Afsætte gammel bil
Fra : ___P.Sir

Dato : 16-09-06 19:06

Vores gode gamle trofaste Citroen ZX, årg. 91, 190.000 km., kan ikke mere
nu. Der har været en del reparationer det seneste halve år, og nu er der
gået en toppakning også, så vi synes ikke vi vil bruge flere penge på den.
Den kører ellers smaddergodt, når den kører, og der er ikke rust i af
betydning. Men vi ved, at den ikke kan køre før der er brugt en hel del
penge på den igen, og at den skal have nye dæk til vinter, samt formentlig
ny udstødning inden for et års tid, så...!
Men hvordan kommer vi bedst af med den? Er det bare at skrotte den, eller er
der opkøbere til en sådan, uagtet toppakning gået osv.? Det er klart, at
hvis nogen selv kan lave noget reparationsarbejde på den, så er der sikkert
mange kilometer endnu i den. Hvordan gør vi det? Er der en auktionsside el
lign, hvor man kan sætte den på?
Preben

Fra : KubikH

Dato : 16-09-06 19:11

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sikkert mange kilometer endnu i den. Hvordan gør vi det? Er der en
> auktionsside el lign, hvor man kan sætte den på?

Tjaaaa
Du kan jo sætte den i dk.marked.privat.bil
Men hvad skal den koste??
Hvor i landet er det??
Hvis du svarer på min mail, skal du lige rette mailadressen, der skal
fjernes de store bogstaver.
Mvh
Niels

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 17-09-06 06:25

> [...]
> sikkert mange kilometer endnu i den. Hvordan gør vi det? Er der en
> auktionsside el lign, hvor man kan sætte den på?

Det kan jo også være der er nogle som vil købe jeres bil som
reservedelsbil...

Fra : NS

Dato : 17-09-06 11:24

___P.Sir skrev:
> [...]
> mange kilometer endnu i den. Hvordan gør vi det? Er der en auktionsside el

Hvis i er glade for den og den ikke er rusten er
det da bare med at få den lavet. Det bliver ikke
billigere at købe en ny bil, det er da helt sikkert.

NS

Fra : ___P.Sir

Dato : 17-09-06 17:37

> Hvis i er glade for den og den ikke er rusten er det da bare med at få den
> lavet. Det bliver ikke billigere at købe en ny bil, det er da helt
> sikkert.
Den er ikke rusten, og den kører godt og "friskt"...men det er disse
mekaniske ting, som rigtig begynder at dukke op nu, som koster, når man ikke
selv kan lave det. Så er det spørgsmålet om en "ny brugt" ikke er billigere
trods alt.
PReben

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-09-06 18:36

___P.Sir wrote:
> [...]
> mekaniske ting, som rigtig begynder at dukke op nu, som koster, når
> man ikke selv kan lave det. Så er det spørgsmålet om en "ny brugt"

Alle bliver går i stykker...
Hvis du kan lave den for 5-10k, så er det jo ikke engang afskrivningen på
den nye...

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 17-09-06 19:06

Morten Fruergaard wrote:

> Alle bliver går i stykker...
> Hvis du kan lave den for 5-10k, så er det jo ikke engang afskrivningen på
> den nye...

Det er da muligt, men på et eller andet tidspunkt bliver man jo nødt til
at sige stop... jeg skiftede selv en golf2 ud med en Primera P11,
økonomisk var det ikke forsvarligt da golfen kørte fint og upåklageligt,
men udgifterne kunne da godt rende lidt stærkt med mellemrum.

Og når han nu skriver nyere brugt, så er der jo andet end bare det
økonomiske der kan gøre det fordelagtigt at skifte. Afskrivningen er
måske også så som så afhængig af hvilken bil og årgang han køber.

Jeg ville smide bilen på dk.marked.privat.bil samt på bilbasen, husk dog
at være ærlig og fortælle hvad der er galt med bilen. Når den nu er pæn
uden rust og lign. så ville jeg nok prøve med 4-5000kr. Tag gerne en del
billeder for at 'bevise' at rust ikke er et problem.

Hvis den ikke kan sælges så sæt prisen ned indtil du ramme
skrotningspræmien (eller vent til den rigtige køber kommer).

Thomas