Corolla bliver til Auris
Fra : Basil

Dato : 30-09-06 10:19

Det her er da på linie med at tegne nogen billeder af en afdød mand fra
de varme lande
Når ens far havde sine sønner med i hans første generation Corolla, og
sønnerne sidenhen har haft nogen fra 2. og 3. generation, så er vi nok
lidt Corolla-inficerede.

Toyotas mellemklassemodel skifter navn og stil i næste generation.
Corolla-navnet får dog lov til at leve videre i sedanudgaven.

En ny start skal der til. For at markere at Toyota i Europa bevæger sig
ad nye veje piller bilkoncernen ved noget af det mest hellige:
Corolla-navnet.

Ni generationer har der eksisteret af Toyotas bestseller, som har
status af at være verdens mest solgte bil nogensinde. Den titel kan
Corolla dog beholde, da nr. to på listen, den originale Beetle, er
udgået.

Hele artiklen kan findes her:
http://www.fdm.dk/public/nyheder/biler/Bilnyheder/2006/Toyota+Auris.htm

Kai

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 30-09-06 10:41

Basil <Kunta@starmail.invalid.co.za> writes:

> Hele artiklen kan findes her:
> http://www.fdm.dk/public/nyheder/biler/Bilnyheder/2006/Toyota+Auris.htm

Dagens Politiken kom for skade til at kalde den Yaris i en overskrift.
Med god grund: den ligner fuldstændig en Yaris der er bleve strukket en
halv meter. Måske antydningen af et identitetsproblem...

Hvis man Googler på "auris" finder man i øvrigt høreapparater o.l. Var
der nogen der sagde morfarbil?

(OK, jeg ved godt at jeg lige har anbefalet min egen bil til et hold
bedsteforældre....)

Fra : Jens

Dato : 01-10-06 17:42

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> af at være verdens mest solgte bil nogensinde. Den titel kan Corolla dog
> beholde, da nr. to på listen, den originale Beetle, er udgået.

Ja det svarer jo stort set til at VW fandt på at kalde Golf et eller andet
smartmoderne, så ville der nok lyde et ramaskrig uden lige.
Ikke alt nyt er jo godt nyt, hvis Toyota gerne vil sælge nogle flere
Corollaer eller hvad de nu skal hedde, så skuller de nok tage og sænke
prisen så de ikke er næsten lige så dyre som Avensis når flåderabatten er
fratrukket.
MVH
Jens