/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Håndfri mobilvrøvl
Fra : Ukendt


Dato : 17-09-06 19:50

ARRRRGH, så er færdselssikkerhedskommisionen kommet til den videnskabelige
konklusion at man skal have klip i kortet fordi man åbenbart er
ukoncentreret hvis man holder mobilen i hånden....og at må IKKE er
uopmærksom hvis snakken foregår når begge hænder er på rattet.

http://politiken.dk/indland/article174514.ece

Men som artiklen beskriver så er det jo selve snakken der er probllemet og
ikke hvor man har sin ene hånd....

Citat "Og ifølge Berlingske Tidendes oplysninger skyldes flere af de
undersøgte ulykker, at enten chaufføren eller cyklisten har været
uopmærksomme på grund af mobiltelefoni"

Hold da k********ft hvor det er seriøst politik det her.

Mr. Duracell klapper sikker i sine små hænder nu

--
Tom



 
 
Mikkel Lund (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 17-09-06 20:57

Tom skrev:
**En sur mand råber****
>
> --
> Tom
>

Kom du af med noget. Det er da logik for burhøns at man skal snakke i
telefon mens man køre. Man mangler en hånd på styrehjulet eller til at
skifte gear. Man bruger betydelig mere mental kraft på at snakken
mobiltelefon, end med en medpassager. Det er ofte anden form for samtale
man føre, når man snakker telefon, der er ofte et problem der skal løses
osv. altså en krævende samtale.
Jeg mener helt bestemt at telefon snak midlertidigt skader evnen til at
styre kørertøj. Jeg bygger det på observationer i trafikken og egne
oplevelser.

Hilsen Mikkel

Mogens... (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 17-09-06 21:31

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:450da883$0$75031$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg mener helt bestemt at telefon snak midlertidigt skader evnen til at
> styre kørertøj. Jeg bygger det på observationer i trafikken...

Jep - jeg oplever det dagligt, idet man i Sverige må tale i hånd-
holdt mobil under kørslen. Folk KAN IKKE klare det - ses
talrige gange.

Men det er alt for plat, at det skal koste et klip i kortet.
Alle forseelser store som små koster efterhånden et klip :-/



Martin Bak (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 17-09-06 21:37


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:igiPg.16942$E02.6643@newsb.telia.net...
> "Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse
> news:450da883$0$75031$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Jeg mener helt bestemt at telefon snak midlertidigt skader evnen til at
>> styre kørertøj. Jeg bygger det på observationer i trafikken...
>
> Jep - jeg oplever det dagligt, idet man i Sverige må tale i hånd-
> holdt mobil under kørslen. Folk KAN IKKE klare det - ses
> talrige gange.
>
> Men det er alt for plat, at det skal koste et klip i kortet.
> Alle forseelser store som små koster efterhånden et klip :-/
>
Øh.. og hvad så? Netop det med mobilen er da nemt at undgå. Det er ikke
noget man sådan lige "glemmer" -som man kan glemme selen eller lyset eller
at blinke etc. Hvis man vil afskaffe håndholdt mobilsnak hos bilister, så er
det da en fornuftig beslutning at klippe i kortet for det.

Martin



Mogens... (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 17-09-06 21:44

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:eekbkp$2d3l$1@newsbin.cybercity.dk...

> Øh.. og hvad så? Netop det med mobilen er da nemt at undgå. Det er ikke
> noget man sådan lige "glemmer" -som man kan glemme selen eller lyset eller
> at blinke etc. Hvis man vil afskaffe håndholdt mobilsnak hos bilister, så
> er det da en fornuftig beslutning at klippe i kortet for det.

Hvis dét ér holdningen (?), skal alle forseelser jo blot medføre et klip.
Uenig idet "mængden" gør at fokus forsvinder - altså ingen differensi-
ering, hvilekt jég mener vil være forkert...



Martin Bak (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 17-09-06 21:48


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:ZriPg.16944$E02.6685@newsb.telia.net...
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
> news:eekbkp$2d3l$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>> Øh.. og hvad så? Netop det med mobilen er da nemt at undgå. Det er ikke
>> noget man sådan lige "glemmer" -som man kan glemme selen eller lyset
>> eller at blinke etc. Hvis man vil afskaffe håndholdt mobilsnak hos
>> bilister, så er det da en fornuftig beslutning at klippe i kortet for
>> det.
>
> Hvis dét ér holdningen (?), skal alle forseelser jo blot medføre et klip.
> Uenig idet "mængden" gør at fokus forsvinder - altså ingen differensi-
> ering, hvilekt jég mener vil være forkert...
>
>
Så læser du ikke hvad jeg skriver. Hvis man anser mobilsnak for at udgøre så
stor en færdselssikkerhedsmæssig risiko, at man pinedød vil af med det, SÅ
er det fornuftigt at klippe i kortet for det. For det er jo ikke en
forseelse som man "kommer til". Det er helt bevidst hvis man gør det, og man
vil være helt bevidst om at det er i strid med lovgivningen.

Martin



Mogens... (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 17-09-06 21:53

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:eekc9e$2dhq$1@newsbin.cybercity.dk...

> Så læser du ikke hvad jeg skriver. Hvis man anser mobilsnak for at udgøre
> så stor en færdselssikkerhedsmæssig risiko, at man pinedød vil af med det,
> SÅ er det fornuftigt at klippe i kortet for det. For det er jo ikke en
> forseelse som man "kommer til". Det er helt bevidst hvis man gør det, og
> man vil være helt bevidst om at det er i strid med lovgivningen.

Ja, man så jo politichefen udføre tricket.

Det er sikkert okay, men jeg synes blot, at kortklipperiet har grebet
om sig. At man får et klip, fordi forhjulene passerer den hvide streg
i en lysregulering er dybt go'nat, IMO...



Henrik Stidsen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 17-09-06 22:05

Mogens... brought next idea :
> At man får et klip, fordi forhjulene passerer den hvide streg
> i en lysregulering er dybt go'nat, IMO...

Er det noget du bare siger eller har du eksempler på det ?

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Mogens... (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 17-09-06 22:16

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.8d687d69a25b869f.34878@news.hs235.dk...

> Er det noget du bare siger eller har du eksempler på det ?

Næh, den er skam go' nok. Har du den rette alder og den
rette bil, elsker politiet at forfølge folk samt uddele den slags.
Det er totalt plat IMO



C. Caspersen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 17-09-06 22:19

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:rWiPg.16950$E02.6647@newsb.telia.net...

> Næh, den er skam go' nok. Har du den rette alder og den
> rette bil, elsker politiet at forfølge folk samt uddele den slags.
> Det er totalt plat IMO

Jojow, hvis hjulene passerer den hvide streg i et lyskryds der er rødt, så
er det vel fair nok med et klip.

Du må komme med noget mere konkret ?

/Caspersen



Mogens... (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 17-09-06 22:29

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
news:450dbbab$0$75029$14726298@news.sunsite.dk...

> Jojow, hvis hjulene passerer den hvide streg i et lyskryds der er rødt, så
> er det vel fair nok med et klip. Du må komme med noget mere konkret ?

Vedkommende vælger at standse, da lyskrydset skifter sent ift.
fremdriften - andre ville være kørt over. Da føreren er ret ung
og kører en BMW, stopper en Skoda Fabia ham. Det er en ny-
uddannet betjent, der dels ikke er på arbejde og dels svimer
vedkommende til. Een af de situationer, hvor der skulle være op-
taget lidt på mobilen.

Nuvel - "betjenten" fører sig frem og noterer sig den "vanvittige"
kørsel samt udskriver bøden - jublende over at det koster et
klip. Han lægger ikke skjul på, at han ikke er på arbejde, lige-
som den nedladende adfærd er i højsædet.

En erfaren betjent havde tacklet det på en HELT anden kvalifi-
ceret måde - med sandsynligvis et bedre mentlt resultat. En sag
kan løses effekttivt på flere måde - denne var til rotterne, IMO...



C. Caspersen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 17-09-06 22:49

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:g6jPg.16955$E02.6704@newsb.telia.net...

> En erfaren betjent havde tacklet det på en HELT anden kvalifi-
> ceret måde - med sandsynligvis et bedre mentlt resultat. En sag
> kan løses effekttivt på flere måde - denne var til rotterne, IMO...

Betjentens opførsel kan jeg af gode grunde ikke vurdere, men mht selve sagen
lyder det nok som om, at det kunne betale sig at bruge lidt afspadsering på
at møde op i retten. Det kommer selvfølgelig an på, hvor mange meter kareten
holdt forbi spærrelinjen.

/Caspersen



Kim Kristensen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 17-09-06 22:01


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:igiPg.16942$E02.6643@newsb.telia.net...
> "Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse
> news:450da883$0$75031$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Jeg mener helt bestemt at telefon snak midlertidigt skader evnen til at
> > styre kørertøj. Jeg bygger det på observationer i trafikken...
>
> Jep - jeg oplever det dagligt, idet man i Sverige må tale i hånd-
> holdt mobil under kørslen. Folk KAN IKKE klare det - ses
> talrige gange.
>

Helt enig, jeg har også set at en yderst mistænkelig adfærd ofte skyldes at
folk ikke kan betjene bilen på betryggende vis med knoglen i hånden.

> Men det er alt for plat, at det skal koste et klip i kortet.
> Alle forseelser store som små koster efterhånden et klip :-/
>
>
Tja bum bum, respekten for forbudet om at bruge håndholdt kan tilsyneladende
ligge på et meget lille sted. Jeg ser hver dag på selv meget korte ture ofte
folk der sidder med mobilen, og det er ikke til at forstå (for mig i hvert
fald) når en bøde koster mere end en ørechokoladebolle.

Med venlig hilsen Kim



Leonard (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 17-09-06 21:16

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Mr. Duracell klapper sikker i sine små hænder nu

Du ser spøgelser, det er Karsten Nonbo, der er fjolset her.

--
Leonard

C. Caspersen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 17-09-06 22:06

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:450d98e7$0$84030$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Mr. Duracell klapper sikker i sine små hænder nu

Ja, lad os få endnu en "Duracell"-tråd hvor vi rigtigt kan sidde og svine
"Duracell" til, fordi han ønsker at forbedre uheldsstatistikken.

Hvorfor mon folk med 1 arm får tilbudt en handicapbil ?

Mit gæt er, at det nok er sikrest at føre bilen med 2 arme. Men det kan også
bare være mig der er galt afmarcheret.

/Caspersen



Ukendt (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-09-06 22:27


"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
news:450db8a9$0$75030$14726298@news.sunsite.dk...
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:450d98e7$0$84030$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Mr. Duracell klapper sikker i sine små hænder nu
>
> Ja, lad os få endnu en "Duracell"-tråd hvor vi rigtigt kan sidde og svine
> "Duracell" til, fordi han ønsker at forbedre uheldsstatistikken.

Nej ikke DERFOR og det VED du så udmærket godt. Desuden er det ikke at SVINE
folk at pointere at man ikke synes de er troværdige når de vil belære andre
om god opførsel i trafikken og selv er blevet taget 2 gange for at køre for
hurtigt.......og så må vi ellers gætte os til alle de gange "man" ikke er
blevet taget.


> Hvorfor mon folk med 1 arm får tilbudt en handicapbil ?
>
> Mit gæt er, at det nok er sikrest at føre bilen med 2 arme. Men det kan
> også bare være mig der er galt afmarcheret.

Jeg arbejdede for 3 år siden med en kollega som fik amputeret sin ene arm
efter en færdselsulykke. Denne mand kører i dag rundt i sin Vectra med servo
og automatgear som ellers ikke har andet ekstra udstyr.
Jeg kan ikke lige se sammenhængen med én arm / mobilsnak / håndfri
installation og den manglende KONCENTRATION som skulle være årsagen til
uheld.
Jeg fornemmede ikke at min tidl. kollega var ukoncentreret fordi han kun har
en arm

--
Tom



C. Caspersen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 17-09-06 22:37

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:450dbdba$0$84020$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nej ikke DERFOR og det VED du så udmærket godt. Desuden er det ikke at
> SVINE

SVINE er måske nok store ord, men det er NEDLADENDE at blive ved med at køre
i det "Duracell"-spor, synes du ikke, TOMTOMBOLA

Her er lige en ekstra i forberedt nødværge

/Caspersen




Ukendt (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-09-06 23:04


"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
news:450dbff0$0$75033$14726298@news.sunsite.dk...
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:450dbdba$0$84020$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Nej ikke DERFOR og det VED du så udmærket godt. Desuden er det ikke at
>> SVINE
>
> SVINE er måske nok store ord, men det er NEDLADENDE at blive ved med at
> køre i det "Duracell"-spor, synes du ikke, TOMTOMBOLA

Lad os se tiden om om ikke ham kommer på banen HVIS det bliver fremsat som
lovforslag

--
Tom



C. Caspersen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 17-09-06 22:38

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:450dbdba$0$84020$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> efter en færdselsulykke. Denne mand kører i dag rundt i sin Vectra med
> servo og automatgear som ellers ikke har andet ekstra udstyr.

Ja, automatgear. Det er vist kun i USA at det er hvermandseje. Kunne din
kollega køre betryggende hvis han havde haft manuelt gear ?

/Caspersen



Thomas Rasmussen (19-09-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 19-09-06 06:57

C. Caspersen wrote:
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:450dbdba$0$84020$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> efter en færdselsulykke. Denne mand kører i dag rundt i sin Vectra med
>> servo og automatgear som ellers ikke har andet ekstra udstyr.
>
> Ja, automatgear. Det er vist kun i USA at det er hvermandseje. Kunne din
> kollega køre betryggende hvis han havde haft manuelt gear ?

Hvad har det med sagen at gøre? Manden har givetvis valgt en bil med
automatgear netop pga. hans handikap, men at den har automatgear gør det
jo ikke til en handikapbil, der er mange andre ting der skal være
opfyldt der. Havde selv en bil med automatgear i 5 år, herlig ting,
desværre var det for dyrt da den skulle skiftes at købe en anden med
automatgear (plus at udvalget var alt for lille).

En stor del af problemerne med mobiltelefoni og kørsel har IKKE noget
med om den er håndholdt eller ej. Det er tabet af koncentration der er
problemet, og det er til stede uanset om det er håndholdt eller håndfri
mobiltelefoni. Netop derfor har man i Sverige ikke forbudt håndholdt
mobiltelefoner, da deres 'rådet for større færdselssikkerhed' har som
mål at få forbudt AL snakken i mobiltelefon under kørsel.

Jeg må indrømme at jeg egentlig støtte dette aspekt. Jeg snakker
sjældent i mobil under kørsel selv på trods af at jeg har en håndfri
dims til det. Jeg kan tydeligt mærke at koncentrationen og
opmærksomheden i trafikken ikke er den samme som uden telefonen. Så det
bliver til små korte beskeder, og er det større problemer, så må det
vente til en rasteplads eller parkeringsplads.

Thomas

C. Caspersen (19-09-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 19-09-06 10:03

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
news:450f86c6$0$75031$14726298@news.sunsite.dk...

>> Ja, automatgear. Det er vist kun i USA at det er hvermandseje. Kunne din
>> kollega køre betryggende hvis han havde haft manuelt gear ?
>
> Hvad har det med sagen at gøre?

....at en mobiltelefonisk mangler en hånd, hvis han både skal styre, skifte
gear og holde telefonen. Det vil han jo ikke, hvis han har automatgear.
Derfor...

/Caspersen



Leonard (19-09-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 19-09-06 10:10

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

>Ja, automatgear. Det er vist kun i USA at det er hvermandseje. Kunne din
>kollega køre betryggende hvis han havde haft manuelt gear ?

Måske, måske ikke. Det er heldigvis ikke op til os at vurdere, men er
noget en bilinspektør/køreprøvesagkyndig med speciale i kørekort til
personer med funktionsnedsættelser afgør.
Og hvis det vurderes at der skal automatgear, servostyring, ratknop,
bremseforstærker eller anden specialindretning til, så skrives dette i
kørekortet og indehaveren må så kun køre i biler med den rigtige
indretning.

Jeg kører i en bil med manuelt gear og håndbetjent bremse og speeder,
så det er meget sjældent jeg har 2 hænder på rattet.

Det er ikke et spørgsmål om hvor mobiltelefonen er placeret, det er et
problem at selve mobilsamtalen tager opmærksomheden fra kørslen. Dette
ses ofte på motorvejen når en typisk flådebil helt uden synlig grund
svinger i hastighed, ikke kan finde ind til højre og når den endelig
kommer derind bliver fanget bag lastbiler. Når jeg passerer sådan en
kan jeg oftest se føreren sidde og snakke og gestikulere ud i luften,
nogengange ses svanehalsen tydeligt, andre gange er installationen
skjult, men det er sjældent at der holdes en telefon til øret.

--
Leonard

C. Caspersen (19-09-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 19-09-06 11:09

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:pecvg2ho4s31obnl5ua947tt6b2e1vhlu4@4ax.com...
> "C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:
>
>>Ja, automatgear. Det er vist kun i USA at det er hvermandseje. Kunne din
>>kollega køre betryggende hvis han havde haft manuelt gear ?
>
> Måske, måske ikke. Det er heldigvis ikke op til os at vurdere, men er
> noget en bilinspektør/køreprøvesagkyndig med speciale i kørekort til
> personer med funktionsnedsættelser afgør.

Nu opgiver jeg sgu´ . Det er da logik for perlehøns, at en mand med kun 1
(een) arm ikke kan føre en bil med manuelt gear på betryggende vis....

Til alle: Prøv nu lige at læse hvad der bliver skrevet. At du f.eks sjældent
har 2 hænder på rattet er overhovedet ikke relevant, da du har MULIGHEDEN
for at bruge begge 2.

/Caspersen



Leonard (19-09-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 19-09-06 11:36

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

>Nu opgiver jeg sgu´ . Det er da logik for perlehøns, at en mand med kun 1
>(een) arm ikke kan føre en bil med manuelt gear på betryggende vis....

Hvorfor ikke?
- hvornår skal der skiftes gear?
- med den rette timing kan gearskift udføres i situationer hvor det
ikke er nødvendigt at holde på rattet, rattet kanholdes stille med et
knæ ...

Kan en person uden arme køre bil?


--
Leonard

C. Caspersen (19-09-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 19-09-06 12:05

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:rshvg29uio90tn74t134j4p2e9qb957nbs@4ax.com...

> - med den rette timing kan gearskift udføres i situationer hvor det
> ikke er nødvendigt at holde på rattet, rattet kanholdes stille med et
> knæ ...

Ja og man kan nøjes med at køre i 1. gear eller på passageren til at skifte
gear. Eller man kan skubbe bilen eller sidde på ladet at et fejeblad. Hvis
man har soltag kan man stå op og lægge en mursten på speederen. Så kan man
binde foden fast til gearstangen og skifte gear på den måde. Så har man også
en cabriolet.

Gad godt se dig holde rattet med dit knæ hvis du kører i et hul eller rammer
en kantsten. Men det kan du selvfølgelig godt, ellers kørte du jo ikke denne
latterlige argumentation.


> Kan en person uden arme køre bil?

Ja da ! Se mine eksempler ovenfor.

Ellers kan man sikkert få en handicapbil indrettet til formålet.

Men når vi snakker almindeligt indrettede biler så kan en person uden arme
iflg. din argumentation bare styre med knæene. Så kan han skifte gear med
munden. De par sekunder han har hovedet væk fra vejen betyder ikke noget.
Han kan jo bare standse bilen mens han skifter gear.

PS. Der findes bilister der er blevet frakendt førerretten betinget fordi de
kørte uden mindst 1 hånd på rattet. Behøver jeg at sige, at det ikke var i
en handicapbil som man kunne styre med munden ?

/Caspersen



Leonard (19-09-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 19-09-06 12:50

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

>PS. Der findes bilister der er blevet frakendt førerretten betinget fordi de
>kørte uden mindst 1 hånd på rattet.

Gør der?
- hvis det er rigtigt forstår jeg slet ikke at det er nødvendigt med
en regel om at det er ulovligt at tale i håndholdt mobil, for så er
der jo en regel, hvor det ikke bare koster 500 kr. i bøde, men en
betinget frakendelse af kørekortet (det er næsten ligeså godt som et
klip).

--
Leonard

C. Caspersen (19-09-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 19-09-06 13:55

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:68mvg219tm9eu942ap9136oc33id9t36ch@4ax.com...

> Gør der?
> - hvis det er rigtigt forstår jeg slet ikke at det er nødvendigt med
> en regel om at det er ulovligt at tale i håndholdt mobil, for så er
> der jo en regel, hvor det ikke bare koster 500 kr. i bøde, men en
> betinget frakendelse af kørekortet (det er næsten ligeså godt som et
> klip).

Det nonsens fatter jeg intet af.

/Caspersen



Leonard (19-09-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 19-09-06 14:18

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

>Det nonsens fatter jeg intet af.

Du skrev:
>PS. Der findes bilister der er blevet frakendt førerretten betinget fordi de
>kørte uden mindst 1 hånd på rattet.

Det læser jeg som at der allerede findes en lovregel, der gør det
muligt at give betingede frakendelser til bilister, der ikke holder
begge hænder på rattet.
Hvis det er tilfældet, så forstår jeg ikke hvorfor der findes en
speciel regel, der handler om at det er ulovligt at tale i håndholdt
mobiltelefon - den situation er jo dækket ind af reglen om at man ikke
må køre med en hånd.
Så i stedet for at give 500 kr. i bøde for at snakke i håndholdt
mobil, så er det da mere effektivt at give en betinget frakendelse for
at køre med kun en hånd på rattet - det skal nok hurtigt rygtes når
folk begynder at stå i kø hos kørelærerne.

--
Leonard

Peter Dalgaard (19-09-2006)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 19-09-06 14:29

Leonard <usenet@leonard.dk> writes:


> >PS. Der findes bilister der er blevet frakendt førerretten betinget
> >fordi de kørte uden mindst 1 hånd på rattet.
>
> Det læser jeg som at der allerede findes en lovregel, der gør det
> muligt at give betingede frakendelser til bilister, der ikke holder
> begge hænder på rattet.

Læsningens kunst er en svær en.... Prøv igen: Det modsatte af "uden
mindst en hånd" er "med mindst en hånd", ikke "med to hænder eller
flere".

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Leonard (19-09-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 19-09-06 14:35

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote:

>Læsningens kunst er en svær en.... Prøv igen: Det modsatte af "uden
>mindst en hånd" er "med mindst en hånd", ikke "med to hænder eller
>flere".

Årh, ja.
Men så er det jo bare at vente til bilisten med mobilen i den ene hånd
skal skifte gear, så er vi vel nede på mindre end 1 hånd på rattet og
frakendelsen er sikker.

--
Leonard

Asger Ellekrog (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Asger Ellekrog


Dato : 17-09-06 23:13


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:450dbdba$0$84020$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>

> Nej ikke DERFOR og det VED du så udmærket godt. Desuden er det ikke at
> SVINE folk at pointere at man ikke synes de er troværdige når de vil
> belære andre om god opførsel i trafikken og selv er blevet taget 2 gange
> for at køre for hurtigt.......og så må vi ellers gætte os til alle de
> gange "man" ikke er blevet taget.

At 'Duracell' selv er blevet taget, gør vel ikke hans argumenter mindre
rigtige. Jeg tror ikke Rene la Cour Sell kun er ude på at genere bilisterne
mest muligt. Hans arbejde for, at forbedre trafiksikkerheden, kan jeg da -
som udgangspunkt - kun bifalde.

At 'kortklip-hysteriet' er ved at ta' overhånd, er en anden sag. Karsten
Nonbos ide med klip for mobiltelefoni under kørslen, er imo. at gå for vidt.

/Asger



Ukendt (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-09-06 23:31


"Asger Ellekrog" <asger.ellekrog@FJERNDETTEtv.dk> skrev i en meddelelse
news:450dc85f$0$147$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:450dbdba$0$84020$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>
>> Nej ikke DERFOR og det VED du så udmærket godt. Desuden er det ikke at
>> SVINE folk at pointere at man ikke synes de er troværdige når de vil
>> belære andre om god opførsel i trafikken og selv er blevet taget 2 gange
>> for at køre for hurtigt.......og så må vi ellers gætte os til alle de
>> gange "man" ikke er blevet taget.
>
> At 'Duracell' selv er blevet taget, gør vel ikke hans argumenter mindre
> rigtige. Jeg tror ikke Rene la Cour Sell kun er ude på at genere
> bilisterne mest muligt. Hans arbejde for, at forbedre trafiksikkerheden,
> kan jeg da - som udgangspunkt - kun bifalde.

Om et argument er "rigtig" eller "forkert" ....hvem skal afgøre dette?
Ellers er da da rigtig nok at man kun kan bifalde folk der arbejder for
sikkerheden.

> At 'kortklip-hysteriet' er ved at ta' overhånd, er en anden sag. Karsten
> Nonbos ide med klip for mobiltelefoni under kørslen, er imo. at gå for
> vidt.

Enig.

--
Tom



Jørgen M. Rasmussen (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 18-09-06 20:27


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse > Nej ikke
DERFOR og det VED du så udmærket godt. Desuden er det ikke at SVINE
> folk at pointere at man ikke synes de er troværdige når de vil belære
> andre om god opførsel i trafikken og selv er blevet taget 2 gange for at
> køre for hurtigt
..
..
Cole-os hvem er ikke det?. Det lyser LANGT VÆK af dårlig samvittighed at
sige sådan. Kortsagt vil du ski... højt og flot på sund fornuft, fordi det
begrænser din frihed... .



Ukendt (18-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-09-06 20:56


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:450ef2b5$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse > Nej
> ikke DERFOR og det VED du så udmærket godt. Desuden er det ikke at SVINE
>> folk at pointere at man ikke synes de er troværdige når de vil belære
>> andre om god opførsel i trafikken og selv er blevet taget 2 gange for at
>> køre for hurtigt
> .
> .
> Cole-os hvem er ikke det?. Det lyser LANGT VÆK af dårlig samvittighed at
> sige sådan. Kortsagt vil du ski... højt og flot på sund fornuft, fordi det
> begrænser din frihed... .

Du læser biblen som en vis herre
Jeg skriver ellers klart og tydeligt at jeg mener direktøren for Rådet for
større færdselssikkerhed ikke er troværdig IMO.
Min frihed kan jeg så rigeligt udleve på de tyske motorveje som jeg
frekventerer ca. en gang i ugen.....så jeg har ikke noget problem med min
samvittighed i den henseende. Som skrevet utallige gange før så kører min
mondeo i snit 13-14 Km/l. Enhver der kender lidt til bilen vil så vide at
der nok ikke er tale om det vilde ræs på danske veje når man kan holde dette
forbrug (hmmm). Endnu et bevis for en generelt rolig kørsel i dk, må være at
bilen har 320.000 Km på tælleren og stadig har et minimalt olieforbrug på
0,1L mellem skiftene.
Dermed ikke være sagt at jeg ikke kører frisk kørsel ind i mellem, men
derfra og til at skide på sund fornuft, som du siger...det er at skyde forbi
målet.

Sagt mellem os, så ved jeg ikke hvem der er blevet taget 2 gange i at køre
for hurtigt. Men dem som er, har jeg kun et smil til overs for når de vil
belære mig om hvordan man bør opføre sig. Jeg tror faktisk at jeg ved mindst
lige så godt som den med flere straffe bag sig, hvordan man opfører sig i
trafikken.....jeg har nemlig en gang i tidernes morgen også bestået en teori
og køreprøve.....hvor man lærte de samme ting

--
Tom



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177512
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste