Udmåling af motor
Fra : Neser

Dato : 18-09-06 14:02

Hej NG..

Mangler noget info om hvordan man udmåler en motor.
Det jeg tænker på, er hvordan måleureosv. placeres i eks. cylindre osv. -
altså hvad der skal/bør måles og hvordan det skal gøres. Hvis der da er
specielle måder hvorpå det SKAL måles.

Jeg tænker ikke på kompressions, utæthedsrøver osv. motoren ligger nemlig
allerede adskilt.

På forhånd tak.

P. Bruun
Neser@neser.dk

Fra : tom

Dato : 18-09-06 17:38

> [...]
> Det jeg tænker på, er hvordan måleureosv. placeres i eks. cylindre osv. -
> altså hvad der skal/bør måles og hvordan det skal gøres. Hvis der da er

Du skal have nogle specs på hvor mange mm der skal være i cylinderrørene.
Så finder du (køber for mange penge) en indvendig mikrometer skrue i et mål
der passer deri. Det er en slags trearmet dims der kan måle cylindre.
Nu kan du måle cylindermm Ditto kan du gøre for ventilforinger . . . .Og
meget mere

Det er alt sammen beskrevet i Haynes bøgerne, og der findes en generel en
for forskellige områder, ex karburator, dieselmotoren, generel værksted etc
etc. Kig på bibleren...

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 18-09-06 23:04

tom skrev:

> [...]
> Så finder du (køber for mange penge) en indvendig mikrometer skrue i et mål
> der passer deri. Det er en slags trearmet dims der kan måle cylindre.

En billigere løsning kunne være et T-spærmål og en mikrometerskrue.
Begge kan man købe i skoleudgaver til rimelige priser i vore dage.

Ditto kan du gøre for ventilforinger

Hva' dælen er det?.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : tom

Dato : 19-09-06 16:58

> En billigere løsning kunne være et T-spærmål og en mikrometerskrue. Begge
> kan man købe i skoleudgaver til rimelige priser i vore dage.

det hører jeg gerne mere om, for jeg har ikke kunnet finde et sted hvor
sådanne kunne købes for menneskepenge

Fra : Petersen_Michael

Dato : 19-09-06 18:38

In news:45101395$0$146$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
tom <skodskod@yahoo.com> Typed:

> det hører jeg gerne mere om, for jeg har ikke kunnet finde et sted
> hvor sådanne kunne købes for menneskepenge

Send mig en mail, vi må ikke handle her..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-09-06 22:47

tom skrev:

> det hører jeg gerne mere om, for jeg har ikke kunnet finde et sted hvor
> sådanne kunne købes for menneskepenge

Der er gerne nogen der sælger den slags på stumpemarkeder. Men jeg har
set dem hos WWW.KJ.DK. Det vil sige der kan du se deres nærmeste butik.
Med den kvalitet kan man med lidt øvelse få fine målinger på 1/100 del.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Basil

Dato : 19-09-06 17:04

Følgende er skrevet af Neser:
> [...]
> specielle måder hvorpå det SKAL måles.
>
> Jeg tænker ikke på kompressions, utæthedsrøver osv. motoren ligger nemlig

Bor du i nærheden af Kbh., så kan jeg sikkert hjælpe dig med
målingerne.
Kai