Hvordan vurderes "nyvognspris", som grundl~
Fra : Martin Olesen

Dato : 01-10-06 17:56

Jeg er noget i tvivl om den den såkaldte "registreringsafgiftsberigtigelsen",
altså den pris en bil blev vurderet til at koste ved det første salg.

Grunden er jo at det er denne pris som ligger til grund for beskatnings grundlaget
for firmabil.

Jeg er simpelt hen i tvivl om hvordan denne pris fastlægges.

Grunden er at jeg ser på en AUDI A6, 2,4 årgang 2004 -2006.
Mange af denne model, står som en "nyvongs pris" på "BIL BASEN" på ca 426.000 kr,
hvilket er attaktivt rent skatte beregnings mæssigt, men samtidig syntes denne
pris meget lav.

Med andre ord, har jeg følgende spørgsmål:

1) Hvordan bestemmes "registreringsafgiftsberigtigelsen" altså nyvogns prisen som
jeg senere skal beskattes af?

2) Kan der for to fuldstændig ens biler, samme årgang, samme ekstra udstyr,ect,
være forskel på nyvognsprisen (den ene måske købt tidligere med stor rabat af
leasing firma) således at jeg bliver beskattet forskelligt på de to biler?

3) Hvordan sikre jeg mig at nyvogns prisen på pågældende brugte bil jeg køber er
korrekt, så jeg ikke senere få en grim overreskelse hvis skattevæsnet ikke
godtager den oprindelige opgivet nyvogns pris?

tak for hjælpen,

Martin Olesen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.63.61.34)

Fra : Mogens...

Dato : 02-10-06 19:10

"Martin Olesen" <mtolesen@gassonic.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> korrekt, så jeg ikke senere få en grim overreskelse hvis skattevæsnet ikke
> godtager den oprindelige opgivet nyvogns pris?

Dine spørgsmål besvares vel meget godt hér:
www.bilpriser.dk/guide.do?guideid=30