skift af ABS føler, pris hos forhandler
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-09-06 09:02

Hej

På min Seat ibiza fra 11/97 fejlede ABS´en

Så den røg afsted til aut. seat værksted.

Når men har nu fået regningen, og den er da til at betale men tænkte nu mere
på hvis de andre ABS følere også ryger så kan det jo blive dyrt...

Faktures er rimelige detaljeret, og ender på 3000 inkl. moms

Lyder dette rimeligt for udskiftet af en ABS føler?

Kontroltest
250
Arbejdsløn
1375
udlæsning af fejllager med tester
venstre bageste spindel og ankarplade af og påmonteret.
knækket skrue til abs føler udboret.
venstre bageste absføler udskiftet

div. marteriale forbrug
89,38
miljø omkostning
56,88
viskerblad
52,75
abs føler bag
614
cyl. skrue
9,70

2447,71
+ moms
=3059,64

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 29-09-06 10:46

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Faktures er rimelige detaljeret, og ender på 3000 inkl. moms
>
> Lyder dette rimeligt for udskiftet af en ABS føler?

Jeg syntes at næsten 3 timers arbejde(her tager jeg udgangspunkt i ca
500kr/time, som det koster i jylland) for at skifte en føler lyder af meget,
BMW skulle bruge 1½ time på min, og den skulle også bores ud osv, men godt
nok skulle de ikke have ankerplade osv af for det, men det syntes jeg nu
også lyder underligt at de skal det.

Evt andre med Seat kan sætte lys på sagen ?

Mvh
Jacob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-09-06 13:58

Bjarke Hansen skriver:

> viskerblad
> 52,75

Abs visker ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Anders Sørensen

Dato : 29-09-06 18:45

Den Fri, 29 Sep 2006 10:01:46 +0200, skrev "Bjarke Hansen"
> [...]

>Når men har nu fået regningen, og den er da til at betale men tænkte nu mere
>på hvis de andre ABS følere også ryger så kan det jo blive dyrt...

De ryger jo nok på et tidspunkt. Det er en meget almindeligt VAG-fejl.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-09-06 18:59

Anders Sørensen skrev:

> De ryger jo nok på et tidspunkt. Det er en meget almindeligt VAG-fejl.

ja, men er det så en normal pris 3000 for at få den skiftet? Ok de
har også skiftet bagviskeren for den pris

Fra : Anders Sørensen

Dato : 29-09-06 22:24

Den 29 Sep 2006 10:59:00 -0700, skrev "Bjarke Hansen"
<bjarke_h@hotmail.com>:

>ja, men er det så en normal pris 3000 for at få den skiftet? Ok de
>har også skiftet bagviskeren for den pris

Det er jo nok i overkanten. Hvor mange timer er der skrevet på?
Det burde vel kunne gøres på et par timer. Det er jo også kun
viskerbladet der er skiftet, det tager vist ikke mange minutter.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-09-06 22:44

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote in message

> Det er jo nok i overkanten. Hvor mange timer er der skrevet på?

Der står kun "arbejdsløn"

> Det burde vel kunne gøres på et par timer. Det er jo også kun
> viskerbladet der er skiftet, det tager vist ikke mange minutter.

nix, derfor nævte jeg det ikke.. Dog var de gode til at vælge den rigtige
visker.. den tidligere virkede faktisk ikke som en anden mekaniker satte på,
den fik ikke fat i ruden hele vejen rundt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-09-06 07:34

Bjarke Hansen skriver:

> Der står kun "arbejdsløn"

Nu har jeg selv skiftet føler på en Golf. Okay, jeg har ikke optimale
arbejdsbetingelser (lift) og plads omkring bilen, men den sensor sad
FAST og skulle bores ud. Det tog svjh også 3 timer (eller mere) inden
jeg var færdig.