MS Windows
briani 27239
Medion 8808 ejere... Mangler retten.exe
Fra : Peter Jensen

Dato : 27-11-06 22:00

Hejsa NG

Er der nogen af brugerne her, som har en MD 8808 Medion PC?

Jeg har desværre haft virus på min maskine og mangler en fil der hedder
'retten.exe'
- for at kunne genetablerer mit system. (skulle ligge på 'E-Drevet' - lable:
recovery)

Mit håb er at der er andre der benytter sig af denne computer, og der er en
venlig sjæl
der vil sende den manglende fil til mig via mail

På forhånd tak...

Mvh
Peter Jensen

Fra : Per

Dato : 27-11-06 23:52

"Peter Jensen" <mail@icedesign.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en venlig sjæl
> der vil sende den manglende fil til mig via mail

Hej Peter!

Det er vist en større fil du efterlyser - jeg har en gammel medion 8000 og
der er exe filen næsten 700 mb.

Lidt for stor til mail.

Måske den er mindre til 8808 modellen?

/Per

Fra : Peter Jensen

Dato : 28-11-06 00:36

Hej Per.

Jeg må være dig et svar skyldig. Da den mangler kan jeg ikke sige hvor stor
den er. Der er dog på samme drev 7 filer af ca. 709 Mb stykket
(FACTORY.PQI-FACTORY.007) og jeg ved at recovery systemet er fra symantec.

Ghost vil dog ikke kendes ved filerne, måske er det PowerQuest Drive image,
har dog ikke programmet

Mvh
Peter Jensen

Fra : ha

Dato : 28-11-06 18:22

> Det er vist en større fil du efterlyser - jeg har en
> gammel medion 8000 og der er exe filen næsten 700 mb.
> Lidt for stor til mail.
> Måske den er mindre til 8808 modellen?

Min fylder 689 mb, så den funker heller ikke i en e-mail.

/ha

Fra : Lyrik

Dato : 28-11-06 00:20

> [...]
en
> venlig sjæl
> der vil sende den manglende fil til mig via mail

+++++++++++++++++++++++
Hvis du ikke får den så skulle du prøve at konvertere din recoveryplade til
en XP installationsplade.
Det skulle kunne lade sig gøre med "XP ISO Builder":
http://www.winfuture.de/xpIsoBuilder

Hilsen
Jens

Fra : Hans

Dato : 28-11-06 06:30

"Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> en XP installationsplade.
> Det skulle kunne lade sig gøre med "XP ISO Builder":

Til den pågældende Medion medfulgte bl.a. en helt ren WXP - grønt
Microsoft-omslag...

Fra : Peter Jensen

Dato : 28-11-06 15:29

Hejsa...

Tak for rådet, det er også sådan jeg er kommet op at køre igen.
På en REN windows. Problemet er nu blot at alle de medfølende programmer
MS Word, etc. ligger gemt i de restore filer. De er der ikke som enkel
installation.

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 28-11-06 17:12

> [...]
> På en REN windows. Problemet er nu blot at alle de medfølende programmer
> MS Word, etc. ligger gemt i de restore filer. De er der ikke som enkel

hej
er du sikker på at der ikke også er en med office,alså en disk,det må jeg
instalere bagefter recovery.

Fra : Hans

Dato : 28-11-06 17:26

> [...]
> På en REN windows. Problemet er nu blot at alle de medfølende programmer
> MS Word, etc. ligger gemt i de restore filer. De er der ikke som enkel

Tvivler på, at MS Word var med. Og hvis den var med, så var der også en
skive med.

Fra : Peter Jensen

Dato : 30-11-06 16:14

Nej der var ingen 'skive' med - Word var præinstalleret sammen med Works
Suite 2006,
Nero, Autoroute, MS Encarta etc,

Mvh
Peter Jensen

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 30-11-06 18:58

> Nej der var ingen 'skive' med - Word var præinstalleret sammen med Works
> Suite 2006,
> Nero, Autoroute, MS Encarta etc,
>
> Mvh
> Peter Jensen

du burde have 4 cder. 1 winxp,1tom til support,1 nero,1workssuite.
hvis du mener at de var preinstalleret så burde de ligge på d drevet under
tools.

Fra : Erling S.

Dato : 28-11-06 06:36

Peter Jensen skrev:
> [...]
> venlig sjæl
> der vil sende den manglende fil til mig via mail

Hej.
Jeg har en Medion 8808, men der findes ikke en fil, der hedder
retten.exe på E-drevet.
Jeg har en mappe, der hedder RECOVER. I den ligger der 7 FACTORY filer
..pqi og .002-007.
Jeg har lige kigget på den recovery-cd, der følger med - der er heller
ingen.
Det får mig til at tænke på: er din pc købt i Danmark?

mvh
Erling

Fra : Peter Jensen

Dato : 28-11-06 15:34

Hejsa..

Når jeg prøver at restore mit system, ved at boote fra App og Support CD'en
Starter den fint og prøver at genetablerer mit system, efter kort tid kommer
fejlmeddelsen retten.exe ikke findes

Har talt med Medion HOT line - de mener jeg har slettet filen.
Jeg kan nu heller ikke huske at den har været der nogen sinde?

PC'en er købt i danmark, hos ALDI

Mvh
Peter Jensen

Fra : Martin

Dato : 28-11-06 17:19

Erling S. wrote:
> [...]
> .pqi og .002-007.
> Jeg har lige kigget på den recovery-cd, der følger med - der er heller

Da 001, 002 pqi er en slags zipfiler (PowerQuest Image) så ligger
retten.exe garanteret inde i en af disse filer :)

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 28-11-06 09:03

> [...]
> en venlig sjæl
> der vil sende den manglende fil til mig via mail

hej
den skal du bare glemme.den er til at lave et nyt recoverypoint med det kan
du ikke .
du har selvfølig brændt supportdisken.
kom den i og genstart maskinen,tryk på f8 under opstarten vælg start fra cd.

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 02-12-06 13:28

> [...]
> en venlig sjæl
> der vil sende den manglende fil til mig via mail

hej igen
du ved godt at der er 3 slags recovery?
1 gendannelse af startfiler
2 gendannelse af system og driverfiler.
3 gendannelse af standartinstilling fra fabrikken..
jeg går ud fra at du har valgt nr.3.
så mangler (kun)workssuite.