MS Windows
briani 27239
Ur på skrivebordet
Fra : Jørgen

Dato : 27-11-06 16:41

Jeg har fået den ide, at det ville være smart, hvis jeg havde en
screensaver, der viste mig, hvad klokken er.
Findes det mon?
Jeg havde noget i gamle dage. Enten var det i DOS-perioden, eller også var
det til min gode gamle Commodore 64. Jeg kunne selv bestemme, om det skulle
være et digitalt eller et analogt ur.
Mvh Jørgen

---------
Giv den segnende stærke drikke og giv den mismodige vin. (Ordsp 31,6)

Fra : Holst

Dato : 27-11-06 16:49

Jørgen wrote:

> [...]
> det til min gode gamle Commodore 64. Jeg kunne selv bestemme, om det skulle

Da jeg fik min computer med Windows XP Home installeret, var der en
screensaver, der kunne det. Lidt research afslører, at den hed 3D Tekst,
og i indstillingerne til den kan man vælge, at den skal vise klokkeslæt.

Men der findes sikkert andre rundt omkring på nettet.

Fra : Hans

Dato : 27-11-06 16:50

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg havde noget i gamle dage. Enten var det i DOS-perioden, eller også var
> det til min gode gamle Commodore 64. Jeg kunne selv bestemme, om det

Hvorfor skriver du så 'Ur på skrivebordet'?

Fra : Jørgen

Dato : 27-11-06 16:59

"Hans" <Hans@æøå.då> skrev i en meddelelse

> skulle
>>
> Hvorfor skriver du så 'Ur på skrivebordet'?

***********************
Jeg forstår ikke dit spørgsmål.
Jeg søger en screensaver, der består af et ur, så jeg kan se hvad klokken
er.
Jørgen

Fra : Hans

Dato : 27-11-06 17:16

> [...]
> Jeg forstår ikke dit spørgsmål.
> Jeg søger en screensaver, der består af et ur, så jeg kan se hvad klokken

En screensaver skjuler vel skrivebordet?

Fra : Max

Dato : 27-11-06 17:28

Hej Hans

> En screensaver skjuler vel skrivebordet?

Nej, den vises på skrivebordet :)

--
Mvh Max

Fra : Hans

Dato : 27-11-06 17:29

> Hej Hans

> Nej, den vises på skrivebordet :)
>
> --
> Mvh Max

Gør den virkelig?

Fra : Per Hansen

Dato : 27-11-06 16:52

> [...]
> det til min gode gamle Commodore 64. Jeg kunne selv bestemme, om det
> skulle være et digitalt eller et analogt ur.

Vælg 3D tekst på fanebladet Pauseskærm under Egenskaber for skærm.
I egnskaber for 3D tekst kan du skrive din egen tekst eller få vist
klokkeslet.

Mvh Per

Fra : Jørgen

Dato : 27-11-06 17:18

> Vælg 3D tekst på fanebladet Pauseskærm under Egenskaber for skærm.
> I egnskaber for 3D tekst kan du skrive din egen tekst eller få vist
> klokkeslet.
>
> Mvh Per

****************

Tak. Alletiders. Den var nem og billig.
Ved du, om man kan få et analogur på?
Jørgen

Fra : Holst

Dato : 27-11-06 17:27

Jørgen wrote:

> Tak. Alletiders. Den var nem og billig.
> Ved du, om man kan få et analogur på?

Den hedder 3D Tekst, så det kan man næppe!

Fra : John

Dato : 27-11-06 17:05

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har fået den ide, at det ville være smart, hvis jeg havde
> en screensaver, der viste mig, hvad klokken er.

Et lille udvalg:

http://www.download.com/3120-20_4-0.html?tg=dl-20&qt=screensaver%20clock&tag=srch

Se evt også:

http://www.download.com/Free-Desktop-Clock/3000-2350_4-10587395.html?tag=lst-0-1

Mvh John

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 27-11-06 17:03

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har fået den ide, at det ville være smart, hvis jeg havde en
http://www.winhelp.dk/95p33.htm

Microsoft PowerToys
--
ad

Fra : Ricko.

Dato : 27-11-06 17:21

> [...]
> det til min gode gamle Commodore 64. Jeg kunne selv bestemme, om det
> skulle være et digitalt eller et analogt ur.
Der er jo tusindvis af forslag , så prøv dig frem med google , 3D clock

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-11-06 19:52

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev:

> Der er jo tusindvis af forslag , så prøv dig frem med google , 3D clock

Men tjeck for ad/spyware inden du installerer noget. Skriv evt.
programnavnet + spyware ind i en Google søgeboks, og se hvad der er af hits.

Mvh.

Karsten

Fra : Jørgen

Dato : 27-11-06 23:16

> Men tjeck for ad/spyware inden du installerer noget. Skriv evt.
> programnavnet + spyware ind i en Google søgeboks, og se hvad der er af
> [...]

*****************************

Ja for Søren.
Jeg prøvede med den første, John foreslog, og min Norton gik fuldstændig
grassat, så jeg måtte svare på en masse spørgsmål jeg intet ved om, inden
det var blevet fjernet igen. Så var Norton igen tilfreds. Det tør jeg ikke
prøve mere.
Jørgen

Fra : Hagar

Dato : 27-11-06 20:02

> [...]
> Mvh Jørgen
>

> ---------
> Giv den segnende stærke drikke og giv den mismodige vin. (Ordsp 31,6)

Kig her http://widgets.yahoo.com/ der er ure i stakke vis, og meget andet,
og det kan ligges på skrivebordet, det lukket kun når du vil have det. Der
er mange rigtigt gode design af forskellige sager.

Hagar

Fra : N/A

Dato : 28-11-06 12:24

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 28-11-06 12:24

On Tue, 28 Nov 2006 01:01:01 +0100, "Nørd" <Nørd@c.dk> wrote:

>"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Hvis denne kan bruges laver jeg den til dig.
>http://home15.inet.tele.dk/oz7jpj/Velkommen-filer/clockETblue.htm

Den er da flot.