MS Windows
briani 27239
XP og bredbånd er blevet utrolig langsom
Fra : KIJ

Dato : 28-11-06 18:42

Min datter har en HP Pavillon a1219dk med XP og bredbånd.

Hun har lige fået PCèn retur fra reparation hos HPs reparatør og dagen efter
gik Windows i udu.
Ved hjælp af F10 blev systemet genoprettet

Siden har systemet/Pcèn virket, dog meget trægt (utrolig langsom)

PCen er sat til automatisk opdatering og har Symantec/Norton 2005

Hvad kan problemet være

Hilsen Birgittes fædrende ophav

Fra : gb

Dato : 28-11-06 23:53

"KIJ" <trukrevisletdette@webhiker.dk> wrote in

> PCen er sat til automatisk opdatering og har Symantec/Norton 2005
> Hvad kan problemet være

Symantec. Afinstallér skidtet (hvis du kan finde ud af det) og brug i
stedet de gratis løsninger: ZoneAlarm ell. lign. som firewall, AVG som
antivirus og Mailwasher som anti-spam-tool.

--
GB

Fra : Bjarne Chr

Dato : 29-11-06 07:42

"KIJ" <trukrevisletdette@webhiker.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Siden har systemet/Pcèn virket, dog meget trægt (utrolig langsom)
>
> PCen er sat til automatisk opdatering og har Symantec/Norton 2005

Tjek lige om harddisken kører Ultra DMA, højreklik Denne Computer /
Egenskaber / Hardware / Enhedshåndtering / Primary Ide Channel højreklik /
Egenskaber / Avancerede indstillinger hvis den ikke kører DMA så sæt den til
det. afinstaller Norton og vælg et virusprogram der ikke sløver maskinen
lige så meget som Norton f.eks. AVG og brug Windows egen Firewall. Prøv evt.
Ctrl+Alt+delete og se hvor mange procceser der kører HP plejer at være gode
til at have 40-50 procceser kørende specielt hvis der også er noget foto
halløj installeret.
mvh
Bjarne Chr.

Fra : KIJ

Dato : 30-11-06 17:04

> [...]
> efter gik Windows i udu.
> Ved hjælp af F10 blev systemet genoprettet

Tak for svarene!

Svarene bekræfter min mistanke til Norton 2005 internet security.

Jeg sidder selv bag en router med AVG og Windows firewall, desuden Ccleaner
og MS Defender.

Alt dette virker tilsyneladende og samme opsætning har jeg foreslået min
datter

Men, hvordan er det lige nu det er:

At afinstallere Norton 2005 tror jeg nok jeg kan finde ud af, men,

HP Pavillon 1219a.dk er præinstalleret med diverse programmer, bl.a. Norton
2005
det samme er diverse DVDèr.

Hvis man benytter sig af F10 til genoprettelse eller DVDèrne til eller
total format og geninstallering, får man så ikke programmet installeret igen
og skal endnu engang til at fjerne NORTON 2005.

Hvordan forholder man sig hertil ?

Hilsen Birgittes far

Fra : Hans

Dato : 30-11-06 17:15

> [...]
>
> Svarene bekræfter min mistanke til Norton 2005 internet security.
>
> Jeg sidder selv bag en router med AVG og Windows firewall, desuden

Tak for kaffe. Er du også iført dobbelt lufttæt dragt, når du bevæger dig
rundt i samfundet?

Fra : Bjarne Chr

Dato : 01-12-06 07:57

> [...]
> total format og geninstallering, får man så ikke programmet installeret
> igen og skal endnu engang til at fjerne NORTON 2005.

Ja det koncept med Recovery DVD / CD'er er noget knold. (specielt hvis man
ikke har "opdaget" at man selv skal brænde skiverne) Man får pladret alle
mulige og særligt umulige programmer med ind, men jeg mener at kunne huske
noget om at man kan vælge en rep kun af windows hvorefter man skal hente
alle opdateringerne igen 64 Stk. er der vist efterhånden kommet efter SP2.
Samt geninstallere sine programmer.
mvh
Bjarne Chr.

Fra : KIJ

Dato : 02-12-06 16:50

"Bjarne Chr" <No@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> "KIJ" <trukrevisletdette@webhiker.dk> skrev i en meddelelse

Tak for svaret Bjarne!

Dit svar bekræftede min mistanke.

Hilsen Birgittes Far

Fra : Gnyffe

Dato : 30-11-06 17:48

Slet Symantec helt. Det er et skod program som tager al kraft fra en
computer.
Køb istedet nod32 (www.nod32.com) det spinner bare.

On 28/11/06 18:41, in article 456c74db$0$3483$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,