Skade på min bil
Fra : Henrik

Dato : 14-09-06 17:39

Hej alle

Min bil som var parkeret blev skadet af en lastbil.
Jeg fik "fanget" chaufføren, og fik hans navn og reg nummer på bilen.
Der skete ikke noget med lastbilen men min bil er skadet for 15.000 kr.
Jeg har "kun" ansvar forsikring, og kan derfor ikke få lavet skaden før
modparten anmelder skaden til sit forsikringsselskab.
Det skete D. 21/8 og jeg har ikke hørt noget fra modparten.
Taksatoren skulle have haft fat i dem, men hvad skal jeg gøre for at få skub
i sagen ?

Hilsen Henrik

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 14-09-06 17:46

Henrik <brakentorp@hotmail.com> skrev:
>Hej alle

> [...]

Du kunne jo prøve at starte med at kontakte vognmanden, det kan
jo være han er til at snakke med.
Hvis du har et vidne (hvilket du sikkert ikke har) så kontakt
politiet, nogle gange er de villige til at hjælpe i den slags
sager. Du kan jo også prøve at kontakte dem, selvom du ikke har
et vidne.

Fra : Henrik

Dato : 14-09-06 18:03

"Jakob Skovgaard (slet BRK94)" <jakob.dorte@BRK94mail.dk> skrev i en
meddelelse news:11582526530.753512718540321@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> politiet, nogle gange er de villige til at hjælpe i den slags
> sager. Du kan jo også prøve at kontakte dem, selvom du ikke har

Jeg har en arbejdskollega som vidne.
Og værkstedet har kontaktet ham, og fået deres police nummer.
Bilen er så blevet takseret af værkstedet, som nu venter på at modparten
skal anmelde skaden før en taksator kommer ud og godkender skaden.
Har skrevet en mail til modparten, for at få noget på skrift, men har ikke
modtaget noget svar.

Henrik

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 14-09-06 20:37

> [...]
>fået deres police nummer.
>Bilen er så blevet takseret af
>værkstedet, som nu venter på at modparten

Det nytter ikke noget at maile. Ring til ham, tru ham evt med at
du blander politiet ind i sagen. Hvis han ikke reagere på dette,
vil jeg gå til ordensmagten, har før fået hjælp af dem, hvor
modparten var stukket af fra en skade på min bil
Heldigvis var der vider på, derpå kontaktede jeg politiet der
lavede en opringning til manden om det nok var bedst han
kontaktede mig. Det gjorde han så, med den påstand det var en
gammel skade der var på min bil. Blev sur og gal truede med at
gå til politiet igen, og det hjalp ganske gevaldig.

Men stop med at være flink, manden fatter åbenbart ingenting, og
dit forsikringsselvskab er åbenbart ikke alt for hurtigt ude, de
har jo heller ingen penge i klemme.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-09-06 20:42

Jakob Skovgaard explained on 14-09-2006 :
> Men stop med at være flink, manden fatter åbenbart ingenting, og
> dit forsikringsselvskab er åbenbart ikke alt for hurtigt ude, de
> har jo heller ingen penge i klemme.

Hvis han ikke har kasko har hans eget forsikringsselskab intet med
sagen at gøre. Ansvarsforsikringen er kun til når man laver skader på
andre - når det er omvendt skal man have kasko for at ens eget
forsikringsselskab leger med.

Fra : Leonard

Dato : 14-09-06 20:48

"Henrik" <brakentorp@hotmail.com> wrote:

> [...]
>skal anmelde skaden før en taksator kommer ud og godkender skaden.
>Har skrevet en mail til modparten, for at få noget på skrift, men har ikke

Det er nok bedre at ringe til vognmandsfirmaet og bede dem pænt om at
sende den anmeldelse hurtigt. Hæld lidt vand ud af ørerne og forklar
pænt at du ikke kan få repareret din bil før det papir er iorden.
Vognmandsfirmaet har jo ikke en skadet bil, så det er nok ikke den
sag, der har første prioritet, men mon ikke kontordamen kan forstå dig
og fremskynder sagen.

--
Leonard

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 16-09-06 12:33

"Henrik" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det skete D. 21/8 og jeg har ikke hørt noget fra modparten.
> Taksatoren skulle have haft fat i dem, men hvad skal jeg gøre for at få

Det lyder mærkeligt i mine ører - normalt er det sådan at du anmelder det
til dit forsikringsselskab og så får nummer/forsikringsselskab på den
skyldige og skriver det på din skaderapport, så klarer de resten. Det har
ihvertfald været sådan de 4-5 gange folk har lavet diverse parkeringsskader
på mine biler.

--
/Steen
Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-09-06 12:42

Steen Holm Pedersen was thinking very hard :
> [...]
> skriver det på din skaderapport, så klarer de resten. Det har ihvertfald
> været sådan de 4-5 gange folk har lavet diverse parkeringsskader på mine

Kodeordet er kasko - hvis du har den hjælper dit forsikringsselskab,
har du den ikke er de fuldstændig ligeglade når det ikke er dig der har
dummet dig.