Kontokort til tankstationer - kan det beta~
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-09-06 22:35

Statoil, Q8 og Shell har alle samme regel på deres kontokort: ca. 5kr i
gebyr for opkrævning via PBS, 11kr for en faktura med et girokort.

Metax, HydroTexaco og OK har ikke dette gebyr på.

Når stationerne med gebyr som oftest er dyrere end dem uden gebyr ser
det ikke ud til det kan betale sig at bruge kontokort der. Eller kan
det ?

Statoil reklamerer lige nu med 21 øres rabat på diesel hvis man har
kontokort. Det betyder at de to Statoil og Metax her hvor jeg bor vil
få ca. samme priser - bortset fra faktureringsgebyret...

Jeg har lidt svært ved at se hvordan det kan undgåes at brændstoffet
bliver dyrere end ellers ved at bruge deres kontokort...

Fra : claus b. p.

Dato : 22-09-06 22:57

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message
> [...]
>
> Når stationerne med gebyr som oftest er dyrere end dem uden gebyr ser det
> ikke ud til det kan betale sig at bruge kontokort der. Eller kan det ?

Mange der bruger de store selskabers kort er med i en firmaordning, hvor
rabatterne er større. Det varierer hvor meget man kan forhandle sig frem
til.
IMO hvis man tanker på de billige automattankstationer, og betaler med
dankort, får man det ikke billigere som privatperson. Samtidig kan man jo
holde øje med hvornår der er priskrig, og spare lidt ekstra. Med rabatten på
et benzinkort er samtidig (ofte/altid?) en bestemmelse om at man ikke får
yderligere rabat før prisen på standeren er lavere end rabatprisen. Så, -
fed fidus - nej!

/Claus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-09-06 23:11

claus b. p. was thinking very hard :
> IMO hvis man tanker på de billige automattankstationer, og betaler med
> dankort, får man det ikke billigere som privatperson. Samtidig kan man jo
> holde øje med hvornår der er priskrig, og spare lidt ekstra.

Det er også det jeg plejer - men på det seneste har både Shell,
HydroTexaco og Statoil i Vejle været markant billigere end Metax og OK
i Esbjerg (hvor jeg plejer at tanke). I dag fik jeg diesel til 7.49 på
HydroTexaco i Vejle hvor den i Esbjerg (en time senere) kostede 8.20 på
Metax.

> [...]
> yderligere rabat før prisen på standeren er lavere end rabatprisen. Så, - fed

Ja det er længe siden jeg har fået rabat hos Metax der svjh giver 15
eller 25 øres rabat - men det er jo også i forhold til listeprisen...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-09-06 07:09

> [...]
> i Esbjerg (hvor jeg plejer at tanke). I dag fik jeg diesel til 7.49 på
> HydroTexaco i Vejle hvor den i Esbjerg (en time senere) kostede 8.20

Tilfældigheder. Priserne har også (omend kortvarigt) været et stykke under
8 kr. i Esbjerg.

mvh/lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-06 07:16

Henrik Stidsen skriver:

> [...]
> i Esbjerg (hvor jeg plejer at tanke). I dag fik jeg diesel til 7.49 på
> HydroTexaco i Vejle hvor den i Esbjerg (en time senere) kostede 8.20 på

Tilfældigheder.

Horsens er oftest meget billig med brændstof, her er Metax billigere end
"dem med butik".

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-09-06 21:05

Klaus D. Mikkelsen formulated on lørdag :

> Tilfældigheder.

Sandsynligvis ja, men det har været rigtig billigt i Vejle på det
sidste og i Esbjerg har prisen ligget højt (i forhold til) når jeg har
været her.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 30-09-06 16:37

Henrik Stidsen wrote:

> Ja det er længe siden jeg har fået rabat hos Metax der svjh giver 15
> eller 25 øres rabat - men det er jo også i forhold til listeprisen...

Det er vist flere år siden de bemandede stationer accepterede *så* store
afstande.

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-09-06 22:59

On Fri, 22 Sep 2006 23:35:10 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg har lidt svært ved at se hvordan det kan undgåes at brændstoffet
>bliver dyrere end ellers ved at bruge deres kontokort...

Jeg bruger primært mine kontokort for at slippe for at stå i kø efter
en halv snes der skal købe franske hotdogs og Olsens Bundpropper, men
ikke helt har taget stilling til hvad det øjeblikkelige behov er, når
de kommer først i køen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-09-06 23:05

Folmer Rasmussen laid this down on his screen :
> [...]
> en halv snes der skal købe franske hotdogs og Olsens Bundpropper, men
> ikke helt har taget stilling til hvad det øjeblikkelige behov er, når

Det slipper man jo for når man primært tanker på automat-stationer hvor
man betaler med (konto) kort direkte ved standeren :)

Så ud over den rabat man ikke får syns jeg den største fordel ved
kontokort er at dieselen så kan betales via PBS en gang om måneden.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-06 07:18

Henrik Stidsen skriver:

> Jeg har lidt svært ved at se hvordan det kan undgåes at brændstoffet
> bliver dyrere end ellers ved at bruge deres kontokort...

Jeg kan gennem mit arbbejde få et kontorkort til Q8 der giver 125 øres
rabat på listeprisen. Så bliver det pludseligt noget værd....

Dog er der ingen Q8 i Hammel, så jeg fortsætter med Metax.