trailer på træk...
Fra : knuden

Dato : 15-09-06 20:07

Hej jeg har en fiat punto 1,2 fra 94. Jeg ved ikke hvad jeg må trække
med den - er det nogle der ved om den må trække denne trailer:

Totalvægt 1000 kg
Egenvægt 530 kg
Nyttelast 470 kg
Totallængde 525 cm
Totalbredde 215 cm
Ladmål 159x366x160 cm

Kan ikke lige huske reglerne derom:-/

MVH Knud

Fra : Brian Sørup

Dato : 15-09-06 20:11

"knuden" <knud_iversen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvad siger Reg.Attesten ?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : knuden

Dato : 15-09-06 20:14

Den siger mærkeligt nok ikke så meget!!??? Men mener at jeg fik at
vide at den må trække 900 kg på krogen da jeg købte den.... Kan
dette passe?

Fra : Leonard

Dato : 15-09-06 20:20

"knuden" <knud_iversen@hotmail.com> wrote:

>Den siger mærkeligt nok ikke så meget!!??? Men mener at jeg fik at
>vide at den må trække 900 kg på krogen da jeg købte den.... Kan
>dette passe?

Hvis ikke der står noget på reg.-attesten om hvormeget den må trække,
så er krogen ikke godkendt og må slet ikke bruges.

Hvor bred er sådan en lille Punto?
Du må max. køre med en trailer der rager 30 cm ud på hver side, og
skal huske at spejlene skal være bredere end traileren.

--
Leonard

Fra : Jørgen L.

Dato : 15-09-06 22:56

> Hvor bred er sådan en lille Punto?
> Du må max. køre med en trailer der rager 30 cm ud på hver side, og
> skal huske at spejlene skal være bredere end traileren.

Hej Leonard, du skal have opdateret din viden det er lavet om til 35 cm end
bilen typegodkendte bredde.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Leonard

Dato : 16-09-06 09:05

"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk.dk> wrote:

>du skal have opdateret din viden det er lavet om til 35 cm end
>bilen typegodkendte bredde.

OK, så lærte jeg også lidt i dag

--
Leonard

Fra : Anders Christensen

Dato : 15-09-06 20:16

knuden skrev:
> Den siger mærkeligt nok ikke så meget!!??? Men mener at jeg fik at
> vide at den må trække 900 kg på krogen da jeg købte den.... Kan
> dette passe?

Der burde vel stå noget om det der, såfremt den er godkendt med træk?

Fra : claus b. p.

Dato : 15-09-06 21:26

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> wrote in message

> Der burde vel stå noget om det der, såfremt den er godkendt med træk?

Det _skal_ der stå. Ellers er det ikke godkendt, og må kun benyttes til fx.
et cykelstativ. Du kan få det godkendt ved at køre til syn med den. Det kan
være næste periodiske syn, eller det kan erstatte næste periodiske syn. (Det
koster jo hver gang.) Du skal blot udfylde en registrerings-syn formular og
tage med.

/Claus

Fra : claus b. p.

Dato : 15-09-06 21:46

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> syn. (Det koster jo hver gang.) Du skal blot udfylde en registrerings-syn

Og selvfølgelig anmelde det til dit forsikringsselskab.
/Claus

Fra : Brian Sørup

Dato : 15-09-06 22:00

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "claus b. p." <cbp33@hotmail.com> wrote in message

registrerings-syn

> Og selvfølgelig anmelde det til dit forsikringsselskab.
> /Claus

Da jeg fik synet Volvoén for et par måneder siden glemte jeg at give
besked til Fors.Selskabet - der kom en ny Police hvor der var angivet at
bilen er med Trækkrog, så de må få oplysninger/ændringer fra CRM... ?
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-09-06 07:59

Brian Sørup wrote:
> [...]
> besked til Fors.Selskabet - der kom en ny Police hvor der var angivet
> at bilen er med Trækkrog, så de må få oplysninger/ændringer fra

Ogås her, da jeg for 4 md. siden sarre træk på min Jeep...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-09-06 21:15

Den siger mærkeligt nok ikke så meget!!??? Men mener at jeg fik at
vide at den må trække 900 kg på krogen da jeg købte den.... Kan
dette passe?

Næh, hvis ikke der står koblingsvægt 1 og 2 på regattesten, så er den ikke
godkendt med træk.

Kurt

Fra : Kim S

Dato : 15-09-06 20:17

> [...]
>Hej jeg har en fiat punto 1,2 fra 94. Jeg ved ikke hvad jeg må trække
>med den - er det nogle der ved om den må trække denne trailer:

<Egenvægt 530 kg
>Nyttelast 470 kg
>Totallængde 525 cm
>Totalbredde 215 cm
>Ladmål 159x366x160 cm
>'
Formoder du IKKE har trailerkort.
1: Der står på reg. attesten hvad BILEN må trække.
Så vidt jeg kan se på f.styr. hjemmeside er det 1000kg hvis
traileren er med bremser.
2: DU må højst køre med bilens EGENVÆGT +50kg.
Puntoen vejer vist 875kg, så du må HØJST køre med
en trailer med en godkendt totalvægt på 925kg.

Så svaret til dit spørgsmål er vist nej....

Mvh, Kim

Fra : Klaus G.

Dato : 15-09-06 20:21

> Hej jeg har en fiat punto 1,2 fra 94. Jeg ved ikke hvad jeg må trække
> med den - er det nogle der ved om den må trække denne trailer:

> [...]
Nu skriver du ikk hvad Punto fra 94, så her er et par stykker:

Fiat Punto 60 SX 1994
Påhængsvægt uden påløbsbremse :
400 kg

Påhængsvægt med påløbsbremse :
900 kg

Fiat Punto 75 EL 1994
Påhængsvægt uden påløbsbremse :
400 kg

Påhængsvægt med påløbsbremse :
1000 kg

Fiat Punto GT 1994
Påhængsvægt uden påløbsbremse :
450 kg

Påhængsvægt med påløbsbremse :
1000 kg

Ellers gå ind på:
http://www.biltorvet.dk/bilguiden/bilguide_details.asp
Og indtast rigtig info, så du får listet den bil du vil finde info på, det
er der jeg har min info fra

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Leonard

Dato : 15-09-06 20:30

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Ellers gå ind på:
>http://www.biltorvet.dk/bilguiden/bilguide_details.asp
>Og indtast rigtig info, så du får listet den bil du vil finde info på, det
>er der jeg har min info fra

Der får du kun de tal, der gælder for typegodkendelsen, det er ikke
sikkert det er de faktiske tal, som står på reg.attesten og gælder for
det enkelte køretøj.
Min VW Transporter er fx vejet om, så den har en mindre totalvægt for
at få en større påhængsvægt, det kan du ikke se på den side.

--
Leonard

Fra : Klaus G.

Dato : 16-09-06 12:58

> [...]
> Min VW Transporter er fx vejet om, så den har en mindre totalvægt for
> at få en større påhængsvægt, det kan du ikke se på den side.
Rigtigt nok, men det giver et godt fingerpeg om hvad bilen må køre med. Og
som mange andre siger, så skal han bare kigge på regattesten.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk