Bil der kommer til at står ude altid -
Fra : Bruno

Dato : 20-09-06 18:34

Jeg overvejer hvilken farve min kommende dyt skal ha og med i
overvejelserne, er hvordan den mon vil se ud om nogle år.

Der er vist noget med at metallak holder bedst til sol, men er det
rigtigt? Og er en søvlfarvet fx. bedre end en rød eller måske en mørk grøn?

Mvh

Bruno

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-09-06 19:02

Bruno skriver:

> Der er vist noget med at metallak holder bedst til sol, men er det
> rigtigt? Og er en søvlfarvet fx. bedre end en rød eller måske en mørk grøn?

Nej. En sølvfarvet er sværest at se skidt og ridset lak på (det er en
"nem" farve).

Moderne lakker holder efter min erfaring lige godt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-06 19:05

> Bruno skriver:

> Nej. En sølvfarvet er sværest at se skidt og ridset lak på (det er en
> "nem" farve).

Men den er knagme svært at ramme 100,000% i farven på, hvis noget skal
omlakeres (det skal Ford jo ind imellem)

--
Tom

Fra : spamsen

Dato : 20-09-06 19:23

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in
message news:451182e4$0$84014$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den>
> skrev i en meddelelse

> Men den er knagme svært at ramme 100,000% i farven på,
> hvis noget skal omlakeres (det skal Ford jo ind imellem)
det handler mere om "ham/hende" der udfører påføringen.. du kan få en "sølv"
til at ligne mørk hammerlak eller det pureste "nypudsede sølvtøj"
fra selvsamme pistol med samme indhold :) (lufttryk - afstand - hastighed)

vh.
Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-06 20:58

> Men den er knagme svært at ramme 100,000% i farven på, hvis noget skal
> omlakeres (det skal Ford jo ind imellem)

Så var det jo heldig, jeg 'valgte' en rød een..

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-06 21:07

> Bruno skriver:

> Nej. En sølvfarvet er sværest at se skidt og ridset lak på (det er en
> "nem" farve).
>
> Moderne lakker holder efter min erfaring lige godt.

Så kommer det an på hvornår en lak er moderne.
Jeg har set både Sierra'er, Opel Meriva'er samt
Audi 80 i falmet rød...Et par Partnere har jeg også set.
Så uanset hvad producenterne siger idag,
så synes jeg jeg har set for mange nyere
biler med tendens til falmet og grim lakering,
så jeg vil til hver en tid foretrække en metallicfarvet.

Fra : kazz

Dato : 20-09-06 19:17

Om man vil det eller ej, så er en hvid bil noget af det nemmeste at holde.
a. Den falmer ikke i lakken
b. Støv og skidt ses ikke så nemt på den
c. Ridser og småbuler ses ikke så nemt
d. Farven er rimelig nem at ramme ved evt. omlakering

Sagde manden som lige har skiftet sine elskede hvide bil ud med en mørkeblå
metallic, som ser møgbeskidt ud igen 5 minutter efter den er kørt ud af
vaskehallen snøft snøft.

Kazz

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-09-06 20:57

"kazz" <kazz@adslhome.dk> skrev :

>a. Den falmer ikke i lakken

forkert

>b. Støv og skidt ses ikke så nemt på den

forkert

>c. Ridser og småbuler ses ikke så nemt

forkert

>d. Farven er rimelig nem at ramme ved evt. omlakering

og søreme forkert....

Det er vist en om'er

4 fejl i et og samme indlæg ;)

--
Jan_stevns

Fra : kazz

Dato : 21-09-06 13:45

>a. Den falmer ikke i lakken

forkert

> [...]

>c. Ridser og småbuler ses ikke så nemt

forkert

>d. Farven er rimelig nem at ramme ved evt. omlakering

Sagde manden så som åbenbart ingen erfaring har med hvide biler *SS*

Kazz

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-09-06 22:20

"kazz" <kazz@adslhome.dk> skrev :

>Sagde manden så som åbenbart ingen erfaring har med hvide biler *SS*

lidet kan du ane

http://www.froerup.dk/jan/bilerne/bilerne.htm

Og foruden dem du ser der - en Nissan Sunny, og en Hiace ...

Så det.....................
--
Jan_stevns

Fra : Kåre

Dato : 20-09-06 20:16

> [...]
>
> Der er vist noget med at metallak holder bedst til sol, men er det
> rigtigt? Og er en søvlfarvet fx. bedre end en rød eller måske en mørk

Metal lak er bestemt at foretrække.
Sølv er nemt.
Meget lys blå metal har jeg selv haft et par stykker af, men det er vist
ikke så moderne mere Men man kunne squ ikke se skidtet på dem...

Rød er forbudt.
Mørk blå er skidt.

Kåre