Pendler over storebælt
Fra : soren h c

Dato : 29-09-06 14:48

Hej

Nogle der kan svare på hvad man reelt skal regne med det koster om
måneden at pendle over storebælt.
Prisen for en brobizz med 50enkelt ture koster 3310kr.
Dvs 66kr pr enkelttur hvis man bruger alle 50.
Ifølge skats hjemmeside er fradraget pr enkelttur 90kr.

Nogle der lige kan overskue hvad den reelle pris er for
en måned når man tager den reelle værdi af fradraget?

Mvh Helskov

Fra : Mogens...

Dato : 29-09-06 19:22

"soren h c" <soren@soren.dk> skrev i en meddelelse

> Nogle der lige kan overskue hvad den reelle pris er for
> en måned når man tager den reelle værdi af fradraget?

Jeg pendler dagligt over Øresund, hvor samme arrangement
er gældende. Vi bruger faktisk omkring 50 ture pr mdr. UDEN
dagligt at registrere og tælle turene...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-09-06 09:00

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse news:ivdTg.18039

> Jeg pendler dagligt over Øresund, hvor samme arrangement
> er gældende. Vi bruger faktisk omkring 50 ture pr mdr. UDEN
> dagligt at registrere og tælle turene...
Ja, ~20 arb. dage + "det løse" så er det ikke svært. Men vil det sige at v.
50 ture er fradraget større end udgiften?.

Fra : Mogens...

Dato : 30-09-06 09:49

> Men vil det sige at v. 50 ture er fradraget større end udgiften?.

Du har fradrag for de faktiske ture, du udfører ifm. jobbet.
Ikke andre !

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-09-06 11:04

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse news:5cqTg.18095

> Du har fradrag for de faktiske ture, du udfører ifm. jobbet.
> Ikke andre !
Ja, det kan jeg godt tænke mig til, dk. skattesystem har aldrig været en
gave-butik, uden man har et regnskab at "gemme" poster i. Derfor undre det
mig, hvis man kan få fradraget > udgiften.

Fra : soren h c

Dato : 30-09-06 16:34

Du får ifølge skat 90kr pr tur. Ialt 180kr om dagen.
Men kan man ikke ca regne med at værdien af fradraget er ialt ca 90kr?
For så ser det ud til at den reelle omkostning for mig hvis jeg begynder
at pendle over broen bliver på ca 20kr hver vej.

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-06 16:48

On Sat, 30 Sep 2006 17:34:07 +0200, soren h c <soren@soren.dk> wrote:

> [...]
>For så ser det ud til at den reelle omkostning for mig hvis jeg begynder
>at pendle over broen bliver på ca 20kr hver vej.

Værdien af det daglige fradrag på 180 kr pr. arbejdsdag ligger i
nærheden af 60 kr - lidt afhængig af den lokale skatteprocent. Det er
først når skattefar når til at regne bundskat, at transportfradrag og
andre fradrag ryger med ind i beregningen.

<...>
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi