Går 112alarm.dk ikke for tæt på
Fra : Lars [6710]

Dato : 24-09-06 10:42

Hej

Ville bare lige høre Jeres mening.

http://www.112alarm.dk/2006/grinsted19/grinsted19.htm

viser en fotoserie fra et meget alvorligt trafik uheld imellem Grindsted
og Sdr. Omme
2 dræbte !!

Men går de ikke ret så meget tæt på ?
De står jo nærmest med kameraoptikken på forruden.
For mig at se er der stadig en fastklemt i bilen på billede 2 .
Ellers ville redderen vel heller ikke kæmpe så hårdt.

Er det tilladt ?
Og går de ikke i vejen for redningsarbejdet ?

Lars

Fra : Carsten H.

Dato : 24-09-06 10:51

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> For mig at se er der stadig en fastklemt i bilen på billede 2 .
> Ellers ville redderen vel heller ikke kæmpe så hårdt.

De er stadig i bilen og de er erklæret døde, det er derfor der ikke er flere
reder ved bilen, nu skal de bare have frigjort de dræbte.

Det er faktisk en syg hobby den hjemmeside.

Carsten

Fra : Brian

Dato : 24-09-06 11:00

Carsten H. wrote:

> Det er faktisk en syg hobby den hjemmeside.

Enig, det er respektløst.

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-09-06 01:52

Brian skrev:

> Enig, det er respektløst.

Men det "sælger" godt. Desværre.

For uanset hvor meget mennesker foragter det når de taler med andre om
det lapper de det i sig når der ikke er nogen der ser det.

Men intetsteds kan der ses mennesker der er fastklemte (vedr. bill. 2 er
det kun en formodning,man kan ikke se noget, og der er ingen
nummerplader så man kan finde personoplysninger på de implicerede.

Så jeg vil tro at de holder sig indenfor det forsvarlige, i denne situation.

At folk så bliver forarget over det er en anden sag. Men EB og BT lever
jo også i bedste velgående.

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have

Fra : Brian

Dato : 25-09-06 06:24

Finn Guldmann wrote:

> Men intetsteds kan der ses mennesker der er fastklemte (vedr. bill. 2
> er det kun en formodning,man kan ikke se noget, og der er ingen
> nummerplader så man kan finde personoplysninger på de implicerede.

Læs tråden igennem, det _har_ været muligt at se en person på et af
billederne.

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-09-06 10:07

Brian skrev:
> Læs tråden igennem, det _har_ været muligt at se en person på et af
> billederne.

Hvorfor tror du jeg skrev datotid på?

Opdateringer på internet er ikke kendt for at være det hurtigste, men
der er nogen der godt kan få fingeren ud af doktorhullet og få tingene
gjort.

Fra : Brian

Dato : 25-09-06 18:56

Finn Guldmann wrote:

> Hvorfor tror du jeg skrev datotid på?

Hvem ved med dig...

> Opdateringer på internet er ikke kendt for at være det hurtigste, men
> der er nogen der godt kan få fingeren ud af doktorhullet og få tingene
> gjort.

Doktorhullet ? Er du en af den slags mennesker der lige lugter til prutten,
for at tjekke tingenes tilstand ?

/Brian

Fra : Lars [6710]

Dato : 24-09-06 11:03

Carsten H. skrev:

> De er stadig i bilen og de er erklæret døde, det er derfor der ikke er flere
> reder ved bilen, nu skal de bare have frigjort de dræbte.

Ja det kan selvfølelig være korrekt.
Bilernes tilstand giver jo heller ikke meget håb om at der skulle være
overlevende

> Det er faktisk en syg hobby den hjemmeside.

Ja det er sq lidt klamt...

Og ja ... jeg ved godt at jeg bare ku' lade være med at kigge, men sådan
er der jo så meget

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-06 11:24

"Carsten H." <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> De er stadig i bilen og de er erklæret døde, det er derfor der ikke er
> flere reder ved bilen, nu skal de bare have frigjort de dræbte.
>
> Det er faktisk en syg hobby den hjemmeside.

100% enig
De er syge i roen de folk der tager disse billeder. Måske de først fatter
alvoren HVIS det var en af deres egne familiemedlemmer som var de døde i
ulykkesbilerne.
Sådan nogle ¤#"% paparazzi klovne

--
Tom

Fra : alexbo

Dato : 24-09-06 11:17

"Lars <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev

Folk der har som hoppy at fotografere ulykker er ikke helt raske,
det er ikke bare 112, det ses jo hver gang ved ulykker hvor folk maser sig
frem med telefonen for at fotografere, så redningsfolk dårligt kan komme
til.

Det bedste man kan gøre er at lade være med at besøge hjemmesiden,
hvis man har viljen og evnen kan man vælge at ødelægge siden med jævne
mellemrum.

Så kan man lave sin egen hjemmeside der viser ødelæggelserne, det er også en
slags hoppy, det vil 112 sikkert kunne forstå er sjovt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Lars [6710]

Dato : 24-09-06 11:29

alexbo skrev:
> "Lars <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev

> Det bedste man kan gøre er at lade være med at besøge hjemmesiden,

ja det er korrekt ...

> [...]
>
> Så kan man lave sin egen hjemmeside der viser ødelæggelserne, det er også en
> slags hoppy, det vil 112 sikkert kunne forstå er sjovt.

Det tror jeg så måske ikke de synes

Lars

Fra : Martin Kiefer

Dato : 24-09-06 11:37

> [...]
> det er ikke bare 112, det ses jo hver gang ved ulykker hvor folk maser
> sig frem med telefonen for at fotografere, så redningsfolk dårligt kan

Tjae og så længe der er et marked for den type billeder vil der også være
folk der kan levere. Jeg er ikke helt sikker på hvem der er mest syg, dem
der tager billederne, eller dem der køber og kigger billederne.

De billeder der her henvises til på 112 synes jeg egentlig ikke er så
slemme, man ser ingen af de personer der rent faktisk er kommet til skade,
det er "bare" en bunke metal og en flok redningskøretøjer.

> Det bedste man kan gøre er at lade være med at besøge hjemmesiden,
> hvis man har viljen og evnen kan man vælge at ødelægge siden med jævne
> mellemrum.

Selvtægt er stadig ikke legalt herhjemme.

> Så kan man lave sin egen hjemmeside der viser ødelæggelserne, det er også
> en slags hoppy, det vil 112 sikkert kunne forstå er sjovt.

Nu har 112 jo ikke selv ødelagt noget. Såe...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Lars [6710]

Dato : 24-09-06 11:44

Martin Kiefer skrev:

> De billeder der her henvises til på 112 synes jeg egentlig ikke er så
> slemme, man ser ingen af de personer der rent faktisk er kommet til skade,
> det er "bare" en bunke metal og en flok redningskøretøjer.

Nå ??

På billede 2 er det da rimeligt tydeligt på min skærm, at der sidder en
person bag rattet.
Det var det der fik mig til at starte tråden.
De sædvanlige billeder af harmonika sammestød på Vejle Fjord broen kan
normalt ikke bringe mit p.. i kog, men når man ligefrem kan se ansigter...

Lars

Fra : Martin Kiefer

Dato : 24-09-06 11:59

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

> På billede 2 er det da rimeligt tydeligt på min skærm, at der sidder en
> person bag rattet.

Må indrømme at jeg ikke sad og nærstuderede billederne.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-09-06 12:18

Martin Kiefer wrote:
> "Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

> Må indrømme at jeg ikke sad og nærstuderede billederne.

Man er da også syg i hovedet hvis man gør det :)

Ovenstående jf. den logik der er kommet frem i tråden her :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars [6710]

Dato : 24-09-06 12:50

Martin Kiefer skrev:
> "Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
>
> Må indrømme at jeg ikke sad og nærstuderede billederne.

Det gjorde jeg faktisk heller ikke...

Og det kan da godt være at det ikke er alle der bemærker det, men jeg så
det straks, og det var egentlig blot det der fik mig til at reagere

Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-09-06 14:36

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> wrote in message

> "Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

> Må indrømme at jeg ikke sad og nærstuderede billederne.

jeg kan sku ikke se noget... Men kan da se at der på billederne er fjernet
nogle personer ved at lægge sort farve over..

Fra : Lars [6710]

Dato : 24-09-06 15:19

Bjarke Hansen skrev:

> jeg kan sku ikke se noget... Men kan da se at der på billederne er fjernet
> nogle personer ved at lægge sort farve over..

Ja nu

Lars

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 24-09-06 17:05

> [...]
> De sædvanlige billeder af harmonika sammestød på Vejle Fjord broen kan
> normalt ikke bringe mit p.. i kog, men når man ligefrem kan se ansigter...

Unskyld men - jeg kan absolut ikke se noget som helst indentificerbart
ansigt på nogen af billederne. Derudover mener jeg det er aktuelt at bringe
info om sådanne ulykker, med eller uden billeder, men dog aldrig med
identificerbare billeder af de forulykkede.

Men hvorfor der absolut skal lægges 20 mere eller mindre intetsigende
billeder op på hjemmesiden, forstå det hvem der kan, jeg finder absolut ikke
noget brugbart argument udover at bringe 2-3 stykker fra den meningsløse
trafikulykke.

--
MVH Hans

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-09-06 02:00

Lars [6710] skrev:
> Nå ??
> På billede 2 er det da rimeligt tydeligt på min skærm, at der sidder en
> person bag rattet.

Så må du have en tidligere version af billedet en det der er der nu
(060925-02:50). for på det er der ikke noget ansigt at se. Henter man
billedet hjem og zoomer ind ser det så dog påfaldende ensfarvet ud i det
område. Så det kan være det har været en tur i "tegnemaskinen" i
mellemtiden.

Fra : Lars [6710]

Dato : 25-09-06 17:01

Finn Guldmann skrev:

> [...]
> billedet hjem og zoomer ind ser det så dog påfaldende ensfarvet ud i det
> område. Så det kan være det har været en tur i "tegnemaskinen" i

Da jeg kiggede på billedet igår, søndag ved frokost tid altså godt 12
timer før du ser det, VAR det meget tydeligt (ihvertfald på min skærm)
at der sad en person (Man kunne se et uhyggeligt ansigtsudtryk) og det
var derfor jeg reagerede.
Både med mit indlæg her men også på 112alarm.dk's gæstebog.

http://www.zip.dk/gaeste/bog.php3?id=5138

Andre herfra har også kontaktet 112alarm.dk, og derfor ændrede webmaster
billedet senere igår, (Han havde ikke selv bemærket det uheldige)
således at det nu ikke længere er muligt at se ansigtet.

Lars

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-09-06 17:32

Lars [6710] skrev:
> [...]
> billedet senere igår, (Han havde ikke selv bemærket det uheldige)
> således at det nu ikke længere er muligt at se ansigtet.

Og du har så været inde og konstatere at det er et "andet billede" der
er der nu?

Fra : Lars [6710]

Dato : 25-09-06 21:36

Finn Guldmann skrev:

> Og du har så været inde og konstatere at det er et "andet billede" der
> er der nu?

Ja. Eller det er sådan set ikke et andet billede.
Nu er der maskeret med lidt grå farve på sideruden, hvor det før var
muligt at skimte den tilskadekomne bilist

Lars

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-09-06 21:56

Lars [6710] skrev:
> Ja. Eller det er sådan set ikke et andet billede.
> Nu er der maskeret med lidt grå farve på sideruden, hvor det før var
> muligt at skimte den tilskadekomne bilist

Ok, det var sådan blot det jeg ville havde konstateret. At det var et
maskeretbillede jeg så. Og at webmaster hurtig tager sig af det når han
gøres opmærksom på et brud på hans egne regler.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 24-09-06 17:34

> De billeder der her henvises til på 112 synes jeg egentlig ikke er så
> slemme, man ser ingen af de personer der rent faktisk er kommet til skade,
> det er "bare" en bunke metal og en flok redningskøretøjer.

Enig, det når slet ikke www.rotten.com til sokkerne! (ADVARSEL: Meget stærke
billeder!)

Ja, for ens egen skyld.
Desuden, www.112alarm.dk forsætter jo så længe besøgstallene på hjemmesiden
er høje nok til at motivere webmasteren.

Emil

Fra : Martin Kiefer

Dato : 24-09-06 17:55

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> Desuden, www.112alarm.dk forsætter jo så længe besøgstallene på
> hjemmesiden er høje nok til at motivere webmasteren.

Og de vil de jo fortsat være så længe vi herinde "reklamerer" for siden

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-06 18:08

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Enig, det når slet ikke www.rotten.com til sokkerne! (ADVARSEL: Meget
> stærke billeder!)

Tak for linket

--
Tom

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 24-09-06 20:26

> Tak for linket

Er du ironisk? Det er stærke sager der, hvis du ikke var ironisk, så selv
tak :)

Emil

Fra : Uffe Ravn

Dato : 24-09-06 11:39

alexbo wrote:

> Folk der har som hoppy at fotografere ulykker er ikke helt raske,

> hvis man har viljen og evnen kan man vælge at ødelægge siden med jævne
> mellemrum.

Jeg vil nu også mene at der noget galt i hovedet på folk der opfordrer til
computerkriminalitet som f.eks. hackning.

Hilsen Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-09-06 12:09

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev :

>Men går de ikke ret så meget tæt på ?

vel ikke værre end så mange andre

>De står jo nærmest med kameraoptikken på forruden.

naehhhh.....

--
Jan_stevns

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-09-06 12:29

> Men går de ikke ret så meget tæt på ?
> De står jo nærmest med kameraoptikken på forruden.
> For mig at se er der stadig en fastklemt i bilen på billede 2 .
> Ellers ville redderen vel heller ikke kæmpe så hårdt.

Nu kiggede jeg lige på siden, og som jeg ser det ønsker ham der filmer netop
ikke, at man skal se tilskadekomne.
Frem for at lave en længere debat herinde, skulle man have skrevet til
webmaster, men det skal jeg nok gøre nu.

Niels

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-09-06 13:16

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev :

>Frem for at lave en længere debat herinde, skulle man have skrevet til
>webmaster, men det skal jeg nok gøre nu.

Skrevet til ham ? (webmaster) om hvad dog ?

Hvis folk ikke bryder sig om at se billederne, kan de sgu' da lade
være med at klikke ind på siderne.

--
Jan_stevns

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-09-06 13:24

> Skrevet til ham ? (webmaster) om hvad dog ?
>
> Hvis folk ikke bryder sig om at se billederne, kan de sgu' da lade
> være med at klikke ind på siderne.

Som jeg skrev i forrige post, så ønsker webmaster ikke at vise billeder af
tilskadekomne.
Hvis ikke du tidligere kunne gætte, hvad jeg har skrevet om, så får du et
mere gæt.

Niels

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 24-09-06 19:20

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilskadekomne.
> Hvis ikke du tidligere kunne gætte, hvad jeg har skrevet om, så får du et

Hvor ser du tilskadekomne personer???

--
MVH Hans

Fra : Brian

Dato : 24-09-06 19:43

Hans L. Jørgensen wrote:

> Hvor ser du tilskadekomne personer???

Et andet sted i tråden skrives der, at der nu er "overmalet" med sort farve,
hvor man kan se en person i bilen.

/Brian

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-09-06 20:04

> Hvor ser du tilskadekomne personer???

Som jeg skrev tidligere har jeg bedt ham fjerne det og det har han gjort,
han havde ikke selv set det, da billederne var taget af en anden og personen
var meget svær at se. Det er nu tredje gang jeg skriver det, så venligst læs
hele tråden fremover frem for at spørge om det samme igen og igen.

Niels

Fra : Lars [6710]

Dato : 24-09-06 13:56

jan@stevns.net skrev:

> Hvis folk ikke bryder sig om at se billederne, kan de sgu' da lade
> være med at klikke ind på siderne.

Den er jo så nem at fyre af

Selvom vi lever i et samfund med ytringsfrihed, kan man jo godt have en
holdning til om det er OK billeder der ligger der....

Og det er jo svært at have en holdning uden at have set dem ... ikk ?

Lars

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-09-06 15:11

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev :

>Den er jo så nem at fyre af

Jep - det gør den jo ikke desto mindre stadig holdbar :)

>Selvom vi lever i et samfund med ytringsfrihed, kan man jo godt have en
>holdning til om det er OK billeder der ligger der....

Det kan vi - men vi glemmer vist også lidt for tit, at *vi* ikke skal
bedømme hvad andre skal kunne se, der opstår miseren ofte.

(Det er vist lidt i stil med den indstilling mange har til kulørte
magasiner)

Jeg bryder mig da ikke om at se lemlæstede personer, hverken på
nettet, eller på tv - men derfra til at skabe mig tosset over at
sådanne billeder er tilgængelige, er der meget lang vej.

Jeg kan bare lade være med at kigge, så bevarer jeg maveindholdet
intakt.

>Og det er jo svært at have en holdning uden at have set dem ... ikk ?

Vil du have et ærligt svar ? Isåfald er det utroligt som mange har
en holdning til ting, de ikke har set, følt, oplevet ...

--
Jan_stevns

Fra : Lars [6710]

Dato : 24-09-06 15:18

jan@stevns.net skrev:

> Vil du have et ærligt svar ? Isåfald er det utroligt som mange har
> en holdning til ting, de ikke har set, følt, oplevet ...

Det kan jeg tilslutte mig 100%

Lars

Fra : JBH

Dato : 24-09-06 15:50

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Ville bare lige høre Jeres mening.
>
> http://www.112alarm.dk/2006/grinsted19/grinsted19.htm

Billederne får mig til at tænke på hvor let man kan miste livet i trafikken.
Om det var et øjebliks uopmærksomhed eller en selvmorders dødsønske som
sluttede 2 menneskeliv står i det uvisse. Fakta er at selv i moderne biler
overlever man ikke et frontaltsammenstød med 80kmt. Det viser de 2 forvredne
bilvrag med alt tydelighed og det ved falckredderne også godt, det er nok
derfor fotografen har fået lov komme så tæt på, det har ikke gjort nogen
forskel på situationen at han var der.
De døde er sikkert ligeglade med at blive afbilledet, men aht. de efterladte
bør man ikke vise de døde.

/JBH

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 24-09-06 16:04

> [...]
> Ellers ville redderen vel heller ikke kæmpe så hårdt.
>

> Er det tilladt ?
> Og går de ikke i vejen for redningsarbejdet ?

Det er efterhånden et stort problem med tilskuer til ulykker der vil helt
tæt på og tage billeder eller video.
Københavns brændvæsen er begyndt at have et par ekstra reddere med ud til
ulykker bare for at holde folk på afstand så de andre kan komme til arbejde.

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 25-09-06 09:17

Snip
En hel masse debat

Hej Jeg syntes nu ikke det er det store problem at der bliver taget billeder
af en ulykke
kan de billeder være taget på lang afstand med fuld respekt for de
indvolveret....
desuden har man jo i mange år brugt den slags grimme billeder som advarsel
om at køre for stærkt eller spiritus påvirket...

man kunne måske ønske at der med visning af den slags billeder fulgte en
uddybene forklaring til hvordan ulykken var sket.....

MVh Søren

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-06 18:27

"Søren Jacobsen" <fsgbooking@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> man kunne måske ønske at der med visning af den slags billeder fulgte en
> uddybene forklaring til hvordan ulykken var sket.....

Måske du ville have en anden overbevisning HVIS det var sådan at det var din
søn, hvis bil var sat til skue med din søn død bag rattet (retouché eller
ej). Jeg vil næææsten tro at HVIS du vitterlig kom i den situation så ville
du næppe føle "respekt for de involverede"......men lad os håbe at du aldrig
kommer i den situation

--
Tom

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 25-09-06 21:44

Jeg vil næææsten tro at HVIS du vitterlig kom i den situation så ville
> du næppe føle "respekt for de involverede"......men lad os håbe at du
> [...]

Hej

Jamen men det håber jeg da osse jeg ikke gør, eller min datter for den sags
skyld....

Men hvis billedet af mig eller min datter kunne få nogle af de idioter med
9000 hk
og et kørekort der knap nok er tørt til at tænke sig om...... eller en
fordrukken håndværker der lige vil have fredags bajer nr 12 med hjem i
bilen, til at tænke sig om en ekstra gang.... hey så bare smid mig på
forside af alle landets aviser, personligt vil det selvfølgelig gøre ondt
uanset hvad..........
men det ville da være rart at vide at det havde reddet måske dit liv (håber
selvfølgelig ikke at du kommer udfor en ulykke)...

Mvh Søren

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-06 22:33

> [...]
> men det ville da være rart at vide at det havde reddet måske dit liv
> (håber selvfølgelig ikke at du kommer udfor en ulykke)...

Jeg tror oprigtig ikke på at du vil tænke på andres ve og vel hvis du stod
midt i sådan en familie tragedie....men jeg kan jo tage fejl

--
Tom

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 26-09-06 00:13

> Jeg tror oprigtig ikke på at du vil tænke på andres ve og vel hvis du stod
> midt i sådan en familie tragedie....men jeg kan jo tage fejl
>
> --
> Tom

hej
1) Jeg går ud fra det ikke er første gang du tager fejl
2) nu ved du jo ikke om jeg har stået i en sådan situation
3) for mig at se svare det lidt til at være donor det er noget man skal tage
stilling til inden det er for sent
4) Jeg er da sikker på at hvis det var dig der kom rigtig galt afsted ville
du da
osse gerne vide du ikke blev slået ihjel forgæves så hvis billedet af din
ulykke kunne bruges til at redde menneskeliv så tror jeg simpelthen ikke på
at en flink mand som dig ville sige nej...
Mvh Søren (der har haft rigeligt at gøre med død og ulykke)

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-06 20:21

> hej
> 1) Jeg går ud fra det ikke er første gang du tager fejl

hehe

> 2) nu ved du jo ikke om jeg har stået i en sådan situation

at et afdød familiemedlem i mere eller mindre grad skal udstilles for
familien danmark?

> 3) for mig at se svare det lidt til at være donor det er noget man skal
> tage stilling til inden det er for sent

jeg ser ingen sammenhæng med det at være doner. Men jeg VED at ofte så
omgører familen donorønsket

> [...]
> ulykke kunne bruges til at redde menneskeliv så tror jeg simpelthen ikke
> på at en flink mand som dig ville sige nej...

Mit liv er 100% viet til min familie, så det vil helt klart være dem, deres
ønsker, sorg hensyn osv. jeg vil påtænke mens jeg lever. Hvad resten af
befolkningen ellers måtte have ved min død er af absolut sekundær betydning
for mit vedkommende.

--
Tom

Fra : Tom K.

Dato : 25-09-06 15:39

> Ville bare lige høre Jeres mening.
>
> http://www.112alarm.dk/2006/grinsted19/grinsted19.htm
>

> Er det tilladt ?
> Og går de ikke i vejen for redningsarbejdet ?

"Alarm"-Henning som han kaldes er kende af både brandvæsnet og politiet. Dog
ikke for noget skidt. Jeg har engang set ham hjælpe til med at trække en
brand-slange ud ved en brand.

Jeg er sikker på at de giver ham lov til at komme om bag afspærringerne for
at ta' billeder. Det skal dog bemærkes at nummerplader ALTID er skjulte og
at man ikke kan se de tilskadekommende direkte.

Det er iøvrigt ikke tilladt at fotografere personer hvis klær "er i uorden",
dvs. folk, der fx er kommet til skade.

--
Tom K.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-09-06 17:30

Tom K. skrev:
> [...]
> at man ikke kan se de tilskadekommende direkte.
> Det er iøvrigt ikke tilladt at fotografere personer hvis klær "er i uorden",

Så lige en EB-spiseseddel med et billede fra den der busulykke, hvor de
bærer bort med en af de tilskadekomne. Der kan man da se hvem det er,
hvis man kender ham, og at han er kommet til skade.

Jeg er da ikke sikker på hans familie er særlig glade for at få at vide
at han er kommet til skade ved at se det på forsiden af EB.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-09-06 21:07

on 24-09-2006, Lars [6710] supposed :
> Men går de ikke ret så meget tæt på ?
> De står jo nærmest med kameraoptikken på forruden.
> For mig at se er der stadig en fastklemt i bilen på billede 2 .
> Ellers ville redderen vel heller ikke kæmpe så hårdt.

Kan du se personen ? Det er svjv det der er kriteriet for 112
fotograferne, ingen billeder af ofrene.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-09-06 21:10

Henrik Stidsen laid this down on his screen :

> Kan du se personen ? Det er svjv det der er kriteriet for 112 fotograferne,
> ingen billeder af ofrene.

Okay, kan så læse/se at billedet er blevet ændret...

Fra : Lars [6710]

Dato : 25-09-06 21:39

Henrik Stidsen skrev:

> Okay, kan så læse/se at billedet er blevet ændret...

Ja.

Men du har ret i at 112's kriterie er at de ikke viser billeder af
ofrene, hvorfor jeg da også tror at de var glade for de henvendelser de
fik herinde fra

Lars

Fra : Kell Petersen

Dato : 29-09-06 02:15

Min erfaring med en kbh side , er at Redningsfolkene selv tager billederne
Mange almindelige mennesker må ikke komme i nærheden af ulykkestederne ..

Eller at de har en bekendt med politiscanner som får lov til at komme tæt
på..

Og på denne side er man meget tæt på selve ulykken
så entenn er det en proff fotograf eller deres egne folk, til
undervisningsbrug

Jeg må indrømme at jeg ikke selv kunne tænke mig at figurere til offentligt
brug, via hjemmeside , med blod ud over det hele

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-09-06 17:18

Kell Petersen pretended :
> Min erfaring med en kbh side , er at Redningsfolkene selv tager billederne
> Mange almindelige mennesker må ikke komme i nærheden af ulykkestederne ..

Det er der mange steder de gør, ofte tager politiet jo også billeder af
ulykker for at kunne se hvordan tingene stod når der er blevet ryddet
op. De kan jo dårligt holde en vej spærret i 3 mndr fordi en evt.
retssag først lige skal overståes og beviset ikke må fjernes...

Fra : RP

Dato : 27-09-06 09:16

>Fakta er at selv i moderne biler
> overlever man ikke et frontaltsammenstød med 80kmt.

Hmm så skarpt kan man vist ikke stille det op, jeg gik da ellers selv
fra det her uheld som er et frontal sammenstød med 80 km/t... og slap
med en hjernerystelse fra airbaggen. Arh ja ok, her er det godt nok kun
en bil der kørte 80 km/t

http://roald.dk/gallery/uheld-14-07-2005

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-09-06 09:24

RP wrote on 27-09-2006 :
> http://roald.dk/gallery/uheld-14-07-2005

Hvordan skete det uheld ?

Den røde drejer til venstre ind foran den meget smadrede bil som så
rammer ind i den grå 206er der ventede på at dreje ud på vejen?

Fra : Brian

Dato : 27-09-06 14:21

RP wrote:

> Hmm så skarpt kan man vist ikke stille det op, jeg gik da ellers selv
> fra det her uheld som er et frontal sammenstød med 80 km/t... og slap
> med en hjernerystelse fra airbaggen.

Jeg er nu også overlevet et frontalt sammenstød med hastigheder på hhv. 70
og 110 (anslået, 70 ved jeg passer). Her overlevede 2/3 af de implicerede,
og begge biler var fra midt 90'erne.

/Brian

Fra : RP

Dato : 27-09-06 18:37

> Den røde drejer til venstre ind foran den meget smadrede bil som så
> rammer ind i den grå 206er der ventede på at dreje ud på vejen?

Yes, den røde glemmer at se sig for og kører lige ud foran mig i
samme sekund som jeg passerer ham, så jeg ikke engang nåede at
bremse. Det mest mærkelige var at han ikke havde andet end overblik
over vejen (ham i den røde).

Alle tre biler blev totalskadet og ingen kom noget til skade, udover at
jeg fik en kraftig hjernerystelse, føreren af den røde fik dog nogle
alvorlige blå mærker fra selen da hans bil blev slynget ca. 10 m frem
i min kørselsretning...

Hmm egentligt meget heldigt der ikke skete mere, et nærmere eftersyn
på min bil viste at kabinen var meget tæt på at give efter (taget
var begyndt at bølge)

Rød bil fik 100% skyld.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-09-06 19:55

RP formulated the question :

> [...]
> samme sekund som jeg passerer ham, så jeg ikke engang nåede at
> bremse. Det mest mærkelige var at han ikke havde andet end overblik

Det tog lidt tid at gennemskue det ud fra billederne - ved første
øjekast ser det jo ud som om den peugeoterne begge har holdt ved
sidevejen - og så ser det fuldstændig forkert ud med skaderne.

> [...]
> jeg fik en kraftig hjernerystelse, føreren af den røde fik dog nogle
> alvorlige blå mærker fra selen da hans bil blev slynget ca. 10 m frem

Billigt sluppet må man sige.

> Rød bil fik 100% skyld.

Lyder meget fair :)

Fra : RP

Dato : 28-09-06 09:04

> Det tog lidt tid at gennemskue det ud fra billederne - ved første
> øjekast ser det jo ud som om den peugeoterne begge har holdt ved
> sidevejen - og så ser det fuldstændig forkert ud med skaderne.

yes, du er da en af de første jeg har hørt, som har regnet forløbet
korrekt ud alene vhja billederne

> Billigt sluppet må man sige.

yes, skyldes nok at alle brugte sele og jeg skal ihvertfald ikke have
en bil uden airbag

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-09-06 22:11

RP expressed precisely :

> yes, du er da en af de første jeg har hørt, som har regnet forløbet
> korrekt ud alene vhja billederne

Så kan jeg godt være lidt stolt :)

> yes, skyldes nok at alle brugte sele og jeg skal ihvertfald ikke have
> en bil uden airbag

Jeg har heldigvis aldrig haft brug for de ting, men jeg vil heller ikke
have en bil uden airbag - og sele, det er en vane, jeg tager sele på
selvom jeg bare skal flytte bilen fra den ene ende af parkeringspladsen
til den anden...