Saab 9-3 1.8t Lenear Sedan - er det noget?
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-09-06 12:44

Jeg er ved at kigge på ny firmabil, og ser at ALD http://www.ald.dk kører
med denne Saab som kampagnetilbud.

Beskatningen er af 320.000 hvilket jo er langt under hvad bilen reelt koster
ved køb hos forhandler, så umidelbart virker det som et rigtigt godt tilbud.
Men der er vel en grund til at man får den "kastet i nakken" jeg er mest
bekymret om motoren er for lille?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-09-06 13:18

In article <450d350d$0$14048$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
"Michael Rasmussen" <you@dont.know> wrote:

> Men der er vel en grund til at man får den "kastet i nakken" jeg er mest
> bekymret om motoren er for lille?

Det er en 2,0 turbo motor (det er ikke en 1,8 .. de 1,8 er af
afgiftsmæssige grunde) som yder rimeligt godt. Den er langt fra et lyn,
men effekten kommer ret jævnt.

Med chip bliver det hele pludseligt meget sjovere - vælger du Hirsch så
bibeholdes fabriksgarantien og det kan synes.

Du skal ikke være bekymret for om motoren er for lille.. det er den ikke.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Henrik B.

Dato : 17-09-06 15:32

"Michael Rasmussen" <you@dont.know> skrev i en meddelelse
> [...]
> godt tilbud. Men der er vel en grund til at man får den "kastet i nakken"
> jeg er mest bekymret om motoren er for lille?

Det er en meget fin motor. Og som Martin skriver, få en "fabrikschipning"
med i købet. Det koster 15.000,- Og så har bilen pludselig 195 Hk / 320 Nm.
Fabriksgarantien bibeholdes, ligesom den har godkendelse, så den kan synes.
Det er en meget velkørende og frem for alt støjsvag bil.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-09-06 17:49

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> Nm. Fabriksgarantien bibeholdes, ligesom den har godkendelse, så den kan
> synes. Det er en meget velkørende og frem for alt støjsvag bil.

Så må jeg ud og prøvekøre en......