Bil til bedsteforældrene - nem ind/udstign~
Fra : Brian

Dato : 28-09-06 19:53

Hejsa

Mine bedsteforældre vil have en anden bil, da de har problemer med at komme
"ned" i deres nuværende. Det skal helst være noget der ikke er for vildt at
tumle rundt med (størrelsesmæssigt), men frem for alt skal det være nemt at
stige ind/ud af bilen.

De vil gerne holde sig omkring 125.000,- og ikke ældre end 3-4 år.

Vi har været ude at kigge på en C3, hvilken de begge synes var fin... men
min bedstefar kender jo også til alle historierne om Citroen, og har altid
kørt tyske biler

Nogen forslag ?

/Brian

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-09-06 20:14

> Nogen forslag ?

Yaris

Fra : Kåre

Dato : 28-09-06 20:22

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:451c1ef1$0$4154$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse

> Yaris

Også Yaris herfra.
Min svigerfar har lige købt en, også fordi det ikke var helt uproblematisk
at komme ud og ind af den gamle.
Han er rigtig godt tilfreds. Jeg har selv kørt den et par gange, og den er
rigtig nem at tumle rundt med.
Det er jo ikke en tysker, men kvaliteten fejler ingenting.

Kåre

Fra : Brian

Dato : 28-09-06 20:30

Kåre wrote:
> "Lisbeth Jacobsen" skrev

> Også Yaris herfra.

Åhja, den havde jeg ikke tænkt på. Jeg troede egentlig ikke at den var meget
højere end normalvis, men når I begge er enige om at sådan en er sagen, må
jeg jo prøve at få dem skruet i sådan en.

> [...]
> den er rigtig nem at tumle rundt med.
> Det er jo ikke en tysker, men kvaliteten fejler ingenting.

Tværtom siger rygterne jo, at kvaliteten er bedre end i en tysker

/Brian

Fra : Kent Nielsen

Dato : 28-09-06 20:39

> Åhja, den havde jeg ikke tænkt på. Jeg troede egentlig ikke at den var
> meget højere end normalvis, men når I begge er enige om at sådan en er
> sagen, må jeg jo prøve at få dem skruet i sådan en.

Der er nok tale om (per)verso modellen ?

Kent Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 20:36

On Thu, 28 Sep 2006 21:14:00 +0200, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

>"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse

>Yaris

Close, but no cigar, hvis min kone har ret? Hun fik udleveret en Yaris
mens Xsara blev undervognsbehandlet og hun var langt fra imponeret -
speedometret viste forkert, den ville ikke trække (tror da pokker, når
hun lige har afleveret en turbodiesel) - over 70 i 3. gear før den
ville arbejde, masser af omdrejninger osv. osv. Hun sad iøvrigt
skideeelendigt i den.
Jeg er ikke i tvivl om, at Yaris i bund og grund er en solid og god
lille bil, som bare tabte i konkurrencen til vores køretøj - men de
punkter hun anfører, synes jeg er så vigtige, at nye købere selv bør
prøve den
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 29-09-06 00:37

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> lille bil, som bare tabte i konkurrencen til vores køretøj - men de
> punkter hun anfører, synes jeg er så vigtige, at nye købere selv bør
> prøve den

Der er vel ingen, der køber en bil uden at prøve den? *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : nomail

Dato : 28-09-06 20:58

Hvad med en Suzuki Wagon R

henrik

Fra : Brian

Dato : 28-09-06 21:14

nomail wrote:

> Hvad med en Suzuki Wagon R

Nope, den bryder de sig ikke om. De prøvede en Opel Agila (stortset samme
bil) da de købte deres nuværende bil, og de følte sig klemt sammen i den.

Desuden mener min Bedstemor at det ligner en Anders And bil - det er ikke
god stil blandt bankovennerne

/Brian

Fra : Anders Majland

Dato : 28-09-06 22:55

> Nope, den bryder de sig ikke om. De prøvede en Opel Agila (stortset samme
> bil) da de købte deres nuværende bil, og de følte sig klemt sammen i den.

Jeg skulle ellers lige til at foreslå den - men det lader jeg så være med

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 21:10

Den 28.09.2006 kl. 20:52:30 skrev Brian <nej@tak.du>:

> [...]
>
> Vi har været ude at kigge på en C3, hvilken de begge synes var fin... men
> min bedstefar kender jo også til alle historierne om Citroen, og har

Skal de have plads til passagerer? Ellers var en gulplade jo oplagt -
Picasso, Berlingo, Partner eller Matrix - fine biler, ikke for store og en
rigtig god indstigningshøjde.

Mvh
Jesper

Fra : Brian

Dato : 28-09-06 21:15

Jesper " <"jesperpadkaer snabela yahoo punktum com wrote:

> Skal de have plads til passagerer? Ellers var en gulplade jo oplagt -
> Picasso, Berlingo, Partner eller Matrix - fine biler, ikke for store
> og en rigtig god indstigningshøjde.

Der skal være plads til passagerer, de skal jo bl.a tuller rundt med
børne/oldebørnene

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 21:31

> Der skal være plads til passagerer, de skal jo bl.a tuller rundt med
> børne/oldebørnene

c-max

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-09-06 21:40

Tom skriver:

> c-max

Og så lytte til den der knagende koblingspedal resten af livet ???

For tiden har jeg en 1,6TDCI med 58kkm på bagen at køre i (firmadyt),
sammenligningsgrundlaget er en Golf V med 47kkm på klokken og en
"gammeldags" 1,9TDI, med mindre moment og færre heste end TDCI'en.

Ikke på vilkår om jeg ville anbefale sådan en slæde til andre, når de
kan få en Golf....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-09-06 22:31

> For tiden har jeg en 1,6TDCI med 58kkm på bagen at køre i (firmadyt),

Hvad i alverden er der dog sket, blev du da jobramt?

> sammenligningsgrundlaget er en Golf V med 47kkm på klokken og en
> "gammeldags" 1,9TDI, med mindre moment og færre heste end TDCI'en.

Lidt tyndt udvalg at foretage en sammenligning ud fra.

> Ikke på vilkår om jeg ville anbefale sådan en slæde til andre, når de
> kan få en Golf....

Nej, så hellere en 'deo

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-09-06 05:02

"Uffe Bærentsen" skriver:

> Hvad i alverden er der dog sket, blev du da jobramt?

Ja, det er ved at være længe siden (1/7), nåede sådan set aldrig at være
rigtig arbejdsløs...

> Lidt tyndt udvalg at foretage en sammenligning ud fra.

Samt en kollega der kører i samme type C-max (uden at jeg kender
km-tallet, men bilerne er indregistreret tæt på hinanden) og en der
kører focus sedan (dog en benziner).

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-09-06 08:54

On Thu, 28 Sep 2006 22:40:29 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>For tiden har jeg en 1,6TDCI med 58kkm på bagen at køre i (firmadyt),
>sammenligningsgrundlaget er en Golf V med 47kkm på klokken og en
>"gammeldags" 1,9TDI, med mindre moment og færre heste end TDCI'en.

Hvad gik galt?
Skulle du ikke ha' en fin ny Sharan?

/Kent Glerup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-09-06 08:56

Kent Glerup skriver:

> Skulle du ikke ha' en fin ny Sharan?

VW kan ikke levere...

Den kommer i slutningen af næste måned. Indtil da må jeg nøjes med en
Ford.

Faktisk er der så lang leveringstid at de har bestilt s-max'er til de 2
næste der er ansat.

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-09-06 13:03

On Sat, 30 Sep 2006 09:56:10 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Den kommer i slutningen af næste måned. Indtil da må jeg nøjes med en
>Ford.

Kunne være være.. Jeg har været udsat for Kia Carnival (ØV) som
loaner, og tidligere en Vaneo i en lille uge..
En Vaneo er ubetinget den ringeste nyere bil jeg nogensinde har
prøvet!

>Faktisk er der så lang leveringstid at de har bestilt s-max'er til de 2
>næste der er ansat.

Så er spørgsmålet jo om du er heldig?!? Den S-Max ser ikke helt tosset
ud :)

/Kent Glerup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-09-06 22:34

Kent Glerup skriver:

> Så er spørgsmålet jo om du er heldig?!? Den S-Max ser ikke helt tosset
> ud :)

Det komemr an på... jeg har haft en kort prøvetur i s-max'en. Det er da
en fin bil og en okay harmonisk 2 liters diesel.

Jeg er spøndt på om den begynder at knage i koblingen som c-max'en og om
tankmåler og forbrugsmåler er lige så uenige i s-max, som de er i c-max.

I en Sharan sidder alle instrumenterne også der, hvor jeg er vant til
det, specielt fartpiloten (sådan en er _ikke_ standard i en c-max van)
og motoren er meget lig min egen.

Desuden har plastic'en ikke samme "feel" i en S-max som i en (oldnirdisk
gammel konstruktion) Sharan.

Fra : Kent Glerup

Dato : 01-10-06 12:10

On Sat, 30 Sep 2006 23:34:19 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>I en Sharan sidder alle instrumenterne også der, hvor jeg er vant til
>det, specielt fartpiloten (sådan en er _ikke_ standard i en c-max van)
>og motoren er meget lig min egen.

Så er spørgsmålet jo lige om det er en fordel... :)

>Desuden har plastic'en ikke samme "feel" i en S-max som i en (oldnirdisk
>gammel konstruktion) Sharan.

Enig.
Hvornår lærer Ford at metalfarvede ting skal laves i metal?

/Kent Glerup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-10-06 14:08

Kent Glerup skriver:

> Så er spørgsmålet jo lige om det er en fordel... :)

Helt klart en fordel...

> Enig.
> Hvornår lærer Ford at metalfarvede ting skal laves i metal?

Pas.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-09-06 22:35

Kent Glerup skriver:

> Så er spørgsmålet jo om du er heldig?!? Den S-Max ser ikke helt tosset
> ud :)

For øvrigt er en s-max jo svine billig at lease set i forhold til en
sharan. Men sådan er det vel med Ford, siger man flåderabat falder
prisen jo næsten til det halve....

Fra : Brian

Dato : 29-09-06 07:08

Tom wrote:

> c-max

Hmm... nu har man i flere år set hvordan du har haglet Ford, og så foreslår
du at jeg skal putte mine bedsteforældre i sådan én ?

Den er også uden for deres (min Bedstemors) budget, men måske den mindre
Fusion skulle kigges nærmere efter.

/Brian

Fra : Anders Sørensen

Dato : 28-09-06 21:41

Den Thu, 28 Sep 2006 20:52:30 +0200, skrev "Brian" <nej@tak.du>:

> [...]
>min bedstefar kender jo også til alle historierne om Citroen, og har altid

Yaris Verso.
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=51601329&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=300600370&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=107301308&page=1

Hvis de går efter SOL modellen er der pænere indtræk, tagræling og
sædevarme i, udover komfortpakken (elspejle med varme, fjernbetjent
centrallås og elsideruder foran).

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Brian

Dato : 29-09-06 07:10

Anders Sørensen wrote:

> Yaris Verso.

Det er også en Anders And bil, efter min Bedstemors mening... hjemmeplejen
kører sådan en æske, og hun kommenterer den hver gang

/Brian

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 29-09-06 09:12

Brian wrote:

> Det er også en Anders And bil, efter min Bedstemors mening...

Hmmm, jeg synes der tegner sig et billede af at din bedstemor gerne vil have
en høj bil, der ikke ser ud til at være det. Det er noget af en opgave du
har fået

Ebbe

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 29-09-06 01:20

> [...]
> komme "ned" i deres nuværende. Det skal helst være noget der ikke er for
> vildt at tumle rundt med (størrelsesmæssigt), men frem for alt skal det

Mitsubishi Colt Cash? Sædet kan skrues ret højt, men det er kun førersædet.
Der er masser af plads til bagsædepassagerne, det eneste minus der er, er at
bagagerummet er ret lille. Men splitbagsæderne kan skubbes cirka 10 cm frem,
så hvis man i forvejen ikke ruller forsæderne helt tilbage, skulle der være
fin plads til bagsædepassagerne stadigvæk. Eller kan bagsæderne lægges ned,
eller ligefrem pilles helt ud af bilen. Bilen er nem at tumle med, da det er
en lille bil (og høj i forhold til andre små biler), med en mellemklasse
stor kabine.

> De vil gerne holde sig omkring 125.000,- og ikke ældre end 3-4 år.

Den fås splinterny for 146.000 kr for den mindste 5-dørs version (1,1 med 75
hk).

Mvh

Emil Jensen
'06 Mitsubishi Colt 1,3 Cash CP

Fra : Brian

Dato : 29-09-06 07:13

Emil Jensen [2100] wrote:

> [...]
> ligefrem pilles helt ud af bilen. Bilen er nem at tumle med, da det
> er en lille bil (og høj i forhold til andre små biler), med en

Den var måske værd at undersøge, selv om den ser lidt klaustrofobisk ud.

Det er absolut også et plus at bagagerummet kan gøres større, når de skal på
den månedlige smuglertur over grænsen.

/Brian

Fra : Basil

Dato : 29-09-06 05:15

Brian har bragt dette til os:
> [...]
> bedstefar kender jo også til alle historierne om Citroen, og har altid kørt

Jeg tilslutter mig også Yaris-klubben.
Mine forældre købte deres på samme begrundelse som det du skriver, da
de er noget gigtplagede.
Jeg vil også anbefale Liana, men den er noget større, men rigtig god
siddehøjde og indstigningshøjde.
Husk 4 døre, hvis der skal småbørn eller bingospillere på bagsædet.
Kai

Fra : Brian

Dato : 29-09-06 07:16

Basil wrote:

> Jeg tilslutter mig også Yaris-klubben.
> Mine forældre købte deres på samme begrundelse som det du skriver, da
> de er noget gigtplagede.

Der er vist ingen vej uden om en prøvetur i sådan en...

> Jeg vil også anbefale Liana, men den er noget større, men rigtig god
> siddehøjde og indstigningshøjde.

De har tidligere været nede at kigge på en Ignis... min Bedstefar var
rimelig tændt på hele 4WD ideen, de tumler en del med ved Suzuki

> Husk 4 døre, hvis der skal småbørn eller bingospillere på bagsædet.

Check

/Brian

Fra : Basil

Dato : 29-09-06 11:25

Brian formulerede fredag:

> [...]
>
> De har tidligere været nede at kigge på en Ignis... min Bedstefar var rimelig
> tændt på hele 4WD ideen, de tumler en del med ved Suzuki

Husk, det behøver ikke være Verso for at have den gode indstigning (til
forsæderne).
Mine forellers er en 2 dørs, jeg ved ikke om en 4-dørs er meget
anderledes, eller om det overhovedet findes.
Kai

Fra : Mogens...

Dato : 29-09-06 06:01

> Nogen forslag ?

Jeg er ret imponeret af en MPV efter at ha' kørt 5.000 km
i min den 1. måned. Dejlig at komme ind i, sidder højt med
fint udsyn. Een af mine kolleger kører 2x4/4x4 og oplever
det samme i den - RAV4 og Suzuki har den slags...

Bilen, jég taler om, er iøvrigt en Scenic...

Fra : Brian

Dato : 29-09-06 07:19

Mogens... wrote:

> [...]
> fint udsyn. Een af mine kolleger kører 2x4/4x4 og oplever
> det samme i den - RAV4 og Suzuki har den slags...

Jeps, det er lige nøjagtig den oplevelse de leder efter. Suzuki er på listen
over forhandlere, der skal have et besøg.

> Bilen, jég taler om, er iøvrigt en Scenic...

Sådan en har deres datter, så den kender de godt... og de ved også, at hun
ikke har haft andet end problemer med den

/Brian

Fra : Mogens...

Dato : 29-09-06 17:56

> Sådan en har deres datter, så den kender de godt... og de ved også, at hun
> ikke har haft andet end problemer med den

Af den nye årgang?

Fra : Ole N

Dato : 29-09-06 08:34

Skoda Fabia.

Tror du vil få nemt ved at sælge ideen, der er jo en hel del tysker over
den.

Det er lige ved at han kan få en ny til den pris - nyprisen kan vist presses
en del i ren handel.

Mvh
Ole

Fra : JK

Dato : 29-09-06 09:47

On Thu, 28 Sep 2006 20:52:30 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

> [...]
>min bedstefar kender jo også til alle historierne om Citroen, og har altid

Hvad med en Opel Meriva

http://www.opel.dk/action/go?cntryCd=DK&langCd=da&webSiteId=GBPDK&page=meriva&nav=catwalk

Meget større end en Yaris Verso, vil jeg tro.

mvh

John

Fra : Brian

Dato : 30-09-06 11:20

Brian wrote:

> Nogen forslag ?

For lige at runde af, var de så ude at prøve den famøse Yaris igår. Der var
ikke nogen af de brugte de brød sig synderligt om, så det endte med at de
bestilte en fabriksny Yaris - den følte de sig bedre tilpas i

Takker for inputs til alle.

/Brian

Fra : Basil

Dato : 30-09-06 11:22

Efter mange tanker skrev Brian:

> [...]
> ikke nogen af de brugte de brød sig synderligt om, så det endte med at de
> bestilte en fabriksny Yaris - den følte de sig bedre tilpas i

Herligt, så må vi håbe at alle bliver tilfredse.
Kai

Fra : Brian

Dato : 30-09-06 23:02

Basil wrote:

> Herligt, så må vi håbe at alle bliver tilfredse.

Jeg håber da at de kan holde det gode ry på de nye Yaris'er, ellers skal jeg
nok få det at høre

Det var forøvrigt sjovt at se dem køre rundt i bilen; min bedstefar var
meget betaget af flippermaskine instrumenteringen, mens min bedstemor fik
julelys i øjnene efterhånden som hun opdagede alle aflæggerrumene

/Brian