Passat, der 3-takter
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 28-09-06 20:40

Hey

For knapt et ugen siden oplevede jeg noget underligt i vores Passat Variant
fra 2000. Den huggede i det i lave gear og hoppede sådan lidt rundt. Så
snart man kom op i 4. eller 5. gear, var der ingen problemer.

Her lige over middag i dag startede jeg den, og med det samme kunne jeg
mærke, at den bumpede lidt i tomgang. En tur på motorvejen gav periodisk en
oplevelse af lidt bumperi, og når dette var til stede, kunne man ikke
accelerere med fuld kraft.

De to oplevelser får mig til at tænke tilbage på vores Fiat Brava, der
engang havde noget problem med at 3-takte pga. nogle stoppede dyser.

Nogle, der kan af- eller bekræfte eller har andre formodninger?

Mvh
Bo Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 28-09-06 21:36

"Bo Kamp Dudek" <bo@FJERNfamiliendudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> engang havde noget problem med at 3-takte pga. nogle stoppede dyser.
>
> Nogle, der kan af- eller bekræfte eller har andre formodninger?

Måske bare et defekt tændrørskabel?

> Mvh
> Bo Dudek
> www.familiendudek.dk

Thomas

Fra : Bo Velschow

Dato : 29-09-06 19:22

"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Bo Kamp Dudek" <bo@FJERNfamiliendudek.dk> skrev i en meddelelse

> Måske bare et defekt tændrørskabel?

- eller defekt tændspole?? Min gamle Mondeo begyndte at "køre på 3
cylindre", da tændspolen røg sig en tur. Prøv at lægge mærke til, om der
stinker af benzin fra udstødningen (det gjorde der i høj grad i mit
tilfælde - så jeg valgte at få Falck til at komme og transportere den en tur
på værksted, idet jeg frygtede, at katalysatoren ikke havde så godt af al
den uforbrændte benzin, der røg igennem den!).

I øvrigt kommer jeg lige i tanke om, at jeg havde en tilsvarende oplevelse
med min tidligere Mazda 626 - her var det vist tændkablerne, den var gal
med...

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : The MANN

Dato : 28-09-06 22:07

> [...]
>
> De to oplevelser får mig til at tænke tilbage på vores Fiat Brava, der
> engang havde noget problem med at 3-takte pga. nogle stoppede dyser.

HMM så lyder den som en wankel !!!! den er normal en 4 takter

men lyder som du skal have nye tændrør !!!

The MANN

Fra : Klaus G.

Dato : 28-09-06 23:01

> HMM så lyder den som en wankel !!!! den er normal en 4 takter
>
> men lyder som du skal have nye tændrør !!!
Hvorfor råber du?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Fam. Olsen

Dato : 30-09-06 14:00

> Hvorfor råber du?

Han vil vel være sikker på at du hører ham på trods af motorlarmen

MVH Niels

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 30-09-06 15:54

Brug VAGCOM på målekanal 15 & 16

/Claus

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 02-10-06 21:21

[...]

> Brug VAGCOM på målekanal 15 & 16

ehm, klart.. det gør jeg da bare.. (pssst, er der nogen der har bare en
anelse om, hvad gutten fabler om?)

Mvh
Bo Dudek
www.familiendudek.dk