problemer med bremser
Fra : birger100@gmail.com

Dato : 29-09-06 16:13

hej
jeg er ejer af en Peugeot der for nyligt er begyndt at ryste når man
bremser.
Det er primært hvis jeg bremser lidt og det forsvinder næsten helt
hvis jeg træder hårdt på bremsen.
Det er kommet lidt efter lidt, men er nu blevet så slemt at jeg bliver
nød til at gøre noget ved det.
Er der nogen der har et godt bud på hvad problemet er?
der er tale om en 306 fra 96.

mvh
Birger

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-09-06 16:19

birger100@gmail.com skrev:

> Er der nogen der har et godt bud på hvad problemet er?

Skæve skiver ville være et bud.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : kazz

Dato : 29-09-06 22:51

> Skæve skiver ville være et bud.
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/2hsd

Eller hjulene er ikke krydspændt rigtigt.
Prøv evt. at tage skiverne af og rens nav og skive for rust, og giv dem lidt
kobberfedt omkring indpasningen, nogle gange hjælper det, hvis ikke skiver
som nævnt er skæve

Kazz

Fra : Alland

Dato : 02-10-06 10:50

birger100@gmail.com skrev:
> [...]
> nød til at gøre noget ved det.
> Er der nogen der har et godt bud på hvad problemet er?

Jeg har selv en 306'er fra år 2000. Jeg har ikke tal på hvor mange
gange jeg har haft problemet med skæve skiver både for og bag. Det er
både sket umddelbart efter at jeg har fået skiverne skiftet hos
Peugeot, som man må gå ud fra ved hvilket moment hjulene skal
strammes med, men jeg har også oplevet det efter hjulskift hos nogen
som bare har spændt hjulene hurtigt og ikke mindst hårdt. Afdrejning
af skiverne har afhjulpet problemet, men som regel kun for nogen tid.
Min konklusion på dette er at skiverne fra Peugeot ganske enkelt er af
elendig kvalitet. Jeg har oplevet problemet henover flere år og flere
skiver, så jeg tror faktisk ikke det bliver bedre og jeg har opgivet
at håbe på at min bil ikke ryster når jeg bremser. Det var en af
grundene til at jeg ikke købte Peugeot da vi skulle have en ny nr.2.

mvh
Allan