Indvendig polering af forrude uden "aftørr~
Fra : JAD

Dato : 23-09-06 22:10

Hej alle

Forruden på min bil trænger til at blive poleret indvendigt, men jeg har
dårlige erfaringer med, at vinduespudsningen trækker "striber" efter sig,
når jeg tørrer efter (især, hvis man tørrer efter i cirkler). Når sollyset
falder i den forkerte vinkel, oplyses striberne.

Kan I følge mig? Det svarer lidt til at pudse sine briller med f.eks. et
tørt viskestykke - så kan man se, hvilken vej man har ført kluden hen over
glassene.

Er der nogen, der kan anbefale en metode, som efterlader ruden spejlblank
indvendig og uden "aftørringsmønster"?

Tak!

Hilsen Jeff

Fra : Gamle

Dato : 23-09-06 22:22

"JAD" <britonFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der kan anbefale en metode, som efterlader ruden spejlblank
> indvendig og uden "aftørringsmønster"?

Jeg bruger først en rensesvamp (den hårde side) og ruderens så den bliver
renset over det hele. Derefter trækkes ruden tør med en svaber og kanterne
med en tør klud. Den bliver spejlblank.

Mvh.
Torben

Fra : Henning

Dato : 24-09-06 07:34

On Sat, 23 Sep 2006 23:22:23 +0200, "Gamle"
<cfs4808a@post.cybercity.dk> wrote:

>"JAD" <britonFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>

>Jeg bruger først en rensesvamp (den hårde side) og ruderens så den bliver
>renset over det hele. Derefter trækkes ruden tør med en svaber og kanterne

Det er lidt umuligt på en forrude, som ikke er lige

Fra : Uni Bull

Dato : 23-09-06 23:44

"JAD" <britonFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der kan anbefale en metode, som efterlader ruden spejlblank
> indvendig og uden "aftørringsmønster"?

Ajax Glasrens
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : NS

Dato : 24-09-06 11:02

JAD skrev:
> [...]
> glassene.
>
> Er der nogen, der kan anbefale en metode, som efterlader ruden spejlblank

Mønsteret forsvinder ved efterpolering med f.eks.
et tørt håndklæde.

NS