En historie fra det virkelige liv
Fra : Andreas Nielsen

Dato : 27-09-06 16:42

En bekendt der driver et lille autoværksted fik en dag besøg af en dame med
en lille peugeot af nyere dato.
Hun havde problemer med blinklyset, den kunne ikke blinke til højre og nogen
gange lyste blinklyset konstant når hun slukkede bilen.
Det lød som et defekt blinkrelæ, så det ville han gerne skifte for hende.
Men da han skulle finde relæet fandt han ud af at det sad i en sort kasse
sammen med alle andre relæer og den kunne han ikke åbne.
Så ringede han til det lokale peugeot værksted og fik at vide at den kasse
ikke kan skilles ad og at hvis den skal skiftes så skal bilens nøgler kodes
om.
Så efter samråd med ejeren kørte han den til peugeot værkstedet. De skulle
have begge sæt nøgler til bilen og et stykke papir med noget kode, der
fulgte med bilen fra ny. Det havde ejeren ikke da hun havde købt bilen
brugt, fulgte det ikke med.
Nå men med registreringsattest og stelnummer kunne peugeot skaffe en ny kode
fra Frankrig, i løbet af en uges tid.

Relækassen blev skiftet og nøglerne kodet om, og damen fik sin bil.
En uge senere ringede hun til min bekendte og fortalte at hun havde fået en
regning fra peugeot på 5000 kr. og hun spurgte hvad han skulle have for det
han havde lavet. Men det ville han ikke være bekendt at tage noget for, han
mente at hun havde betalt rigeligt.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 27-09-06 16:48

Andreas Nielsen skrev:
> [...]
> han havde lavet. Men det ville han ikke være bekendt at tage noget for, han

Så det du siger er at man skal skifte hele kode boksen og alle relæerne,
hvis bare et relæ skal skiftet?
Det er sygt!

Mikkel

Fra : Carsten H.

Dato : 27-09-06 17:09

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Så det du siger er at man skal skifte hele kode boksen og alle relæerne,
> hvis bare et relæ skal skiftet?
> Det er sygt!

Fransk lort!

De kan kun finde ud af at lave undertøj med blonder og oste, hold jer væk
fra deres biler!

Fra : TDN

Dato : 27-09-06 17:38

"Carsten H." <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> "Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Fransk lort!
>
> De kan kun finde ud af at lave undertøj med blonder og oste, hold jer væk
> fra deres biler!

Så lige at selv deres nye 207 heller ikke er startet for godt mht. til
kvalitet....

http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=854

Mvh
Thomas

Fra : Henning

Dato : 28-09-06 00:00

"Carsten H." <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> Fransk lort!
>
> De kan kun finde ud af at lave undertøj med blonder og oste, hold jer væk
> fra deres biler!

Undertøj med blonder og oste? Det har jeg endnu ikke set. Det lyder da som
en ækel kombination. Skøre franskmænd!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-09-06 05:19

Henning skriver:

> Undertøj med blonder og oste? Det har jeg endnu ikke set. Det lyder da som
> en ækel kombination. Skøre franskmænd!

Byt om på rækkefølgen, så bliver det en skimmelost....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-09-06 05:19

Henning skriver:

Fra : Martin Bak

Dato : 28-09-06 11:36

> Henning skriver:

> Byt om på rækkefølgen, så bliver det en skimmelost....

Skummelost..

Martin

Fra : Hr. Jensen

Dato : 28-09-06 10:05

Den Thu, 28 Sep 2006 01:00:19 +0200 sendte "Henning" <hm@ærøå.dk>
følgende røgsignaler:

>"Carsten H." <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

>Undertøj med blonder og oste? Det har jeg endnu ikke set. Det lyder da som
>en ækel kombination. Skøre franskmænd!

Det er vel for at overdøve lugten af fisk...

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : KASO

Dato : 28-09-06 07:32

> [...]
>>

> Fransk lort!
>
> De kan kun finde ud af at lave undertøj med blonder og oste, hold jer væk

Tjah - lignende tåbeligheder findes skam også andre steder. Jeg kender da et
eksempel med en kontrollampe for sædevarme til en Saab 9000 - det krævede
udskiftning af en hel boks til - for mange år siden - 1.000kr. - blot i
reservedele. Manden lod lampen være gået ....

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-06 09:04

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Tjah - lignende tåbeligheder findes skam også andre steder. Jeg kender da
> et eksempel med en kontrollampe for sædevarme til en Saab 9000 -

Ikke kontrollampe, men ganske enkelt natbelysningen i kontakten.

> det krævede udskiftning af en hel boks til

Ikke en boks, men som nævnt selvekontakten - som bl.a. er en rheostat, deraf
prisen.

> - for mange år siden - 1.000kr. - blot i reservedele. Manden lod lampen
> være gået ....

Priserne er faldet imellemtiden. Idag vil den koste under det halve. Men man
kan selvfølgelig vælge at skifte pæren selv - den koster ca. en femmer.

Rigtige biler har over 420 Nm...