Erfaringer med Hyundai Atos ?
Fra : Michael P Hansen

Dato : 01-10-06 16:34

Er der nogen der har erfaringer med Hyundai Atos gode/dårlige - da jeg har
en sådan i tankerne..

--
Venlig hilsen
Michael P Hansen

Choose life !

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 01-10-06 20:25

"Michael P Hansen" <mph@lillemik.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaringer med Hyundai Atos gode/dårlige - da jeg har
> en sådan i tankerne..

Som alle Koreaner mangelfuld rustbeskyttelse, lidt svag motor og meget grimt
design eller mangel på samme.
Gearskiftet er meget fint, men motoren lidt brøstsvag. Man sidder meget
tæt - skulder ved skulder.

Den er aldrig blevet det store hit nok mest pga. udseendet. Gensalgsværdien
er lav.
Jeg har et par venner, der havde sådan en. Servostyringen gik i udu, og
reparation var bekostelig.
Den støjer en del i kabinen

De skiftede den ud med en Matrix istedet.

Jeg ville kigge efter en mere populær bilmodel istedet. - Højere
gensalgsværdi.
Hvis du vil ha høj indstigning, så kig på en Susuki Wagon R+. Dens gearkasse
er dog lidt svag, i hvert flad den første model.
Den er også temmelligt støjende i kabinen.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Kent

Dato : 01-10-06 22:37

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael P Hansen" <mph@lillemik.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Som alle Koreaner mangelfuld rustbeskyttelse, lidt svag motor og meget
> grimt design eller mangel på samme.

Rustbeskyttelsen er ikke så god på en koreaner, som så mange andre
biler, men bare man giver den en gang rustbeskyttelse inden den
kommer på vejen, er det fint. Designet er jo smag og behag. Hyundai
har lavet meget heldige designs på nogle modeller, synes jeg, men
Atos'en er nok ikke lige én af dem.

> [...]
> Den støjer en del i kabinen
>
> De skiftede den ud med en Matrix istedet.
>
> Jeg ville kigge efter en mere populær bilmodel istedet. - Højere

En Hyundai Getz ville måske være fin. Den er meget populær for
øjeblikket, en af de mest solgte, og det er en dejlig bil. Fåes både
med benzin- og dieselmotor. Man sidder ret højt i den. Og så er
den til at betale.

<klip>

Kent.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-10-06 22:40

"Michael P Hansen" <mph@lillemik.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaringer med Hyundai Atos gode/dårlige - da jeg har
> [...]

Paradoksalt at du kigger på sådan en bil - med dét slogan du har i din sig.!

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Kent

Dato : 01-10-06 23:17

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> "Michael P Hansen" <mph@lillemik.dk> skrev i en meddelelse

> Paradoksalt at du kigger på sådan en bil - med dét slogan du har i din
> sig.!

Dum kommentar!

Måske vil han ikke ofre mange knaster på en bil, fordi han hellere vil
bruge flere penge på kone, kæreste, børn og hvad ved jeg. Flere rejser,
flere røde bøffer, større hus osv........

Kunne sagtens være netop livet han vælger.................

Kent.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-10-06 23:47

In article <45203e68$0$12594$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote:

> Dum kommentar!

Ikke hvis man forstår den :)

> [...]
> flere røde bøffer, større hus osv........
>
> Kunne sagtens være netop livet han vælger.................

Ja men måske får han ikke lov til at vælge livet hvis han kører galt i
bilen..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 02-10-06 07:09

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ja men måske får han ikke lov til at vælge livet hvis han kører galt i
> bilen..

Og det går du _måske_ heller ikke i en Saab... sjov måde at leve sit liv på.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-10-06 18:07

In article <4520acf5$0$75039$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Og det går du _måske_ heller ikke i en Saab... sjov måde at leve sit liv på.

Forstår ikke lige din sætning?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 02-10-06 18:30

Martin Johansen [6000] wrote:

> Forstår ikke lige din sætning?

Det tænkte jeg godt på, lige efter jeg havde trykket send - det hjælper nok
heller ikke at gør blev til går

Men det er dit brug af ordet "måske" jeg finder lidt spøjs. Hvis man lever
sit liv efter en masse måske og hvis'er, er det da ikke til at holde ud.

_Måske_ overlever du en ulykke i din Saab, _måske_ ikke... det var sådan set
bare det

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-10-06 18:46

In article <45214c8a$0$75038$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Det tænkte jeg godt på, lige efter jeg havde trykket send - det hjælper nok
> heller ikke at gør blev til går

Hehe :)

> [...]
>
> _Måske_ overlever du en ulykke i din Saab, _måske_ ikke... det var sådan set

Så er jeg med igen og forstår hvad du mener.

Ikke desto mindre vil jeg påstå at jeg i min SAAB, eller en Volvo eller
en Avensis eller en 6'er eller, eller, eller... har en del større chance
for at overleve end i en lille "blikspand".

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 02-10-06 18:54

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ikke desto mindre vil jeg påstå at jeg i min SAAB, eller en Volvo
> eller en Avensis eller en 6'er eller, eller, eller... har en del
> større chance for at overleve end i en lille "blikspand".

Under de rette omstændiugheder har du da, det er klart.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-10-06 19:41

In article <4521524b$0$75032$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Under de rette omstændiugheder har du da, det er klart.

Selvfølgelig :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henrik B.

Dato : 02-10-06 17:51

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Dum kommentar!

Overhovedet ikke.

> Måske vil han ikke ofre mange knaster på en bil, fordi han hellere vil
> bruge flere penge på kone, kæreste, børn og hvad ved jeg. Flere rejser,
> flere røde bøffer, større hus osv........

Hvordan det? Du kan for samme pris få en rigtig fin brugt bil, med væsentlig
højere sikkerhed...

> Kunne sagtens være netop livet han vælger.................

Ikke hvis det går alvorlig galt...

Rigtige biler har over 420 Nm...