/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bil med totalvægt på 2000 kg. og 1500 kg. ~
Fra : Carsten H.


Dato : 24-09-06 17:44

Jeg skal bruge en bil der har en Max. totalvægt på 2000 kg. og må trække
Max. 1500 kg.

Nogen forslag?

evt. hvor man kan leje sådan en?

Carsten




 
 
Keld Rasmussen (24-09-2006)
Kommentar
Fra : Keld Rasmussen


Dato : 24-09-06 19:17

Carsten H. skrev:
> Jeg skal bruge en bil der har en Max. totalvægt på 2000 kg. og må trække
> Max. 1500 kg.
>
> Nogen forslag?
>
> evt. hvor man kan leje sådan en?
>
> Carsten
>
>
>

Min 406 2.2 HDI har en max totalvægt på 1950 og er vejet op til 1500 kg
på krogen, da egenvægten er 1375 kræver det dog et b/e kort at udnytte
dette.

det er 50 kg fra 2000 en jeg ved ikke om det er afgørende

--
Keld Rasmussen

Carsten H. (24-09-2006)
Kommentar
Fra : Carsten H.


Dato : 24-09-06 19:26


"Keld Rasmussen" <tridentrider@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:48f42$4516cba6$55181677$2659@news.arrownet.dk...
>
> Min 406 2.2 HDI har en max totalvægt på 1950 og er vejet op til 1500 kg på
> krogen, da egenvægten er 1375 kræver det dog et b/e kort at udnytte dette.
>
> det er 50 kg fra 2000 en jeg ved ikke om det er afgørende

Jov det er afgørende.
Men det skulle helst være uden B/E kort

Så hvis egenvægten var 1500, så kunne man køre med alm. B kort?

Carsten




Keld Rasmussen (24-09-2006)
Kommentar
Fra : Keld Rasmussen


Dato : 24-09-06 19:39

Carsten H. skrev:
> "Keld Rasmussen" <tridentrider@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:48f42$4516cba6$55181677$2659@news.arrownet.dk...
>> Min 406 2.2 HDI har en max totalvægt på 1950 og er vejet op til 1500 kg på
>> krogen, da egenvægten er 1375 kræver det dog et b/e kort at udnytte dette.
>>
>> det er 50 kg fra 2000 en jeg ved ikke om det er afgørende
>
> Jov det er afgørende.
> Men det skulle helst være uden B/E kort
>
> Så hvis egenvægten var 1500, så kunne man køre med alm. B kort?
>
> Carsten
>
>
>
B/E kort kræves hvis totalvægten på anhængeren overstiger egenvægten på
trækkeren med 50 kg - eller hvis vogntogets samlede totaltvægt
overstiger 3500

Så for at kombinationen skal lykkes skal du finde en bil med egenvægt på
minimum 1450 kg og en totalvægt på maks 2000 kg, sådan en kender jeg ikke.

Bemærk iøvrigt at du må godt køre med en anhænger der har en godkendt
totalvægt på mere end du må køre med i forhold til bilens og dine
papirer, bare at den faktiske vægt ikke overskrider reglerne.


Keld

Carsten H. (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Carsten H.


Dato : 25-09-06 07:29


"Keld Rasmussen" <tridentrider@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:acc79$4516d0b6$55181677$16142@news.arrownet.dk...
>
> Bemærk iøvrigt at du må godt køre med en anhænger der har en godkendt
> totalvægt på mere end du må køre med i forhold til bilens og dine papirer,
> bare at den faktiske vægt ikke overskrider reglerne.

Min Ford vejer 1100 kg. og har en totalvægt på 1675 kg.
Påhængskrt. Største totalvægt M/Bremser: 1200 kg.

Campingvogn Egenvægt 1200 kg og totalvægt 1500 kg.

Må jeg trække den på min Ford?

Carsten




Jørgen L. (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 25-09-06 08:18

> Min Ford vejer 1100 kg. og har en totalvægt på 1675 kg.
> Påhængskrt. Største totalvægt M/Bremser: 1200 kg.
>
> Campingvogn Egenvægt 1200 kg og totalvægt 1500 kg.
>

Nej du må heller ikke trække med din ford, da egenvægt er for lav, 1100 + 50
er mindre end de 1200.

Desvære

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12



Jørgen L. (24-09-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 24-09-06 19:52

> Jeg skal bruge en bil der har en Max. totalvægt på 2000 kg. og må trække
> Max. 1500 kg.
>
> Nogen forslag?
>
> evt. hvor man kan leje sådan en?
>
> Carsten

Hej Carsten.

Kan du ikke få en til at kører cven fra Roskilde til færgen (bornholm) og en
anden til at hente cven i Rønne og kører den hen hvor i har brug for det ?
Hvornår skal det være ?

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12



Carsten H. (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Carsten H.


Dato : 25-09-06 07:30


"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev i en meddelelse
news:4516d3e0$0$75034$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg skal bruge en bil der har en Max. totalvægt på 2000 kg. og må trække
>> Max. 1500 kg.
>>
>> Nogen forslag?
>>
>> evt. hvor man kan leje sådan en?
>>
>> Carsten
>
> Hej Carsten.
>
> Kan du ikke få en til at kører cven fra Roskilde til færgen (bornholm) og
> en anden til at hente cven i Rønne og kører den hen hvor i har brug for
> det ?
> Hvornår skal det være ?

Det skal være i uge 42 og jeg kender desværre ikke nogen der kan, hverken
her eller på Bornholm.

Carsten



Brian Sørup (24-09-2006)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 24-09-06 19:53


"Carsten H." <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse
news:4516b601$0$75031$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg skal bruge en bil der har en Max. totalvægt på 2000 kg. og må
trække
> Max. 1500 kg.
>
> Nogen forslag?

Min V70'er har en egenvægt på 1475Kg, er vejet ned til 2000Kg totalvægt
fra 2025, er sat til 1500Kg på krogen - altsammen for at undgå
B/E-kort - jeg har en Anssems PSX 2000-305 boogietrailer med 2000Kg
totalvægt.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.





Keld Rasmussen (24-09-2006)
Kommentar
Fra : Keld Rasmussen


Dato : 24-09-06 19:58


> Min V70'er har en egenvægt på 1475Kg, er vejet ned til 2000Kg totalvægt
> fra 2025, er sat til 1500Kg på krogen - altsammen for at undgå
> B/E-kort - jeg har en Anssems PSX 2000-305 boogietrailer med 2000Kg
> totalvægt.

Lyder egentlig mere besværligt end at tage kortet

--
Keld
Med B/E kort

Per Beer Hansen (24-09-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 24-09-06 20:12

Keld Rasmussen wrote:
>> Min V70'er har en egenvægt på 1475Kg, er vejet ned til 2000Kg
>> totalvægt fra 2025, er sat til 1500Kg på krogen - altsammen for at
>> undgå B/E-kort - jeg har en Anssems PSX 2000-305 boogietrailer med
>> 2000Kg totalvægt.
>
> Lyder egentlig mere besværligt end at tage kortet
>
>--
>Keld
>Med B/E kort

Ja man kan jo også bare gøre som så mange andre.
Jeg har aldrig taget et B/E kort og jeg kører da tit med store tunge
trailere

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Brian Sørup (24-09-2006)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 24-09-06 20:36


"Keld Rasmussen" <tridentrider@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:add5f$4516d52c$55181677$18878@news.arrownet.dk...
>
> > Min V70'er har en egenvægt på 1475Kg, er vejet ned til 2000Kg
totalvægt
> > fra 2025, er sat til 1500Kg på krogen - altsammen for at undgå
> > B/E-kort - jeg har en Anssems PSX 2000-305 boogietrailer med 2000Kg
> > totalvægt.
>
> Lyder egentlig mere besværligt end at tage kortet

Ja - måske, men der er omkring 4000 gode grunde til at tage besværet
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.





Jørgen L. (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 25-09-06 00:33

> Ja - måske, men der er omkring 4000 gode grunde til at tage besværet

Ja det er da en grund, men skader du nogen og de mener det var fordi du ikke
havde kørerkort til skidtet så gør de regres i mod dig, og det kan være
meget meget mere en sølle 4000


--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12



Morten Fruergaard (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 25-09-06 05:05

Jørgen L. wrote:
>> Ja - måske, men der er omkring 4000 gode grunde til at tage besværet
>>
>
> Ja det er da en grund, men skader du nogen og de mener det var fordi
> du ikke havde kørerkort til skidtet så gør de regres i mod dig, og
> det kan være meget meget mere en sølle 4000


Nej, for han behøves ikke B/E...

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Jørgen L. (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 25-09-06 08:21

> Nej, for han behøves ikke B/E...

Hvad er det for noget vrøvl ?

Han løber over 3500 kg med de eksempler han er kommet med eller overskrider
egnvægt + 50 kg så jo han behøver BE.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12



blue (25-09-2006)
Kommentar
Fra : blue


Dato : 25-09-06 09:14

"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev i en meddelelse
news:45178341$0$75031$14726298@news.sunsite.dk:

>> Nej, for han behøves ikke B/E...
>
> Hvad er det for noget vrøvl ?

Det er ikke noget vrøvl.

> Han løber over 3500 kg med de eksempler han er kommet med eller
> overskrider egnvægt + 50 kg så jo han behøver BE.

Det er til gengæld noget vrøvl.

I begge tilfælde skal man bruge det, han må trække på krogen, altså 1.500 kg
og ikke trailerens tilladte totalvægt.

1.500+2.000=3.500 = man behøver ikke B/E-kørekort.

1.500-1.475=25 = man behøver ikke B/E-kørekort.





Hans L. Jørgensen (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 25-09-06 12:11


"blue" <jfdh@aprsfgd.dk> skrev i en meddelelse
news:45178fd3$0$12693$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev i en meddelelse
> news:45178341$0$75031$14726298@news.sunsite.dk:
>
>>> Nej, for han behøves ikke B/E...
>>
>> Hvad er det for noget vrøvl ?
>
> Det er ikke noget vrøvl.
>
>> Han løber over 3500 kg med de eksempler han er kommet med eller
>> overskrider egnvægt + 50 kg så jo han behøver BE.
>
Havde trailerens totalvægt ikke overskredet bilens egenvægt, havde det være
OK at trække med traileren/CV'en blot dens totalvægt ikke overskrider 1500
kg..



MVH Hans



Jørgen L. (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 25-09-06 12:28


> I begge tilfælde skal man bruge det, han må trække på krogen, altså 1.500
> kg
> og ikke trailerens tilladte totalvægt.
>
> 1.500+2.000=3.500 = man behøver ikke B/E-kørekort.
>
> 1.500-1.475=25 = man behøver ikke B/E-kørekort.
sorry blande sammen at det var Carstens tråd, ogderfor troede at det var ham
vi stadig diskuterede.

I har selvfølgelig ret i at med V70 behøves ikke BE

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12



Morten Fruergaard (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 25-09-06 20:22

Jørgen L. wrote:
> sorry blande sammen at det var Carstens tråd, ogderfor troede at det
> var ham vi stadig diskuterede.
>
> I har selvfølgelig ret i at med V70 behøves ikke BE

Godt så...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Morten Fruergaard (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 25-09-06 20:23

Jørgen L. wrote:
>> Nej, for han behøves ikke B/E...
>
> Hvad er det for noget vrøvl ?

Det har du jo så fundet ud af at det ike var...

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Jørgen L. (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 25-09-06 00:37

Hej Carsten du har også andre muligheder.

Prøv lige at se hvilke biler du har adgang til.

Skriv dem op her med hvad de vejer

bil 1
egenvægt
total vægt
trækvægt

bil 2
osv

Da der kan kombineres en måde at gøre dette på.
du kan også kontakte mig direkte da jeg måske ellers kunne hjælpe med at få
cven til færgen.
på jlyn (at) privat (punktum) dk

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12



Carsten H. (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Carsten H.


Dato : 25-09-06 07:37


"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev i en meddelelse
news:451716a9$0$75029$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej Carsten du har også andre muligheder.
>
> Prøv lige at se hvilke biler du har adgang til.
>
> Skriv dem op her med hvad de vejer
>
> bil 1
> egenvægt
> total vægt
> trækvægt
>
> bil 2
> osv
>
> Da der kan kombineres en måde at gøre dette på.
> du kan også kontakte mig direkte da jeg måske ellers kunne hjælpe med at
> få cven til færgen.
> på jlyn (at) privat (punktum) dk
>
> --
> Hilsen Jørgen
> Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
> LMC Lord Ambassador 560 RD
> Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12

Jeg har en Ford Escort 1,8

egenvægt 1100 og total 1675 med max 1200 på træk

Måske har jeg også adgang til en Mondeo 2.0, kan ikke vægt osv.

Tak for tilbudet, men jeg skulle også gerne have den med fra færgen.
Sagen er den at jeg som tak for at fragte CV får ferie betalt på Bornholm og
gør en tjeneste, ellers tilfalder opgaven nok en anden uden for familien og
min kæreste vil så gerne til bornholm, da hun aldrig har været der



Martin Sørensen (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 25-09-06 14:00


Carsten H. skrev:

> Jeg skal bruge en bil der har en Max. totalvægt på 2000 kg. og må trække
> Max. 1500 kg.
>
Sådan udfra hukommelsen, en MB w124? Passer vist nogenlunde.

mvh

Martin


spamsen (25-09-2006)
Kommentar
Fra : spamsen


Dato : 25-09-06 19:07

"Martin Sørensen" wrote in
message
> Carsten H. skrev:
>
> > Jeg skal bruge en bil der har en Max. totalvægt på 2000
> > kg. og må trække Max. 1500 kg.
> >
> Sådan udfra hukommelsen, en MB w124? Passer vist
> nogenlunde.
Egenvægt: 1425 kg Totalvægt: 1950 kg
Koblingsvægt 1: 1900 kg
Koblingsvægt 2: 750 kg
så ja den burde kunne klare opgaven..

> mvh
>
> Martin
vh.
Flemming



Jørgen L. (25-09-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 25-09-06 23:32

>> Sådan udfra hukommelsen, en MB w124? Passer vist
>> nogenlunde.
> Egenvægt: 1425 kg Totalvægt: 1950 kg
> Koblingsvægt 1: 1900 kg
> Koblingsvægt 2: 750 kg
> så ja den burde kunne klare opgaven..

Nej ikke uden BE 1425+50 = 1475 mens CV har en totalvægt på 1500

Men ja bilen kan klare opgaven men ikke kørerkortet

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste