Den røde lampe
Fra : Ukendt

Dato : 27-09-06 17:36

Ak ak de kære koner

Konens bil har spruget toppakningen pga kølersystemet har været ude af drift

Sagde at hun til nød kunne liste op til børnehaven hvis hun tjekkede olie og
vand inden hun kørte og stoppede hvis noget blev værre

Idag kunne hun så sige : Ja den begyndte at lyse "lidt" i olielampen, men
jeg kunne jo ikke stoppe med børnene i bilen. Nå, jamen så blev det til 8km
med lysende olielampe :-/

Nå, den skulle jo egenligt have været på værksted imorgen, men måske skal
jeg køre den til skrot istedet nu ?

Fakta : Den æder 1l vand per 10km. Olieniveauet stiger tilsvarende, og er
nu ca 15cm(!!) over niveau - og naturligvis helt mærkeligt farvet. Hun
sagde at lyset forsvandt når hun koblede ud

Nogen der ved om den er helt færdig nu ?

Fra : Mikkel Lund

Dato : 27-09-06 18:38

hansen skrev:
> [...]
> sagde at lyset forsvandt når hun koblede ud
>
> Nogen der ved om den er helt færdig nu ?

Det kommer lidt an på hvordan den sidste tur gik. Men hvis du vil
prøve at rede den må du ikke starte den mere, inden den har får ny
pakning, olie og vand.

Mikkel

Fra : per_biker@hotmail.co~

Dato : 27-09-06 18:40

hansen wrote:
> [...]
> nu ca 15cm(!!) over niveau - og naturligvis helt mærkeligt farvet. Hun
> sagde at lyset forsvandt når hun koblede ud

Jeg havde en gammel BMW 520. Her sprang koeleren og jeg skulle fylde
vand paa for hver 5 km.

pga andre omstaendigheder skete det ihvertfald at jeg loeb fuldstaendig
toer for vand paa Koege motorvejen og koerte 20 km med temp maaleren i
roedt felt. Alle passagerer brokkede sig over varmen som kom ind i
bilen, samt stanken ogsaa.
Jeg naaede hjem og da jeg aabnede motorhjelmen for at checke, var
motoren roedgloedende i moerket, enden paa historien er faktisk at
bilen fungerede pefekt igen efter en ny koeler blev monteret. Jeg
solgte den 10 mdr efter da jeg skulle flytte til USA.
Siden den gang har jeg altid havf dybt respekt for BMW.

Per

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-06 18:49

<per_biker@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

Nu kender jeg ikke alverden til en BMW, men i de fleste
normale biler vil måleren ikke gå i rødt felt men gå i 'kold'
hvis der intet vand er på.
Årsagen er, at udslaget på viseren kommer fra et termometer
af en slags, som opvarmes af vandet, som opvarmes af motoren...
Så jo mindre vand, jo 'koldere' udlæsning på kølervandstermometret.

BMW og deres kølere ?
Så ta' med til Karup næste år *S*...

Fra : claus b. p.

Dato : 27-09-06 22:39

"hansen" <nope....> wrote in message
> Ak ak de kære koner
>
> Konens bil har spruget toppakningen pga kølersystemet har været ude af
> drift
>
> Nogen der ved om den er helt færdig nu ?
Det kommer dælme an på hvad det er for en bil, og hvad værdien af den er. En
toppakning er i sig selv ikke så dyr. Nogle biler slår topstykket i den
situation, og så er det både et topstykke og en ny køler! Men på den anden
side, hvis resten af bilene er i god stand, så er der jo også nogle
bilmærker hvor man for ikke ret mange penge kan finde en brugt motor hos en
hugger. Eller købe en tilsvarende som til reservedele. Men hvis du vælger at
sende bilen på værksted, så bed om et tilbud på det hele, inden du beslutter
om de skal gå igang.

/Claus

Fra : tom

Dato : 28-09-06 06:05

> Det kommer dælme an på hvad det er for en bil, og hvad værdien af den er.
> En toppakning er i sig selv ikke så dyr. Nogle biler slår topstykket i den
> situation, og så er det både et topstykke og en ny køler!

ny køler?! hvad har den med sagen at gøre

Og hvis topstykket. hvordan ser jeg om det er "slået" ?

Fra : Martin Bak

Dato : 28-09-06 07:31

"tom" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> ny køler?! hvad har den med sagen at gøre
>
> Og hvis topstykket. hvordan ser jeg om det er "slået" ?

Det gør det firma som du alligevel skal have til at dreje topstykket plant.
Hvis det har slået sig for voldsomt får du det at vide af dem.

Martin

Fra : Kito

Dato : 28-09-06 06:27

"hansen" <nope....> skrev i en meddelelse
> [...]
> sagde at lyset forsvandt når hun koblede ud
>
> Nogen der ved om den er helt færdig nu ?

Jeg ville nok udskifte konen

Poul

Fra : tom

Dato : 28-09-06 06:52