Utæthed i benzintank fundet...
Fra : Dak

Dato : 28-09-06 13:25

helt af mig selv.

Metode: Vend bunden i vejret!

Som nogen nok husker så havde jeg en utæt benzintank og dagen i dag var den
dag jeg synes at det var dagen jeg skulle se på det. Nå men skruede de 4
skruer løs man skal for at få den af samt diverse slanger og ledninger. Nå
man så vendte jeg forsigtigt bunden i vejret på den og så kom der benzin ud.
Uheldigvis for mig så var det i første omgang fra tilbageløbsstudsen som jeg
ikke havde isoleret ordentligt. nå men på med noget papir og så kører vi
videre. Bunden lidt hurtigere i vejret og så kom der ellers et vandfald der
sagde spar 2! :-/ Tror det var hele pakningen omkring de 2 studser og
benzinmåleren som var utæt fordi det kom bare for alle sider.

*drøm*Så uheldigvis kom jeg til at tabe tanken og der kom gnister så det
hele eksploderet!*drøm*

Nå men så kommer spørgsmålet: kan man bare skifte sådan en pakning uden
videre? der er nogen "klammer" som man bøjer op for at få dækslet løs fra
selve tanken. Så vil tro at man bare skal løsne dem og pille dækslet af? kan
nemlig ikke finde operationen i haynes.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Martin Bak

Dato : 28-09-06 14:20

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selve tanken. Så vil tro at man bare skal løsne dem og pille dækslet af?
> kan nemlig ikke finde operationen i haynes.

Det lyder sandsynligt. De gange jeg har skiftet benzintank har pladen med
studser og måler været skruet hele vejen rundt i kanten, men det er åbenbart
en "clipsløsning" på Forden. Spørgsmålet er om du overhovedet kan få en løs
pakning, og jeg kunne forestille mig at der også skulle nye clips til.

Jeg er forundret over din metode. Jeg ville aldrig afmontere en benzintank
med benzin i. Den er alt for tung og besværlig at bakse med, især når den
skal hænges op igen. Men det finder du nok ud af ;)
Desuden ville jeg nok skifte tanken med det samme. Pakningen er sikkert
blevet utæt på grund af rust i kanten og chancen for at selve tanken ruster
igennem snart er absolut til stede.

Sammenholdt med den ret beskedne pris på en ny tank ville jeg nok tage tyren
ved hornene og skifte møget ud..

Martin

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-09-06 18:35

Dak wrote:
> [...]
> dækslet løs fra selve tanken. Så vil tro at man bare skal løsne dem
> og pille dækslet af? kan nemlig ikke finde operationen i haynes.

Du skal ikke bøje noget op, du skal derimod dreje hele kransen (se dette
billede):
www.perbeer.dk/tank.jpg
Billedet er godt nok fra en karburator model, men principet er det samme.
Man bruger normalt et stykke special værktøj, men det kan sagtens lade sig
gøre med 2 store skruetrækkere (eller én og en hammer), men slå nu ikke for
hårdt.
Og jo, man kan sagtens købe pakningen i løs vægt hos Ford.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport