ABS-bremser?
Fra : Mogens...

Dato : 24-09-06 19:49

I Bilbasen har en gut en '78 MB 280 CE til salg, hvor han nævner,
at bilen er udstyret med ABS. På det internationale net kan jeg ikke
finde en MB 280 CE, der med den årgang er udstyret med ABS.
Det ligger senere.

Er det en "and" ?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-09-06 19:55

Mogens... wrote:
> [...]
> at bilen er udstyret med ABS. På det internationale net kan jeg ikke
> finde en MB 280 CE, der med den årgang er udstyret med ABS.

Svjh kom det først senere (vist omkring 1980 som tilvalg/ekstraudstyr), men
det kan jo være noget eftermonteret noget ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens...

Dato : 24-09-06 20:04

> Svjh kom det først senere (vist omkring 1980 som tilvalg/ekstraudstyr),

Enig - ultimo '79

> det kan jo være noget eftermonteret noget ?

Turde du binde an med det?
(omfangsrigt)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-09-06 20:09

Mogens... wrote:

> Turde du binde an med det?
> (omfangsrigt)

Hvis man f.eks. har en "donor-bil" er det vel ikke så slemt.
Et par hygge aftener hjemme i garagen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-09-06 20:25

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in news:iqARg.17608$E02.6886
@newsb.telia.net:

> [...]
> at bilen er udstyret med ABS. På det internationale net kan jeg ikke
> finde en MB 280 CE, der med den årgang er udstyret med ABS.

W116 (S-klasse) var den første Mercedes der kunne udstyres med ABS. Det var
i 1978.

W123 (200 D-280 CE) kunne udstyres med ABS fra 1980.

Men det er muligt at eftermontere ABS i en W123 ganske enkelt ved at
udskifte de relevante dele (bl.a. differentiale og dele af forakslerne hvor
sensorerne sidder) Det er ganske uproblematisk hvis man har en tilsvarende
skrotbil med ABS.