reservedele til Opel Rekord E fra '79
Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 23-09-06 08:03

Jeg ved ikke, om nogen her kan hjælpe mig, men jeg aner ikke, hvem jeg
ellers skal henvende mig til:
Jeg er den glade ejer af en pæn og meget velkørende Opel Rekord model E
stationcar, årgang '79, som skal til omsyn om 14 dage, hvilket ser lidt
håbløst ud, da det har vist sig umuligt at skaffe følgende dele, der skal
skiftes for godkelndelse:

venstre bagsvingarm
venstresamt højre sidepaneler
begge hjulcylindre bag
håndbremsekabel

Har i NOGEN anelse om, hvor jeg kan få fat på disse del? Jeg vil meget gerne
kunne beholde bilen!
På forhånd tak for hjælpen.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-09-06 08:08

Lumholdt & Riber wrote:
> [...]
> begge hjulcylindre bag
> håndbremsekabel
>
> Har i NOGEN anelse om, hvor jeg kan få fat på disse del? Jeg vil

Har du prøvet ham her:
http://www.nap.dk/shop/
Jeg kender ham ikke, men det ser da ud til han har noget til din bil.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-09-06 08:13

Lumholdt & Riber skrev:

> venstre bagsvingarm
> venstresamt højre sidepaneler
> begge hjulcylindre bag
> håndbremsekabel

Da jeg kørte Opel - dog en -87'er - plejede jeg at købe stumper hér:

http://www.refako.dk/

Venstre bagsvingarm kan det dog måske komme til at knibe med - dér skal du
nok ha fat i en hugger - jeg ville ringe til Vojens Autoophug - de kan osse
kigge på en central base.

Ellers vent til "Uffe Ravn" hér fra gruppen kommer på banen - han *tænker*
Opel (og har måske noget liggende) eller evt. "Jan Stevns") - men de snuer
nok endnu
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-09-06 18:21

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> skrev :

>Ellers vent til "Uffe Ravn" hér fra gruppen kommer på banen - han *tænker*
>Opel (og har måske noget liggende) eller evt. "Jan Stevns") - men de snuer
>nok endnu

Eller også ligger man under en bil, og skifter lydpotte ;)

Brormandens gamle Sierra havde smidt hele potten ude på bugten, og tro
det eller ej - Tsvansen havde sgu' en på lager, der tilmed passede som
pind i Grete, så lørdagsudflugten til Biltema/Næstved blev aflyst

Og hvad sker der så på hjemvejen ???

Seføli ryger potten på min Scorpio ;(

Og Biltema har lukket nu .........

--
Jan_stevns

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-09-06 23:01

jan@stevns.net skrev:

> Eller også ligger man under en bil, og skifter lydpotte ;)

Hæ hæ

> Brormandens gamle Sierra havde smidt hele potten ude på bugten, og tro
> det eller ej - Tsvansen havde sgu' en på lager, der tilmed passede som
> pind i Grete, så lørdagsudflugten til Biltema/Næstved blev aflyst

Troede sq ikke du var gode venner med svansen!?

> Og hvad sker der så på hjemvejen ???
>
> Seføli ryger potten på min Scorpio ;(
>
> Og Biltema har lukket nu .........

Dén murer du vel bare op med et svejs'værk!?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-09-06 12:04

>Hæ hæ

Grin du bare ;)

Som brormanden har det med ryggen, må man jo hjælpe ham bedst man kan,
selv om min egen laver ballade, så det gør noget.

(Hva'fa'en - han er jo ikke bleg for at deltage i løjerne)

>Troede sq ikke du var gode venner med svansen!?

Det er jeg heller ikke, og bliver det nok aldrig - men skal man have
bling-bling dimser, er de jo ener på markedet.

Ret skal være ret - denne gang havde de 1: tingene hjemme 2: ting der
passede og ikke mindst 3: undlod ikke at skuffe - thi en af boltene i
sættet var rundhovedet

Men de bolte er jo lagervare, så en anden var nemt fikset

Det er b.t.w uhyggeligt som Jan Vennike's gamle motor (*1) nægter at
dø - den har nu ligget i 3 biler - og går stadig som en drøm.

*1 Den motor der lå i den gamle brune stationcar jeg købte af ham
først klarede den 60.000 i den brune, så 45.000 i knægtens bil, indtil
han glemte noget, og nu ligger den så i brormand Claus' bil og summer

> Og hvad sker der så på hjemvejen ???

>Dén murer du vel bare op med et svejs'værk!?

Nope - enevæggen i midterpotten er væk, røret til bagpotte ligeså - så
der skal ny på - Sådan noget billigt lort, har kun holdt 175.000km

--
Jan_stevns

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-09-06 22:50

jan@stevns.net skrev:

> Som brormanden har det med ryggen, må man jo hjælpe ham bedst man kan,
> selv om min egen laver ballade, så det gør noget.

Klart nok!

(Har selv en sølle ryg)

> Det er jeg heller ikke, og bliver det nok aldrig - men skal man have
> bling-bling dimser, er de jo ener på markedet.

Ja, dét må du nok sige

> enevæggen i midterpotten er væk, røret til bagpotte ligeså - så
> der skal ny på - Sådan noget billigt lort, har kun holdt 175.000km

LOL
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Uffe Ravn

Dato : 23-09-06 20:56

Hans Paulin (6310) wrote:

> [...]

Sidst fik jeg den originalt hos Opel Kierulf i Slagelse. Bjarne var vist kun
4 dage om at skaffe den.
Den er dog ikke billig
Meb jeg KAN overtales til at kigge efter om jeg har en liggende der er noget
værd, desværre ligger den nederst i bunken.
Og den jeg købte for 2 år siden får du ikke!

Pas jeg står selv og skal finde et venstre sidepanel

Bilema har dem ufatteligt billigt, men haster det har jeg 2 nye liggende.

Bilema har det til under 200kr., men haster det har jeg et nyt (og smurt)
liggende.

> Ellers vent til "Uffe Ravn" hér fra gruppen kommer på banen - han
> *tænker* Opel (og har måske noget liggende) eller evt. "Jan Stevns")
> - men de snuer nok endnu

Næh jeg var på vej over Fyn.
--
Mvh. Uffe Ravn
I Opel Omega stationcar 1987

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-09-06 23:02

Uffe Ravn skrev:

snip

> Næh jeg var på vej over Fyn.

Man kan osse gøre skarn uret!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 24-09-06 16:25

Tak for dit svar i NG. Hvis du har en venstre bagsvingarm, er jeg
interesseret -det er pt. ikke lykkedes mig at finde en nogen steder, og den
står i synsrapporten anmærket med "reduceret godstykkelse" så den skal jo
skiftes.
Hjulcylindrene fås ganske rigtigt hos Biltema, men håndbremsekablet har de
ikke, så det kunne da også være interessant
venlig hilsen
Henrik L Sørensen
2630 Tåstrup.

Fra : Basil

Dato : 23-09-06 09:30

Den 23-09-2006, skrev Lumholdt & Riber:
> [...]
> håndbremsekabel
>
> Har i NOGEN anelse om, hvor jeg kan få fat på disse del? Jeg vil meget gerne

Hvis alt håb er ude, så plejer der tit at henvises til Ebay i Tyskland,
altså www.ebay.de
Du kan nok ikke holde tiden, men kan måske skaffe delen.
Kai

Fra : jan@stevns.net

Dato : 23-09-06 18:19

"Lumholdt & Riber" <henriklumholdt@hotmail.com> skrev :

>venstre bagsvingarm

Auch..........

Det er den der ryger hver gang - og kun heldige huggere har den
hjemme.

(Jeg havde en bil, jeg kunne nappe den fra)

>venstresamt højre sidepaneler

Dem lapper man da bare sammen ;)

>begge hjulcylindre bag
>håndbremsekabel

Hjulcylindrene og bakkerne er da til at finde de fleste steder, også
hos Opel

--
Jan_stevns

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 23-09-06 19:23

Efter at have søgt på de links, jeg fik her i NG (tak for det!) ser det
umiddelbart også ud til, at det er bagsvingeren, der bliver det største
problem
Jeg leder videre, og håber på, at delene samt min mekaniker er til at
betale, så jeg kan køre videre.
venlig hilsen
Henrik L. Sørensen
2630 Tåstrup