Deling af båndbredde?
Fra : Kenneth Mortensen

Dato : 24-06-01 12:40

Hej NG!
Jeg skal lige høre om der er nogen der kender noget til deling af båndbredde
i Windows? Problemet ligger i at en af computerne på netværket tit tager
store filer hjem, hvilekt går ud over de andre, så der stort set ikke er
noget tilbage til dem. Findes der et program hvor man kan sætte hvor meget
båndbredde de forskellige brugere skal have?

Mvh Kenneth

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-06-01 13:52

"Kenneth Mortensen" <k-mortensen@mail.tele.dk> writes:

> [...]
> noget tilbage til dem. Findes der et program hvor man kan sætte hvor meget
> båndbredde de forskellige brugere skal have?

Prøv at læse lidt på:
<http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=inetshape>

Alternativt kan du på den computer der downloader store filer bruge en
downloadmanager, som kan begrænse hvor meget båndbredde den må bruge.

--
Jacob
Give me a minute, and I'll come up with a better excuse ...

Olicom Crossfire 8400 switch til salg, send et bud ...

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-06-01 22:53

> [...]
> noget tilbage til dem. Findes der et program hvor man kan sætte hvor meget
> båndbredde de forskellige brugere skal have?

Jeg mener der er noget QoS i Microsoft ISA Server. Tjek evt.
http://www.microsoft.com/isaserver/

/jesper/

Fra : Kenneth Mortensen

Dato : 25-06-01 10:46

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> wrote in message
> båndbredde
>
> Jeg mener der er noget QoS i Microsoft ISA Server. Tjek evt.
> http://www.microsoft.com/isaserver/
>
> /jesper/

Tak for hjælpen. Det vil jeg lige prøve at kigge på. Det er lidt bedre end
at gå over til Linux, selvom det er fristende.

Mvh Kenneth