Hul på benzintank
Fra : rl

Dato : 26-09-06 14:51

Hjælp...det drypper, men værkstedet har først tid i næste uge. Hvilket stof
opløser benzin ikke ? Dvs. hvad kan man sprøjte på omkring hullet for at få
det til at dryppe mindre/ingenting indtil det kan laves ? Vil fugeskum kunne
gøre noget ?

vh
Rasmus

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 26-09-06 15:09

"rl" <ral117@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hjælp...det drypper, men værkstedet har først tid i næste uge. Hvilket
> stof

Hvor stort er hullet ? kan en galopskrue, med en pakning ikke bruges ?
--
/ad

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 26-09-06 15:38

"rl" <ral117@hotmail.com> writes:

> [...]
> det til at dryppe mindre/ingenting indtil det kan laves ? Vil fugeskum kunne

Øh, kan værkstedet ikke skaffe tid til at fixe et sikkerhedsmæssigt
problem midlertidigt?

Det kan i hvert fald ikke anbefales at forsøge at svejse det!

Google siger at Loctite og Hammerite m.fl. sælger nogen epoxy-baserede
kits til formålet, men jeg kan ikke lige se om der er danske
leverandører (ikke utænkeligt at det vurderes som noget livsfarligt
klamp...)

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 26-09-06 19:48

rl skrev:

> [...]
> det til at dryppe mindre/ingenting indtil det kan laves ? Vil fugeskum kunne

Håndsæbe. Men så skal hullet ikke være særligt stort og det skal
helst ikke begynde at regne.

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-06 20:11

> [...]
> stof opløser benzin ikke ? Dvs. hvad kan man sprøjte på omkring hullet for
> at få det til at dryppe mindre/ingenting indtil det kan laves ? Vil

Kør tanken næsten helt tom.

--
Tom

Fra : TG

Dato : 26-09-06 20:13

Peter Dalgaard wrote:

> [...]
> kits til formålet, men jeg kan ikke lige se om der er danske
> leverandører (ikke utænkeligt at det vurderes som noget livsfarligt

Jeg lavede trikket for mange år siden på en diesel tank. En lille
klat araldit (to-komponent-epoxy-lim) klarede det, men da temperaturen
var under frysepunktet, måtte jeg lige lune det lidt med en
hårtørrer for at fådet til at hærde. Det holdt fint i et par år.

/TG

Fra : kazz

Dato : 26-09-06 21:22

> [...]
>
> vh
> Rasmus

(Det kan i hvert fald ikke anbefales at forsøge at svejse det!)

Jo men tanken skal f.... være helt fuld.
Uden pis så kan det lade sig gøre at svejse en fuld tank, hvis man tør (-:
Benzin kan ikke brænde !!!! kun dampene
Står der en kammersjuk med en kulsyreslukker ved siden af, turde jeg godt
give den en svejseklat, har gjort det før, men ikke uden at ryste i
bukserne.

Kazz

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-06 21:54

"kazz" <kazz@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Står der en kammersjuk med en kulsyreslukker ved siden af, turde jeg godt
> give den en svejseklat, har gjort det før, men ikke uden at ryste i

Historien melder så intet om tanken måtte være af kunststof

--
Tom

Fra : kazz

Dato : 27-09-06 14:13

> "kazz" <kazz@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Historien melder så intet om tanken måtte være af kunststof
>
> --
> Tom

Og ej heller om der var tale om PVC svejsning
(sorry kunne sku ikke lade være)
Selvfølgeligt stiller det tingene i et noget andet lys hvis tanken er af
konststof *GG*

Kazz

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-09-06 07:28

kazz wrote:

> Og ej heller om der var tale om PVC svejsning
> (sorry kunne sku ikke lade være)
> Selvfølgeligt stiller det tingene i et noget andet lys hvis tanken er
> af konststof *GG*

Ja for så er årsagen næppe gennemtæring*G*

Mvh. Uffe Ravn

Fra : C boy

Dato : 27-09-06 17:15

http://www.danalim.dk/conferences/offentlig/produktinformation/danaseal60-e.pdf