Vinterdæk: 215/45-17
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 18-09-06 15:46

Hej

Jeg er ved at søge efter vinterdæk i ovennævnte dimension i en god kvalitet.

Umiddelbart ser udbuddet lidt småt ud. Det skal helst være til
hastighedsindeks V (240), men H kan også gå an (210).

Jeg kan se, at jeg kan få et Goodyear GW3:
<http://eu.goodyear.com/dk_dk/tires/repository/EagleUltraGripGW-2_3/index.jsp>

Et Dunlop Winter Sport M3
<http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Dunlop&tireModel=Winter+Sport+M3>

Et Pirelli W 240 Snowsport:
<http://www.se.pirelli.com/sv_SE/tyres/catalog/tyre_category.jhtml?catid=SESWSI&productid=3655>

Alternativt i hastighed H findes Micheling Alpin 2.

Er der nogen der har erfaring med disse eller andre dæk i tilsvarende
dimension?

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 18-09-06 16:19

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan se, at jeg kan få et Goodyear GW3:
> <http://eu.goodyear.com/dk_dk/tires/repository/EagleUltraGripGW-2_3/index.jsp>

Dem kørte jeg på sidste år, bare i 225 bredde. - No probs. super grip. Lang
holdbarhed.

--
-M
'06 BMW 325Ci E92

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 20-09-06 05:45

Hej

Morten Lorenzen wrote:
> Dem kørte jeg på sidste år, bare i 225 bredde. - No probs. super grip. Lang
> holdbarhed.

Det bliver dem og så i 225. Så bliver det spændende om det betyder noget
for fremkommeligheden idet jeg ikke har prøvet større end 185'ere før,
men det tror jeg ikke.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-09-06 07:45

> [...]

> for fremkommeligheden idet jeg ikke har prøvet større end 185'ere før, men

Jeg brugte dem fra oktober 05 til marts 06 (Små 40.000 km), de er stadig
friske med masser af mønster. Jeg brugte dem også et stykke oppe i
Sverige(Örnsköldsvik-Skellefteå reginonen) uden problemer med grip, men må
nok erkende at pigdæk ER bedre deroppe.

-M
'06 BMW 325Ci E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 20-09-06 09:15

Hej

Morten Lorenzen wrote:
> [...]
> friske med masser af mønster. Jeg brugte dem også et stykke oppe i
> Sverige(Örnsköldsvik-Skellefteå reginonen) uden problemer med grip, men må

Det lyder godt . Jeg har ca 100 meter vej ud til de store veje som
ryddes først, så jeg tror jeg klarer mig (eller rettere konen) til den
typiske danske vinter.

Fra : Bo Velschow

Dato : 18-09-06 18:54

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg er ved at søge efter vinterdæk i ovennævnte dimension i en god
> kvalitet.

Hej Karsten

_Skal_ det være i den dimension?? (ja, jeg ved godt, at din 6'er kører på
Potenza'er i den størrelse )
Jeg fik Ultragrip 7 i 205/55R16 som vinterdæk med i handlen til min, og det
tror jeg er et udmærket valg/alternativ. Alt andet lige aftager vejgrebet i
glat føre med både bredde og (lav)profil, så derfor synes jeg selv,
ovennævnte profil er et godt kompromis

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 18-09-06 19:32

Hej

Bo Velschow wrote:
> _Skal_ det være i den dimension?? (ja, jeg ved godt, at din 6'er kører på
> Potenza'er i den størrelse )

Jeps. De skal nemlig sidde på de originale fælge. Næste forår købes der
så nogle nye sommerfælge.

Alternativt kan 225'ere vist nok også bruges.

> [...]
> tror jeg er et udmærket valg/alternativ. Alt andet lige aftager vejgrebet i
> glat føre med både bredde og (lav)profil, så derfor synes jeg selv,

Ultragrip 7 fås ikke i den størrelse, men det ser ud til at der kommer
et Ultragrip Performance i rette størrelse.

Fra : claus b. p.

Dato : 19-09-06 13:47

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message
> Hej

> Jeps. De skal nemlig sidde på de originale fælge. Næste forår købes der så
> nogle nye sommerfælge.

Det bliver da nok en dyr fornøjelse! Var det ikke smartere (ihvertfald
sikrere) at købe et sæt stålfælge i en mindre heftig dimension? Jeg er
overbevist om at du kan et helt sæt dæk og fælge til færre penge.

/Claus

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 19-09-06 14:11

Hej

claus b. p. wrote:
> Det bliver da nok en dyr fornøjelse! Var det ikke smartere (ihvertfald
> sikrere) at købe et sæt stålfælge i en mindre heftig dimension? Jeg er
> overbevist om at du kan et helt sæt dæk og fælge til færre penge.

I sidste ende ja, men jeg ringede faktisk rundt til diverse i dag og
forskellen her og nu er ikke så stor. Jeg skal op i 225/45-17H da de er
billigere end 215'ere eller V. Hvis jeg holder mig til dem kan jeg få
mærkevaredæk (Conti eller Goodyear) til ca 5800-5900,- monteret på de
eksisterende fælge. Alternativt kan jeg få et sæt 15" stålfælge med et
eller andet som Mazda anbefaler (vist nok Michelin) til 5500,-. Dem skal
jeg så have hjulkapsler oveni.

Jeg tror det ender med nogle Goodyear GW3 eller UG Performance (når de
kommer) i 225/45-17. Så passer det sikkert sammen med et service til
foråret at jeg skal kigge på nogle nye 17" sommerfælge. Der har jeg
tænkt mig at genbruge mine sommerdæk. Så i sidste ende kommer det her
til at koste mig det et ekstra sæt alu'er koster, men så slipper jeg for
at køre på forskellige dimensioner og også for at have en grim bil i
vinterhalvåret.

Fra : Bo Velschow

Dato : 19-09-06 21:11

> [...]
> koste mig det et ekstra sæt alu'er koster, men så slipper jeg for at køre
> på forskellige dimensioner og også for at have en grim bil i

Hehe... well, jeg har da allerede oplevet "glæden" ved at skulle rengøre 4
stk. 10-egede alu'er ved almindelig "sommerkørsel" - så jeg tør da slet ikke
tænke på, hvordan de ville komme til at se ud efter en almindelig dansk
vinter!! )

Indrømmet, 6'eren ser _helt_ OK ud med 17" alu'erne - meen jeg vælger altså
alligevel et par kedelige 16" stålfælge (_uden_ hjulkapsler!) til
vinterhalvåret; det synes jeg, passer lidt bedre til vores saltbefængte
vinterveje..

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 20-09-06 05:43

Hej

Bo Velschow wrote:
> [...]
> tænke på, hvordan de ville komme til at se ud efter en almindelig dansk

Det er ikke noget problem. Jeg har købt en roterende fælgbørste til min
højtryksrenser. Så har jeg noget fælgrens som fulgte med børsten som jeg
bruger. Det tager ca 10 minutter og så er fælgene rene og blanke.