
strømmen det har taget at skrive dit indlæg? Skam dig!

..

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-10-06 20:34

Bruno wrote:

> !? Bor du afsides på Island eller noget i den stil?

Næ, blot på landet i Jylland.
Jeg bruger min til at trække racarbil + transportere varer og min kone
bruger vores Jeep til at trække hendes hest...

> Jeg kan måske tilnød forstå dem der må havde en 4x4 for at føle sig
> mandige, men to?

En til hver...

> Hvad med at tage bare lidt hensyn til miljøet, det gør altså ikke ondt
> og er endda godt for pengepungen.

Puds lige glorien...

Fra : Bruno

Dato : 02-10-06 21:29

Morten Fruergaard wrote:
> Jeg bruger min til at trække racarbil + transportere varer og min kone
> bruger vores Jeep til at trække hendes hest...

Hvorfor så ikke købe en stor kassevogn som nr. 2? Det giver mere plads
til racergrejet og der bruges energi på at slæbe plads i stedet for 4x4
teknik.

> En til hver...

Altså hvis bilerne bliver brugt til andet end staushalløj, så giver det
da noget mening. Blot synes jeg en stor kassevogn vil være en bedre bil
nr. 2.

> Puds lige glorien...

Efter at være blevet gennemblødt 2 gange i dag, på cykel til arbejde og
på cykel hjem fra arbejde, så er den nærmest selvlysende. Jeg kunne
havde valgt noget andet end de to hjul, men det gemmer jeg til de ture
hvor der er et reelt behov.

Jeg er ikke en bilhadende fanatiker blot, så synes jeg nogle gange der
er tale om meningsløst miljøskadende adfærd. Og 99.9% af de 4x4 jeg ser
oplever deres største udfordringer når de bliver parkeret med det ene
sæt hjul henover en fortorvskant.

Mvh

Bruno

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-10-06 06:09

Bruno wrote:
> Hvorfor så ikke købe en stor kassevogn som nr. 2? Det giver mere plads
> til racergrejet og der bruges energi på at slæbe plads i stedet for
> 4x4 teknik.

Så meget plads har jeg ikke brug for...
Eftersom at jeg sælger udstyr til 4x4, så er det nærliggende at køre i en
sådan.
Og vinteren står for døren...

> Altså hvis bilerne bliver brugt til andet end staushalløj, så giver
> det da noget mening. Blot synes jeg en stor kassevogn vil være en
> bedre bil nr. 2.

Det må du gern synes, men 4x4 er et ufravigeligt krav.

> [...]
> er tale om meningsløst miljøskadende adfærd. Og 99.9% af de 4x4 jeg
> ser oplever deres største udfordringer når de bliver parkeret med det

Bemærk: Jeg bor IKKE i en storby - eller by for den sagsskyld.
Min Jeep Grand Cherokee er ikke en Boulevardræser - så havde jeg nok ikke
hævet den 1" og sæt terrændæk på...

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-10-06 08:38

Morten Fruergaard wrote:
> Næ, blot på landet i Jylland.
> Jeg bruger min til at trække racarbil + transportere varer og min kone
> bruger vores Jeep til at trække hendes hest...

Så er det da en sadel hun mangler - hvis krikken ikke kan gå selv, kan
den komme på sæbefabrikken

--
vh
Torben

Fra : spamsen

Dato : 03-10-06 18:23

"Torben Scheel" wrote in
message news:45221371$0$49209$14726298@news.sunsite.dk

> Så er det da en sadel hun mangler - hvis krikken ikke kan
> gå selv, kan den komme på sæbefabrikken
LOL

Fra : Sidse

Dato : 16-10-06 20:51

> Så er det da en sadel hun mangler - hvis krikken ikke kan gå selv, kan den
> [...]

HØRT!!!

Henrik

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 02-10-06 21:37

On Mon, 02 Oct 2006 20:53:20 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever>
wrote:

>Hvad med at tage bare lidt hensyn til miljøet, det gør altså ikke ondt
>og er endda godt for pengepungen.

Livet kan også blive FOR kedeligt og FOR politisk korrekt.....
--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-10-06 20:34

Morten From Søndergaard wrote:

> Livet kan også blive FOR kedeligt og FOR politisk korrekt.....

NEMLIG

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-06 19:30

> [...]
>
> Hvad skal jeg lede efter?
> BMW X5?
> Mitsubishi Pajero fra 1995 til 30.000 kr.?

Gule plader?

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-10-06 19:50

Tom wrote:
> Gule plader?

Jep.

Fra : Leonard

Dato : 02-10-06 19:55

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

>Hvad skal jeg lede efter?
>BMW X5?
>Mitsubishi Pajero fra 1995 til 30.000 kr.?

Skal den køre på asfalt eller i terræn?

--
Leonard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-10-06 20:35

Leonard wrote:

> Skal den køre på asfalt eller i terræn?

Kommer an på hvad jeg køber...
Pajero eller tilsvarende skal bruger i terræn.
X5, Porsche o. lign 99% asfalt.

Fra : Anders Christensen

Dato : 02-10-06 20:48

Morten Fruergaard skrev:

> Kommer an på hvad jeg køber...
> Pajero eller tilsvarende skal bruger i terræn.
> X5, Porsche o. lign 99% asfalt.

Jeg tror ikke du skal satse på en cayenne, der er vist endnu ikke nogen
så langt nede i brugtpriser. Der skal du op omkring 350-400.000 kroner.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-10-06 21:22

Anders Christensen wrote:
> Jeg tror ikke du skal satse på en cayenne, der er vist endnu ikke
> nogen så langt nede i brugtpriser. Der skal du op omkring 350-400.000
> kroner.

Ja...
Import fra Tyskaland kan gøres billigere, men jeg tror ikke, at jeg vil
sætte så mange penge i det...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-10-06 21:22

Fra : Leif Langgaard

Dato : 03-10-06 13:59

meddelelse news:452169ea$0$75038$14726298@news.sunsite.dk...

> Kommer an på hvad jeg køber...

Andre køber bil efter deres kørselsmønster, ikke omvendt!

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Anders Majland

Dato : 03-10-06 14:09

> Andre køber bil efter deres kørselsmønster, ikke omvendt!

Her i landet er "terræn" nok enten arbejde eller hobby ... Så det er så en
hibby han kan vælge til/fra afhængift af hvilken bil der købes til at dække
det primære behov ....

/A - der nogle gange om året savner frihøjde og evt også 4hjulstræk på
fabiaen.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-10-06 15:48

Leif Langgaard wrote:

> Andre køber bil efter deres kørselsmønster, ikke omvendt!

Jeg er ikke som andre...

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 02-10-06 21:35

On Mon, 2 Oct 2006 20:22:50 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Jeg mangler en bil...
>
>Men hvilken skal jeg købe...

Hvad med en Range Rover V8 4.2, der er en til salg på www.dlrk.dk til
55.000

>Krav:
>4x4
>HK nok, dvs. min 150 hk. Gerne flere.

Jeg mener at 4.2 yder ca. 200 hk.

>Ønsker:
>Brændstofforbrug > 5 km/l

Det skulle også være muligt, hvis du kan lade være med at skyde den
af, fra hvert kryds. Om ikke andet, så lyder en V8 godt, og det må man
jo betale for.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 02-10-06 22:55

hvad med en M GD'er eller Gl'er

mvh Søren

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-10-06 06:08

Morten From Søndergaard wrote:
> Hvad med en Range Rover V8 4.2, der er en til salg på www.dlrk.dk til
> 55.000

http://www.dlrk.dk/roverboersen/vis.asp?wurl=2101&aid=1527&uid=113441645

Tja...
Hvordan kører en sådan?
Holder den?
Rust?

Fra : Mogens...

Dato : 03-10-06 16:40

meddelelse news:45227804$1$49198$14726298@news.sunsite.dk...

> Tja...

Ja?

> Hvordan kører en sådan?

Perfekt - en supercharged med 400 hypper vil være modellen for dig, IMO

> Holder den?

Dén holder !

> Rust?

Et stort forbrug af alu og galvanisering betyder, at den ruster meget
lidt...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-10-06 19:02

Mogens... wrote:
> Et stort forbrug af alu og galvanisering betyder, at den ruster meget
> lidt...

Hvad med sådan en?
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&id=11111111227454820&

Fra : Mogens...

Dato : 03-10-06 19:05

meddelelse news:4522a57b$0$49209$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvad med sådan en?
> http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&id=11111111227454820&

Hvis du spørger mig, synes jeg vældig om den. Jeg vil dog
tro, atden må være megadyr ift. at være trækdyr for din
racervogn. 5 km/l bliver svær at overholde, IMO...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-10-06 19:08

Mogens... wrote:

> Hvis du spørger mig, synes jeg vældig om den. Jeg vil dog
> tro, atden må være megadyr ift. at være trækdyr for din
> racervogn. 5 km/l bliver svær at overholde, IMO...

Tja.
Nu er det kun 5-6 gange om året, så så mange 1.000 km er det heller ikke...

Men kan man holde dele til en sådan eller er de ikke til at betale?

Men umiddelbart, så er det sgu da noget af en herrevogn... .-D

Fra : Mogens...

Dato : 03-10-06 19:12

meddelelse news:4522a6e4$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...

> Tja.
> Nu er det kun 5-6 gange om året, så så mange 1.000 km er det heller
> ikke...

OK

> Men kan man holde dele til en sådan eller er de ikke til at betale?

En Range Rover er ikke billig i dele - det er biler i den prisklasse
jo ikke. Der må være en brugtvognstest et sted. Jég ville ikke være
betænkelig, men jeg er heller ikke som de andre. Den kan ikke være
værre end en Jeep, selvom min svoger INGEN problemer har haft
med hans udgaver

> Men umiddelbart, så er det sgu da noget af en herrevogn... .-D

Jep - den er nice

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-10-06 19:45

Mogens... wrote:
> [...]
> betænkelig, men jeg er heller ikke som de andre. Den kan ikke være
> værre end en Jeep, selvom min svoger INGEN problemer har haft

Ok. Bare den ikke er dyrere end Jeep'en...

> Jep - den er nice

HA (Forkortelse af HAVE)

Fra : Mogens...

Dato : 03-10-06 22:12

meddelelse news:4522afbe$0$49197$14726298@news.sunsite.dk...

> Ok. Bare den ikke er dyrere end Jeep'en...

Der står lidt her -
http://www.carsurvey.org/model_Land+Rover_Range+Rover.html

> HA (Forkortelse af HAVE)

He he...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-10-06 19:13

Morten Fruergaard skriver:

> Men umiddelbart, så er det sgu da noget af en herrevogn... .-D

Lidt noget andet end den sorte "van" der huserer her i området med
"Fruergaard racing" klistermærker på....

(En Vito ??)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-10-06 19:20

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Morten Fruergaard skriver:

> Lidt noget andet end den sorte "van" der huserer her i området med
> "Fruergaard racing" klistermærker på....
>
> (En Vito ??)

Hvis det er min fars, så er det en Chevrolet Trans Sport..

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 03-10-06 20:00

On Tue, 3 Oct 2006 20:07:33 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

> [...]

Hvis man lader traileren blive hjemme og kan holde farten nede, så
skulle det ikke være noget problem at køre 7-10 km/l

>Men kan man holde dele til en sådan eller er de ikke til at betale?

Jeg mener at det er den model der hedder P38 og så kan priserne ses
her http://www.paddockspares.com/main.asp?category=RANGE+ROVER+P38A

>Men umiddelbart, så er det sgu da noget af en herrevogn... .-D

Ja, så er der dømt Engelsk Land adel.
--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 03-10-06 06:57

Hej

Morten Fruergaard wrote:
> Jeg mangler en bil...
>
> Men hvilken skal jeg købe...

Skal den være højbenet?

> Krav:
> 4x4
> HK nok, dvs. min 150 hk. Gerne flere.
> Jeg vil have noget for mine penge => ikke nyt pga. afskrivning!

Audi Quattro 4,2 med 300HK burde kunne klare kravene. Hvis du alligevel
overvejer at kigge syd for grænsen, så er Subaru også godt repræsenteret.

Toyota Landcruiser og Land Rover må du vist også hellere smide et kig på.

Eller hvad med en Escort
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=654900014&page=3

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-10-06 15:51

Karsten Feddersen wrote:
> Skal den være højbenet?

Jep.

> Audi Quattro 4,2 med 300HK burde kunne klare kravene.

Tja. Men ikke "rigtig" 4x4..

> Toyota Landcruiser og Land Rover må du vist også hellere smide et kig
> på.

Toyota - Ja.
LR - nej...

> Eller hvad med en Escort
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=654900014&page=3

Virker ikke her...

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 03-10-06 16:41

Hej

Morten Fruergaard wrote:
> Tja. Men ikke "rigtig" 4x4..

Tror Audi bliver kede af at du synes deres 4x4 er "forkert"

> Virker ikke her...

Escort RS 2000 med 227hk og 4x4.

Fra : Alex

Dato : 03-10-06 07:24

meddelelse news:452158f9$0$75037$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvad skal jeg lede efter?
> BMW X5?
> Mitsubishi Pajero fra 1995 til 30.000 kr.?

Hvad med en Pajero 2.8td fra før 6/98, hvis den skal køre privat?
Fin bil, ok komfort, god i terræn, 125 diesel-hk. Der er sjældent de store
problemer med dem.
Tror dog ikke du kan finde en til 30k!

--
Alex
BMW 530dA touring '02

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-10-06 15:50

Alex wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:452158f9$0$75037$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvad med en Pajero 2.8td fra før 6/98, hvis den skal køre privat?

For død i motor...

> Fin bil, ok komfort, god i terræn, 125 diesel-hk. Der er sjældent de
> store problemer med dem.
> Tror dog ikke du kan finde en til 30k!

Niks. Så bliver det 3,0 V6...

Fra : Alex

Dato : 03-10-06 18:54

meddelelse news:4522789e$0$49198$14726298@news.sunsite.dk...

> For død i motor...

Hmm er du sikker på du har prøvet en 2.8 td der går ordentligt?

> Niks. Så bliver det 3,0 V6...

Hmm igen, nu har jeg kørt en del i både 3,0 V6 og 3,0 V6 24v og ville til
hver en tid vælge en 2.8td, men det er jo så nok smag og behag.
Jamen hvorfor så ikke en 3,5 V6?

--
Alex

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-10-06 19:08

Alex wrote:
> [...]

> Hmm igen, nu har jeg kørt en del i både 3,0 V6 og 3,0 V6 24v og
> ville til hver en tid vælge en 2.8td, men det er jo så nok smag og

Tja. Jeg var mht. kræfter yderst tilfreds med min tidligere 3,0 V6 24v...

> Jamen hvorfor så ikke en 3,5 V6?

For dyr.

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-10-06 19:58

meddelelse news:452158f9$0$75037$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg mangler en bil...
>

> Hvad skal jeg lede efter?
> BMW X5?
> Mitsubishi Pajero fra 1995 til 30.000 kr.?

Her skal du få Herrevogne :

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=4&id=11111
111227021044&
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=13&id=1111
1111224799163&
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=9&id=11111
111206624064&
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 03-10-06 20:59

Morten Fruergaard skrev:

> Hvis det er min fars, så er det en Chevrolet Trans Sport..

Så var det sikkert den, sidste gang jeg så dig havde du Pajero og
Volvo......

Klaus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-10-06 21:48

Klaus D. Mikkelsen (google groups) wrote:

> Så var det sikkert den, sidste gang jeg så dig havde du Pajero og
> Volvo......

Hehe..

Det er jo også længe siden...
I hvert fald ½ år...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-10-06 06:32

Morten Fruergaard skriver:

> Det er jo også længe siden...
> I hvert fald ½ år...

Det var til vinterdækssæson'en sidste år, så ja, snart et år siden
(hmmm, ny tråd: Hvornår skifter man til vinterdæk??).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-10-06 15:18

Morten Fruergaard skriver:

> Det er jo også længe siden...
> I hvert fald ½ år...

Okay, tjekkede lige hvor du er flyttet hen - pludseligt forstår jeg
hvorfor du skal have 2 stk 4x4. Mage til sumpområde skal man da vist
lede længe efter. Til gengæld har du 11 flotte vindmøller i din
aftenudsigt

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-10-06 05:48

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> hvorfor du skal have 2 stk 4x4. Mage til sumpområde skal man da vist
> lede længe efter. Til gengæld har du 11 flotte vindmøller i din

Vindmøller?

Hvor er de?

Det er sgutte nogen jeg ser...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-10-06 06:30

Morten Fruergaard skriver:

> Vindmøller?

Jeps

> Hvor er de?

Hele vejen ud langs sundet og op langs fjorden.

> Det er sgutte nogen jeg ser...

Prøv at kig stik vest - det er et flot syn

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-10-06 14:35

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Prøv at kig stik vest - det er et flot syn

Hm. Der er træer...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-10-06 14:45

Morten Fruergaard skriver:

> Hm. Der er træer...

Buuuh, ingen aftensol..

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-10-06 15:06

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Morten Fruergaard skriver:

> Buuuh, ingen aftensol..

Jo jo...

Træerne skygger for vindmøller, men ikke solen...