SAAB og reservedele
Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-09-06 21:51

G'aften i hytterne

Sådan en dims, som subj. antyder - altså en 9000t16 - er det kun SAAB
der har stumper ??

Selv om SAAB vistnok er svensk, er både Biltema, og søreme også
Tsvansen meget stille om det emne ;)

Den jeg har ståendes på gårdspladsen, har nemmerligen revet
koblingsstykket fra gearstang til gearkasse i stumper og stykker, så
den er sådan lidt svær at skifte gear på.

(Bevares - lidt knold&tot lims og en dynge strips, kan da få det til
at hænge lidt sammen, men det holder jo ikke i længden)

Øehhh.... Nej - det er ikke min, og bli'r det ej heller ;)
--
Jan_stevns

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-09-06 22:09

In article <ggolh217lb6vptdji0gba43p4354t4nnbt@dtext.news.tele.dk>,
jan@stevns.net wrote:

> Sådan en dims, som subj. antyder - altså en 9000t16 - er det kun SAAB
> der har stumper ??

Nej da.. FTZ vælter i dem.. hehe.

> Den jeg har ståendes på gårdspladsen, har nemmerligen revet
> koblingsstykket fra gearstang til gearkasse i stumper og stykker, så
> den er sådan lidt svær at skifte gear på.

Den lille "kobling" med 4 skruer og et gummistykke?

> Øehhh.... Nej - det er ikke min, og bli'r det ej heller ;)

Come on.. du vil jo gerne ;)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-09-06 06:25

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev :

>Nej da.. FTZ vælter i dem.. hehe.

ok ... dem må jeg jo så lige se på.

>Den lille "kobling" med 4 skruer og et gummistykke?

Yes! netop .. I mine øjne er det noget der ligner noget der er
bygget til at gå i stykker

>Come on.. du vil jo gerne ;)

Niks .. Selv om den kører fint nok, er opbygningen rundt førerpladsen
noget huleagtig ;)

Jeg foretrækker at have lidt bevægelsesplads, hellere det, end
fly-cocpit

--
Jan_stevns

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-06 10:42

In article <11nmh29md56932tsi02q0kj40l2dj4aq7s@dtext.news.tele.dk>,
jan@stevns.net wrote:

> Yes! netop .. I mine øjne er det noget der ligner noget der er
> bygget til at gå i stykker

Tja de slides da men det er ikke noget der går istykker konstant :)

> Niks .. Selv om den kører fint nok, er opbygningen rundt førerpladsen
> noget huleagtig ;)

Jeg er enig ang. en OG900 .. de er fanme små i kabinerne.. jeg får klaus
i sådan en.

Men de kan nu blive pænt kvikke sådan en T16.. .:)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : hanzen

Dato : 28-09-06 10:53

> Tja de slides da men det er ikke noget der går istykker konstant :)

> Jeg er enig ang. en OG900 .. de er fanme små i kabinerne.. jeg får klaus
> i sådan en.

Det kan også være en fordel af NG900 ikke er så stor.
Da vi skulle pensionere vores 900 fra 87 var der stemning for af få en
mindre model. Det var noget af et dilemma da man ikke så gerne vil omskoles
til noget underlødigt udenbys transportmiddel.
Stor var min glæde da jeg opdagede at den "nye" 900 virkede væsentlig mindre
end den gamle.

Så vi fik "en mindre bil" )) og jeg fik ( også ) min vilje.
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-09-06 19:29

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev :

>Jeg er enig ang. en OG900 .. de er fanme små i kabinerne.. jeg får klaus
>i sådan en.

Ligefrem "klavs" får jeg ikke.... men sådan en underlig fornemmelse
af at skjorten er blevet for lille ;)

>Men de kan nu blive pænt kvikke sådan en T16.. .:)

Joehhhhhhh.........

--
Jan_stevns

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-06 23:39

In article <715oh2lvmokt3acn3ovkfe18ks6t08quai@dtext.news.tele.dk>,
jan@stevns.net wrote:

> Ligefrem "klavs" får jeg ikke.... men sådan en underlig fornemmelse
> af at skjorten er blevet for lille ;)

Kender det :)

> Joehhhhhhh.........

Tro mig.. de får diverse Scorpioer til at stå stille ved siden af :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-09-06 23:55

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev :

>Tro mig.. de får diverse Scorpioer til at stå stille ved siden af :)

Til gengæld har scorpioen ikke problemer med gearskiftet ... <fnis>

men ja - der er kog i gryden i sår'n en kasse.

--
Jan_stevns

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-09-06 16:09

In article <akkoh2da0jnk0378br8l3q05rlr8lkmdaq@dtext.news.tele.dk>,
jan@stevns.net wrote:

> Til gengæld har scorpioen ikke problemer med gearskiftet ... <fnis>

Haha :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-09-06 21:33

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Jeg er enig ang. en OG900 .. de er fanme små i kabinerne.. jeg får klaus
> i sådan en.

"Migstrofobi"

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-09-06 23:39

In article <451C3177.17411864@du.kan.finde.den>,
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> "Martin Johansen [6000]" skriver:

> "Migstrofobi"

ROFL

Det er slet ikke så rart... fnis

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-09-06 23:25

jan@stevns.net wrote:

> Den jeg har ståendes på gårdspladsen, har nemmerligen revet
> koblingsstykket fra gearstang til gearkasse i stumper og stykker, så
> den er sådan lidt svær at skifte gear på.

Kender du den historie om at elefanter har en "fællesgravplads" som de
opsøger når det er tid at lægge sig til at dø?*GGGG*

Ja jeg havde engang et ligende sted for Rekorder

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-09-06 06:26

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Kender du den historie om at elefanter har en "fællesgravplads" som de
>opsøger når det er tid at lægge sig til at dø?*GGGG*

Ja - alt for godt ;)

>Ja jeg havde engang et ligende sted for Rekorder

Jeg har hørt rygterne ...

Den her skal nu værei daglig drift - det er svogerens.

(og er på svenske (yddrkkk) plader)

--
Jan_stevns

Fra : Ib

Dato : 28-09-06 09:33

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> at hænge lidt sammen, men det holder jo ikke i længden)
>
> Øehhh.... Nej - det er ikke min, og bli'r det ej heller ;)

Prøv at kontakte Verninge Auto ved Tommerup på Fyn han har svar på så at
sige alt vedrørende SAAB. Han har iøvrigt også et SAAB ophug, faktisk en hel
del SAAB lig er residerende på hans plads.
Manden hedder Kim.

Odensevej 40, Verninge
5690 Tommerup
Tlf.: 64 75 25 35
Fax: 64 75 26 12

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-09-06 19:30

"Ib" <ib@balle-bredsten.dk> skrev :

>Prøv at kontakte Verninge Auto ved Tommerup på Fyn

Jeg giver venligst diverese hint's videre til ejeren af karossen ;)

(Tak til øvrige indskydere)

--
Jan_stevns

Fra : hanzen

Dato : 28-09-06 10:45

> [...]
> at hænge lidt sammen, men det holder jo ikke i længden)
>
> Øehhh.... Nej - det er ikke min, og bli'r det ej heller ;)

Er det sådan en klods af hård gummi med nogle indstøbte "metalrør" ?
Jeg har en gang skiftet den på en 900 fra 87 hvor 5.gear var uopnåeligt
p.gr.a. "slør i klodsen"
Den fik monteret en fra en Volvo og virkede upåklageligt selvom klodsen så
helt anderledes ud
Jeg tør dog ikke anbefale at benytte noget fra en Lada, Ford eller noget
andet udenlandsk.

Fra : ERLO

Dato : 28-09-06 17:59

Hej
Der findes et firma som hedder :
Autogården MH
Vardevej 45
6933 Kibæk
97196266
De har altid kunnet hjælpe mig når der var SAAB problemer.
Mvh ERLO
--
***STØDDÆMPERE***
til alle biler haves